XXL Nutrition

Eerste kuur winny/test-e/bold/provi

El Tigre Grande

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 media-items
Waardering
106
Het is zover!
Ik ben begonnen aan mijn eerste kuurtje! :cool:

Doel:
Het doel is uiteraard zo veel mogelijk massa aankomen, alleen daarnaast ook mijn conditie behouden/verbeteren en zo droog mogelijk blijven.
Ik hoop vooral schone massa op te bouwen die goed blijft zitten.
Tot slot hoop ik ook een stuk sterker te worden.

De kuur:
Uiteindelijk heb ik besloten de kuur toch ietjes aan te passen t.o.v. hoe ik hem had staan in mijn kuurvoorstel (http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/advies-gevraagd-eerste-kuur-test-e-and-bold-246537/).

Het plan is nu als volgt:

dag1 : 1250mg bold en 500mg test-e
dag6 : 625mg bold en 375mg test-e

Hierna 500mg bold en 250mg test-e E5D. Dat heb ik dag 11 dus voor het eerst gezet. Inmiddels zit ik op 14. Donderdag zal ik dus weer injecteren.

Naast het bovenstaande neem ik de eerste 4 weken winny. Daarna stap ik over op provi (50mg ED).
De winny ben ik begonnen op 40mg, maar de derde dag heb ik al verhoogd naar 50mg. Dag 11 heb ik wederom verhoogd, dit keer naar 60mg. Hoger ga ik sowieso niet.

De kuur wordt minimaal 15 weken en misschien dat ik hem nog ietsjes doortrek.

Nakuur wordt 4 weken nolva op 20mg ED.

Heb ook HCG liggen. Moet nog even kijken hoe ik die ga gebruiken. Waarschijnlijk alleen de laatste 2 weken van de kuur, of de eerste week van de nakuur.

Voeding:
Hoewel ik een voedingsschema heb (zie bijlage), wijk ik daar regelmatig van af (werk op onregelmatige tijden, dus iedere dag ziet er anders uit en daarbij wil ik niet iedere dag het zelfde eten). Wel blijf ik zo gezond mogelijk eten en blijf ik altijd mijn calorieën en eiwitten tellen.

Supplementen:
Afgezien van eiwitpoeders gebruik ik de volgende supplementen:
- omega 3 caps
- multi vits
- purple wraath (tijdens de training)
- N.O. Explode (voor de training)
- Cycle support (tijdens de eerste 4 weken van de kuur en nakuur)
- Creatine (tijdens de nakuur, weet trouwens nog niet welke soort)

De training:
Ik doe een 4 dagen split.
Dag 1 borst/triceps
Dag 2 benen
Dag 3 schouders/traps/onderarmen/buik
Dag 4 rug/biceps

Verder heb ik geen echte vaste oefeningen en volgorde. Wel doe ik de grote compounds eerst en eindig ik met de kleinste spiergroepen. Afgezien daarvan probeer ik zoveel mogelijk af te wisselen.

Wegen en meten:
Ik weeg en meet mij elke woensdag.
Dit doe ik met een elektrische weegschaal. Niet heel erg nauwkeurig dus, maar het geeft toch wel een aardig beeld van de vorderingen.

Ik ben ongeveer 1.81m lang.
4 maanden geleden stond ik op ongeveer 80kg bij 20%. Ik ben gaan cutten tot dag 1.

Op dag 1 woog ik 69.8kg (waarvan 45.7kg vocht) bij 10.6% (7.4kg). Ja, ik weet het... veel te licht om te kuren. Tenminste, dat zullen velen vinden. Dit hoef ik niet meer te horen. Bij mijn kuurvoorstel waren alle meningen welkom, maar inmiddels is de keuze gemaakt en ben ik begonnen. Reacties hieromtrent hebben nu geen zin meer en die zal ik dan ook negeren.

Resultaten en ervaringen tot nu toe:
Momenteel ben ik aan het bulken op zo'n 3000 kcal.

