MuscleMeat

Eerste kuur winny/test-e/bold/provi

Dat ken ik maar al te goed kom van 52 kg :( was hard werken naar de 86 kilo toe.
Daarom juist mijn respect bro, en gewoon knallen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de steun jongens!
Doet me goed!

In tegenstelling van wat ik eerder dacht, heb ik toch nog wel last van de injects. Het duurt alleen een tijdje voordat ik het begin te voelen. Zo'n 2 tot 3 dagen na het zetten krijg ik wat last. Voelt alsof ik met gestoten heb ofzo. Overigens doet het geen pijn op de plek van inject zelf, maar ik voel het meer bij de aanhechtingen van de spier waar ik het in zet. Bij de eerste injects meer aan de buitenzijde van de heup, bij het bot. De laatste keer meer aan de bovenkant van de bil, bij het bot, daar waar m'n bil overgaat in m'n onderrug.
De eerste paar keren deed het echt pijn. Nu een stuk minder. Maar het blijft wel irritant.

Vanavond weer injecteren. Zal morgen laten weten hoe het gegaan is.

Net trouwens benen getraind. Ging lekker! Hoewel ik erg moe was, ben ik een stuk sterker dan een paar weken geleden! Nog geen PR, maar dat komt ook omdat ik m'n benen door een lichte blessure een maand voor de kuur niet of amper getraind had. Daarbij had ik natuurlijk 4 maanden gecut, dus was natuurlijk achteruit gegaan in kracht.

Heb wel wat last van het vocht vasthouden. Heb het gevoel dat ik er een beetje kortademiger van word. Daarbij voel ik me gewoon een beetje opgeblazen en heb ik constant een rode kop.

Ben gisteren daarom maar even in de sauna gaan zitten na het trainen. Heb wel het idee dat dit geholpen heeft. Heb het nodige uitgezweet, maar ben 's nachts ook 2 keer opgestaan om te zeiken, terwijl ik dat normaal gesproken niet hoef. Had dat de eerste paar dagen toen ik begon ook. Schijnt door de winstrol te komen.
Vandaag dus maar weer even de sauna in gegaan. Morgen meten en kijken of het verschil maakt.

Trouwens wel flinke backpumps tijdens het squatten. Heel irritant! Eindigde door na het squatten er snel wat gewicht af te halen en dan zonder pauze weer door te gaan, net zo lang totdat ik 50kg niet meer weg kreeg. Moest stoppen vanwege mijn rug. M'n benen konden nog wel wat hebben, maar de spanning op m'n onderrug was niet normaal. Vanaf nu maar taurine voor de rug- en beentraining nemen...
Gelukkig had ik er bij de legpress minder last van.

Tot slot nog steeds last van m'n pols. Vandaag, tijdens de beentraining merkte ik daar niets van, maar gisteren met schouders, en een paar dagen terug met borst wel! Morgen weer borst. Hopelijk gaat de glucosamine z'n werk snel doen.

Injectie kan best lang zeer doen, bij mij vooral in mijn kont, trekt dan helemaal door tot rug en been.
Zou ook te ondiep kunnen zijn, te snel injecteren, te hard masseren van de injectie plek etc.

Probeer anders eens in je been, ga zitten op een tafel en zo injecteren.
Zo druk je je spier meer naar buiten dus hoef je niet bang te zijn dat je bot raakt met wat bunnere benen. En zo kan je je been echt ontspannen.

Ik zou zeggen probeer het eens, niet boven in maar aan de zijkant.

Als ik je verhaal zo lees had ik niet anders gehandeld;)

Zo... gisteren even een minder dagje gehad.

Had dinsdagavond voor het slapen gaan nog een inject gezet. Het injecteren ging prima, maar zodra ik m'n eerste stap zette voelde ik de spier al. Had die dag ook benen getraind, dus misschien dat het daardoor gevoeliger was. Maar toen de volgende ochtend... De t*ring! Dat voelde ik toch wel behoorlijk. Sowieso flinke spierpijn, maar die inject voelde in ook goed! Kon amper de trap meer op komen. Daarbij meteen weer backpumps zodra ik ook maar even moest bukken oid.

Door wat slaapgebrek van de afgelopen dagen was ik ook uitgeput. Ben 's middags dus ook maar even op bed gaan liggen. Lag te rillen van de kou. Ben vervolgens in slaap gevallen toen ik 3 uurtjes later weer wakker werd was m'n bed zeiknat van het zweet. Ook had ik koppijn. Heb dus maar wat ibuprofen genomen en ben vroeg naar bed gegaan. Dus niet getraind en ook niet gewogen en gemeten. Wel lekker bijgeslapen. Voelde me vandaag al een stuk beter. Eigenlijk gewoon weer helemaal goed.
Wel nog een klein beetje koppijn. Kwam door vocht tekort denk ik. Ik ga te weinig naar de wc en m'n urine is te donker van kleur. Veel drinken dus!

Zo weer borst en triceps trainen. Tevens meteen maar weer even meten en wegen. Zal laten weten hoe het gegaan is.

wat doe je aan de backpumps nu?

Zo, net terug uit de sportschool.
Eerst de meetresultaten:

Gewicht : 77.1kg
Vet% : 13.7
Vet-massa : 10.6kg
Lichaamsvocht : 48.7kg

Sinds het begin van de kuur 3 weken geleden dus 7.3kg zwaarder geworden. Dat lijkt heel wat, maar daarvan is 3.2kg vet en 3kg vocht en 1.1kg VVM zonder vocht.

De laatste week 2.4kg erbij, waarvan 1.4kg vet, 0.7kg vocht en 0.3kg VVM zonder vocht.

Met m'n spierwinst ben ik zeer tevreden, met het vocht en vet wat minder natuurlijk. Ga m'n calorie inname dus toch maar iets verlagen en proberen nog wat schoner te eten. Daarbij misschien toch maar weer proberen de cardio wat meer op te pakken.

Dan de training van net:
Ondanks mijn dipje van gisteren een TOP training gehad! Eindelijk een PR. Begon met incline db press. Overigens maar een beetje schuin. Schat dat het bankje in een hoek van ongeveer 20 graden stond t.o.v. de grond. Na een korte warming up meteen de 36kg db's gepakt. Deze had ik al een maand of 3 niet meer weg gekregen, dus vandaar dat ik er nu mee begon. Het moest en zou lukken. De eerste set 4 herhalingen. Deze gingen nogal moeizaam. Kennelijk moest ik toch nog een beetje beter warm worden, want het tweede setje ging beter. Ook met de 36kg db's, 6 herhalingen (een nieuw PR!). Het derde setje lukte er nog 5.
Daarna nog gebencht en fly's gedaan op een machine. Tot slot nog dippen en overhead triceps extensions met db's.

Jeetje wat een pomp! Vooral in m'n triceps! Niet normaal! Lees veel dat mensen tijdens hun kuur veel langer door kunnen trainen, maar door de pomp kreeg ik al moeite bij de 2e oefening. Het deed gewoon pijn! Maar toch wel lekker.

Morgen rug-biceps. Zal wel minder goed gaan verlopen door die backpumps. Hopelijk gaat de taurine iets voor me doen.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

wat doe je aan de backpumps nu?

Ga morgen voor het eerst taurine proberen. Hoop dat het werkt. Veel meer valt er volgens mij niet aan te doen.

Ja, eventueel de cafeïne inname minimaliseren. Dus dan geen NO-explode meer. Eerst maar eens zien of de taurine werkt. Daarna kijken we weer verder.

Net dat programma bij Koppen gekeken. Van wat ik begreep bleek uit het bloedonderzoek van die Diego dus vooral dat zijn nieren er onder leden. Extra motivatie dus om zoveel mogelijk water te drinken! Ik drink volgens mij namelijk echt te weinig. Zeker omdat m'n lichaam ook zoveel vocht vasthoud, heeft het te weinig vocht over om de boel te reinigen. Ga vanaf nu meteen een paar litertjes extra water drinken!

Net dat programma bij Koppen gekeken. Van wat ik begreep bleek uit het bloedonderzoek van die Diego dus vooral dat zijn nieren er onder leden. Extra motivatie dus om zoveel mogelijk water te drinken! Ik drink volgens mij namelijk echt te weinig. Zeker omdat m'n lichaam ook zoveel vocht vasthoud, heeft het te weinig vocht over om de boel te reinigen. Ga vanaf nu meteen een paar litertjes extra water drinken!

Vooral in combinatie met de sauna denk ik. Heel veel drinken en alles incl afvalstoffen en ook het zout eruit zweten. Ik had het nooit genoemd in mijn eigen log maar ben ook een paar keer naar de sauna geweest. Had het idee dat dat hielp.

Verder gaat het dus acht top bij jou. Heftig die 36 kilo dumbbells! Dat komt denk ik ook door de rust waar je daarvoor aan toegaf.

:thumb: en suc6 verder.

Laatst bewerkt:
goed blijven drinken ja belangrijk man!

Bedankt jongens!
En ik denk dat je gelijk hebt Erik.

Overigens zweet ik me 's nachts kapot. Wordt zeer regelmatig wakker in een zeiknat bed... Vervelend... Ik zweet een hoop, houd een hoop vocht vast, maar hoef maar weinig naar het toilet. Ga echt meer drinken.

Beetje cardio zou ook wel goed zijn denk ik. Kan mezelf er alleen niet zo goed toe zetten. Heb al vrij intensieve workouts nu en als ik daarna dan ook nog moet cardioen, dan wordt de training wel heel lang...

Net weer rug-biceps getraind. Ging heerlijk! Begin nu echt verschil in m'n trainingen te merken. Pomp is niet normaal. Kracht gaat ook goed vooruit. Daarbij een goeie drive. Top dus!