Na de eerste week stond ik alweer op 72.5kg (waarvan 46.6kg vocht) bij 12.3% (8.9kg). De eerste week dus al meteen 0.9kg vocht, 1.5kg vet en 0.3kg VVM (zonder vocht) erbij. Misschien iets te fanatiek begonnen met bulken... Was ook wel moeilijk om me in te houden na 4 maanden cutten, dus heb me een beetje laten gaan met een paar vette snacks. Hierna ben ik wat schoner gaan eten, maar heb wel dezelfde kcal inname aangehouden.

Ben benieuwd wat er morgen uit gaat komen.

Ik begin overigens wel al sterker te worden. Mijn oude PR's (van voor het cutten) komen dichtbij! Of dat door de aas of door het bulken komt weet ik niet.

Verder zweet ik wel veel 's nachts. Maar dat kan ook gewoon komen doordat het warm is.

Tot slot heb ik het idee dat mijn libido wel wat gestegen is.

Het injecteren gaat trouwens prima. Ik gebruik 0.7mm naalden van 4cm lang en zet in mijn bil. De eerste keer heb ik de spuit een beetje veel bewogen bij het aspireren, maar na wat tips van Erik77 ging dat al een stuk beter.
Tot de laatste inject had ik 2 dagen na het zetten toch wel aardige pijn. Dusdanig dat mijn nachtrust er onder leed. Gelukkig doet wat ibuprofen wonderen.
Na de laatste inject heb ik gelukkig nergens meer last van gehad.

Nou, voorlopig houd ik het hier even bij.
Ik zal regelmatig updaten en als er vragen zijn hoor ik het wel.

Peace!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
blijft je volgen man!!! ben erg benieuwd en succes je kunt het!op na die 80kilo!

Top bro, alleen vanwaar het afbouwen van een frontload .
Ik zou gewoon de eerste 2 weken 1250mg bold en 500mg test-e doen (als je frontload),
en daarna gelijk 250mg test en 625mg bold.
Ik vind het een leuk kuurtje vooral omdat de test laag is en daarom ook goed te merken is of de bold goed aanslaat. (waar ik als boldfanaat wel in geloof mits je voeding in orde is).
Ik zal je volgen leuke kuur ook de proviron er bij.

Succes

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Top bro, alleen vanwaar het afbouwen van een frontload.
Ik zou gewoon de eerste 2 weken 1250mg bold en 500mg test-e doen,
en daarna gelijk 250mg test en 625mg bold.
Ik vind het een leuk kuurtje vooral omdat de test laag is en daarom ook goed te merken is of de bold goed aanslaat. (waar ik als boldfanaat wel in geloof mits je voeding in orde is).
Ik zal je volgen leuke kuur ook de proviron er bij.

Succes

Tja... De eerste 2 weken zijn reeds voorbij, dus dat met die frontload kan ik niet meer veranderen. Eigenlijk had ik in eerste instantie ook andere plannen, maar het pakte nu eenmaal zo uit.
Eigenlijk wilde ik hem nog meer uitsmeren over de eerste week. Had de eerste inject 's ochtends gezet. Dat ging zo goed en was zo'n meevaller dat ik besloot de tweede inject die zelfde avond te zetten.
Denk niet dat het veel uit maakt.

Nu zet ik dus 250 test en 500 bold E5D. Komt omgerekend dus neer op 350 test en 700 bold.
Die beslissing heb ik uiteindelijk genomen na veel leeswerk omtrent ervaringen van anderen met soortgelijke kuurtjes en na bij meerdere mensen advies ingewonnen te hebben (mede bij jou natuurlijk).
Ik weet het, het is wel een gram aas, en dat in een eerste kuur, en met mijn stats... Maar bold is natuurlijk relatief mild en ik heb toch zoiets van als je het doet, doe het dan meteen goed.

We zullen zien wat het gaat brengen.

sorry bro had ik overheen gelezen, dat je al 2 weken bezig was.
Ik denk zelf dat hij je goed zal bevallen, je zal er alleen geen 10 killo mee opbouwen.
Tis echt een lean opbouwer post ook effe je voedingsschema anders gaan andere daar uiteraard en logischerwijs daar om vragen en update (post wel met regelmaat bro dan blijft het interesant ookal reageren er weinig.

succes nogmaals

sorry bro had ik overheen gelezen, dat je al 2 weken bezig was.
Ik denk zelf dat hij je goed zal bevallen, je zal er alleen geen 10 killo mee opbouwen.
Tis echt een lean opbouwer post ook effe je voedingsschema anders gaan andere daar uiteraard en logischerwijs daar om vragen en update (post wel met regelmaat bro dan blijft het interesant ookal reageren er weinig.

succes nogmaals

Je hebt gelijk.
Zal m'n voedingsschema er even bij zetten.
Tnx.

Reken inderdaad ook niet op 10kg. Het gaat mij om kwalitatieve massa die na de kuur goed blijft zitten. We zullen zien wat de kuur (en alles daarom heen) mij gaat brengen.

S6,

Ik hoop dat je de doelen zult halen.

En inderdaad blijf gewoon posten, mensen reageren niet veel, maar lezen het wel.
Dat zie ik in mijn eigen log ook, en ja ik ben ook zo iemand die niet of nauwelijks reageert :P

have fun

S6,

Ik hoop dat je de doelen zult halen.

En inderdaad blijf gewoon posten, mensen reageren niet veel, maar lezen het wel.
Dat zie ik in mijn eigen log ook, en ja ik ben ook zo iemand die niet of nauwelijks reageert :P

have fun

Tnx!
Ik zal mijn best doen regelmatig te updaten!

S6 ook van mij, leuk kuurtje, ik volg benieuwd !

Beetje zoals de Sane Cycle van Big Cat. Test, bold en winny is idd een goede combinatie voor lean mass. Succes!

Vandaag weer gewogen en gemeten. Dit zijn de resultaten:

Gewicht: 74.7kg
Vocht : 48kg
Vet : 9.2kg
Vet% : 12.3%

Ben nu 2 weken bezig met de kuur. Ben in die twee weken dus 4.9kg zwaarder geworden. Hiervan is 1.8kg vet (waarvan 0.3kg in de laatste week), 2.3kg vocht (waarvan 1.4kg in de laatste week) en 0.8kg VVM minus het vocht (waarvan 0.5kg in de laatste week).
Het gaat dus de goede kant op!

Wel houd ik dus veel vocht vast, ondanks de winny. Denk dat dit komt door de combinatie van de frontload (ondanks dat deze niet heel hoog gedoseerd was) en het plotselinge bulken na een cut van 4 maanden.

Ondanks het vocht heb ik toch een beetje last van droge gewrichten. Ik heb al een weekje last van m'n polsen en vandaag begonnen ook mijn enkels te zeuren. Ben snel even naar De Tuinen gegaan en heb caps met een combi van glucosamine, chondroitine, MSM en omega 3-6-9 gehaald. Hiervan neem ik vanaf vandaag 3x daags 1 cap (zoals aanbevolen op de verpakking).

Verder gaan de trainingen gewoon lekker, maar ook weer niet heel bijzonder. Kracht gaat vooruit, maar nog geen PR's. Van sides nog geen last.

Morgen de volgende inject. Heb er nu al zin in!

Het is immers je eerste kuur, de beste kuur die je ooit zal mee maken.
Teminste het gross van de mensen zegt dat met uitzondering daargelaten.
En was bij mij ook het geval, ik weet niet meer zeker van kwam volgens mij 12 kilo aan.
Nu mag ik blij zijn met 6 kilo :( hoewel ik nog steeds niet hoog kuur.

Ja, hopelijk blijven de gains zo doorgaan als afgelopen week!
Alleen hoop ik dat het vocht de komende weken wel weer een beetje weg trekt. Had eigenlijk niet zoveel vocht verwacht vanwege de winny...