Verder doet de taurine z'n werk. Had vandaag bijna geen last van backpumps. Zal ook wel komen door het vele extra water drinken. Voel me daardoor al meteen een stuk beter (door dat extra water bedoel ik)! Is voor jou misschien ook een tip Hendrie. Een banaantje voor de training kan trouwens ook helpen.

Hier en daar wel een extra puisje, maar daar valt wel mee te leven.

Ook iets meer haarverlies dan normaal.

Libido lijkt ietsjes minder te worden. Kan ik me ook inbeelden trouwens.

Door het extra vocht begin ik er wel erg buff uit te zien. Mensen om me heen beginnen al opmerkingen te maken. Hoop dat het vocht minder gaat worden en dat er vvm voor in de plaats komt.

's Nachts dus wel baden in het zweet zo nu en dan. Tijdens de training valt dat gek genoeg wel mee. Heb het wel warm en loop met een rooie kop, maar zweet niet veel.

Vandaag weer de schouders, onderarmen en trapezium aangepakt. De pomp was weer niet normaal! Schouders kunnen zo lekker pijn gaan doen als ze gaan verzuren. Waarschijnlijk kennen jullie dat gevoel wel. Nou, nu deed het echt pijn! Dusdanig dat ik me geen houding aan wist te nemen. De vorige keer had ik daar ook al zo'n last van bij m'n schouders. Vroeger vond ik dat altijd lekker, maar nu is het wel een beetje te extreem... Vooral aan de achterzijde. Het doet gewoon echt pijn! Nouja, je voelt in ieder geval wel dat je lekker bezig geweest bent.

De glucosamine werkt volgens mij goed. Heb al een stuk minder last van m'n polsen.

Het extra drinken gaat ook goed.

Wel zou ik wat beter op m'n voeding moeten letten. Ik laat me te vaak gaan. Teveel suikers, vetten en zout... Een beetje cheaten moet zo nu en dan wel kunnen vind ik, maar nu doe ik het wel een beetje teveel. Zal woensdag ook wel weer uit de meting gaan blijken ben ik bang. Nouja, zo lang ik in ieder geval maar onder de 15% blijf.

Zo weer injecteren. Ben trouwens wel benieuwd wat er na woensdag gaat gebeuren als ik de winny eruit gooi en begin met de provi. Hopelijk neemt dat wat vocht weg. Ik knal namelijk zowat uit m'n voegen. Als dit zo door gaat weeg ik aan het einde van m'n kuur 100kg. Zal natuurlijk niet gebeuren, maar toch. Wil geen striae... En ik krijg al aardig wat opmerkingen. Op zich prima natuurlijk, maar het moet al te opzichtig gaan worden. Als ik nou een paar kilo vocht om kan zetten in spieren... Dat zou mooi zijn! Nou, we zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte.

Denk je nog onder de 15% te zijn dan?

Hoop het wel... Laatste keer stond ik op 13.7%
Schat dat ik nu rond de 14.5% sta.
Het verrotte is echter dat het lichaamsvocht als vvm gerekend wordt.
Dus als ik na mijn kuur het vocht weer kwijt raak, daalt de vvm en veranderen de verhoudingen, waardoor het vet% stijgt ondanks dat de hoeveelheid vet het zelfde blijft.
We zullen zien.

Hoop het wel... Laatste keer stond ik op 13.7%
Schat dat ik nu rond de 14.5% sta.
Het verrotte is echter dat het lichaamsvocht als vvm gerekend wordt.
Dus als ik na mijn kuur het vocht weer kwijt raak, daalt de vvm en veranderen de verhoudingen, waardoor het vet% stijgt ondanks dat de hoeveelheid vet het zelfde blijft.
We zullen zien.

Ik had exact hetzelfde na mijn laatste kuur en ik kwam toen een kleine 20 kilo aan. Ik eindigde toen met een BF van 20,3%.:eek:

Jeetje! 20kg...
Van wat voor vet% kwam je toen, voordat je met de cycle begon?

Ik stond een maandje of 5 geleden nog op ongeveer 80kg bij 20%. Wil nu toch wel onder de 15% blijven. Zodra ik daar boven kom ga ik drastisch aan de gang met carioen. Om te beginnen dan maar 30 min na iedere training. Dan kijken wat er gebeurd. Nu eerst maar even de meting van woensdag afwachten. Hopelijk valt het mee...

je bent lekker bezig man!

Jeetje! 20kg...
Van wat voor vet% kwam je toen, voordat je met de cycle begon?

Ik stond een maandje of 5 geleden nog op ongeveer 80kg bij 20%. Wil nu toch wel onder de 15% blijven. Zodra ik daar boven kom ga ik drastisch aan de gang met carioen. Om te beginnen dan maar 30 min na iedere training. Dan kijken wat er gebeurd. Nu eerst maar even de meting van woensdag afwachten. Hopelijk valt het mee...

Ik kwam van 16,6% en dat bleef ik ongeveer de gehele kuur. Totdat ik stopte en vooral vocht verloor. Hierdoor daalde mijn gewicht maar het vet bleef. Als gevolg dat mijn BF steeg.

Terug
Naar boven