Nouja, zout inname beperken en dan maar afwachten.
Misschien wordt het vanaf week 5 beter, zodra ik met de provi start.

Late reactie maar natuurlijk lees ik deze mee. Goed om te lezen dat je je eerste kuur toch niet zo heel laag bent gaan zitten.

Bold wordt vrijwel zeker mijn volgende kuur, ben erg benieuwd.

Gaat lekker met het gewicht, vocht en vet zou ik me in week 2 nog niet erg zorgen om maken.

Net borst en triceps aangepakt. Dat ging bijzonder lekker! Weet het niet zeker meer, maar volgens mij een nieuw PR op de bench.

5x60kg
5x65kg
5x70kg
5x75kg
5x80kg
5x85kg (de laatste 2 herhalingen werd ik een heel klein beetje geholpen).

Daarna nog cable crossover (3 setjes van 12, daarna nog 1 setje van 8, opgebouwd van 10 tot 17,5kg aan weerszijde.),
dippen (3 setjes bodyweight + 10kg, 10, 8 en 6 herhalingen) en
overhead dumbbell triceps extensions (als je dat zo noemt), 12x6kg, 12x7kg, 10x8kg en 8x9kg.

Heb wel nog last van mijn pols, zeker bij de bench. Ook mijn enkel voel ik nog wel.

Mijn aders beginnen wel al beter zichtbaar te worden. Met name in mijn onderarmen.

lekkere training man!

Yup! Ging wel lekker.

Voor het slapen gaan weer 250 test en 500 bold in m'n kont gezet.
Ging voor het eerst niet helemaal vlekkeloos. Denk dat ik iets te laag en niet genoeg naar buiten zat. Daardoor was het iets gevoeliger.
Ik heb de naald heel rustig m'n bil in gedrukt. Bij de laatste cm raakte ik een zenuw. Gelukkig ging ik heel langzaam, dus ik tikte er denk ik alleen tegenaan, maar prikte er niet doorheen. Wel trokken een paar spiertjes even ongecontroleerd samen.
Ik heb de naald een heel klein stukje terug getrokken en onder een iets andere hoek weer verder geduwd. Aspireren ging goed. Daarna heel rustig geïnjecteerd. Hierbij begonnen mijn borst, triceps en schouders te trillen (vanwege de training van daarvoor). Kon dus telkens maar 0.2 ml zetten moest dan weer even 10sec pauzeren.
Toen ik de naald terug trok kwam er wat bloed uit m'n bil. Dit droop langzaam over mijn bil naar beneden. Gelukkig had ik een alcoholdoekje en een pleister klaarliggen. Die kwamen goed van pas.
Is wel voor het eerst dat er meer dan hooguit een minuscuul druppeltje bloed uit kwam. Denk dat ik bij het zetten door een klein adertje heb geprikt ofzo.
Nouja, tijdens het zetten deed het dus ietjes meer pijn dan normaal (voor zover je echt over pijn kunt spreken), maar daarna heb ik er (tot nu toe) geen last meer van gehad.

gelukkig dus het zetten gaat goed, weinig last kortom is toch mooi.

Zeker.
Had de eerste 3 a 4 keer toch wel behoorlijk last. Dit speelde dan pas zo'n 48 uur na de inject op. Pijn was toen best heftig. Vooral de eerste keer. Daarna werd het al ietsjes minder.
Nu is het wel wat gevoelig en het irriteerd een klein beetje, maar dat is niet erg. Dan voel je tenminste dat het er in zit.
De volgende staat voor dinsdag gepland.

Nu even rusten en herstellen. Maandag weer schouders, onderarmen en buik. Morgen begin ik ook aan m'n tweede potje winny.

Volgens mij drink ik iets te weinig. In ieder geval te weinig water. Misschien dat ik daardoor ook meer vocht vasthoud. Daar ga ik nu op letten. Kijken of het verschil maakt.

Terug
Naar boven