XXL Nutrition

Eerste Leg Push Pull schema

kubaaz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Beste DBBers,

Tot nu toe heb ik altijd een ˝brosplit˝ gedaan en ik wilde graag spiergroepen 2x per week pakken en iets nieuws proberen. Ik heb een leg/push/pull schema gemaakt en wilde graag jullie mening en misschien wat tips horen.

Legs A, Push A, Pull A, rust, Legs B, Push B, Pull B, rust

Legs
A: Squats
Lunges
Leg extensions
SLDL
Calf raises
2 oefeningen buik

B: Deadlifts
Legcurls
Hacksquats/legpress
Sptill squats
standing calf raises
2 oefeningen buik

Push
A: Bench press
Dumbell OHP
Incline DB press
Side raises
Cable crossover
Front raises
OH tricep extensions
Triceps pushdowns

B: Standing OHP
Incline bb bench press
cable side raises
incline flyes
cable front raises
decline flyes
dips
rope pushdowns

Pull
A: BB rows
Lat pulldowns
Cable row
Reverse grip pulldowns
Shrugs
Rear delt flyes
Hammer curls
Seated DB curls

B: pull ups
DB rows
T-bar rows
straight arm pulldowns
upright rows
face pulls
BB curls
Reverse curls

Laatst bewerkt:
Prima hoor! Wellicht dat 8 oefeningen wat teveel is, dat moet je zelf even proberen en evalueren.

ziet er idd niet verkeerd uit maar 8 oefeningen per training is denk ik wle iets te veel, doe zelf ook ppl en heb 6 oefeningen en ben hier vaak toch minimaal 1,5 uur mee bezig en heb dan ook echt genoeg volume gehad.

hoeveel setjes en reps ben je per oefening van plan om te doen is misschien ook wel handig om te weten.

Beste DBBers,

Tot nu toe heb ik altijd een ˝brosplit˝ gedaan en ik wilde graag spiergroepen 2x per week pakken en iets nieuws proberen. Ik heb een leg/push/pull schema gemaakt en wilde graag jullie mening en misschien wat tips horen.

Legs A, Push A, Pull A, rust, Legs B, Push B, Pull B, rust

Legs
A: Squats
Lunges
SLDL
Calf raises
2 oefeningen buik

B: Deadlifts
Hacksquats/legpress
Sptill squats
standing calf raises
2 oefeningen buik

Push
A: Bench press
Dumbell OHP
Incline DB press
Side raises
OH tricep extensions

B: Standing OHP
Incline bb bench press
incline flyes
dips
rope pushdowns

Pull
A: BB rows
Lat pulldowns
Cable row
Rear delt flyes
Hammer curls

B: pull ups
DB rows
straight arm pulldowns
face pulls
BB curls

Wat hierboven staat is echt het absolute maximum wat je enigszins kan wegdraaien op normale intensiteit. Unless je aan de gear zit natuurlijk dan kan je mijn post als niet gemaakt beschouwen. Sowieso zou ik het een stuk simplistischer doen, maar goed.

Ziet er goed uit, idd wel een beetje veel. Ik zou de front raises eruit halen aangezien je al genoeg presses doet.
Voor de armen is 1 oefening van 3 setjes genoeg, dit schema is niet gemaakt om echt op armen te focussen.

Ziet er goed uit, idd wel een beetje veel. Ik zou de front raises eruit halen aangezien je al genoeg presses doet.
Voor de armen is 1 oefening van 3 setjes genoeg, dit schema is niet gemaakt om echt op armen te focussen.

Ligt er aan waar je prioriteiten liggen, je kan ook je push en pull beginnen met close grip bench presses en curls

Ligt er aan waar je prioriteiten liggen, je kan ook je push en pull beginnen met close grip bench presses en curls

Zou inderdaad kunnen, maar ik zelf vind dat dit schema niet geschikt is voor veel volume op de armen. Dan zou ik een ander schema kiezen als ik jou was. Maar ieder zijn ding inderdaad

Less is more denk ik als ik dit lees.

Draai zelf op Legs 3 oefeningen (soms 4), op Push 4 en op Pull 5.
Iig de grote compounds er bij.

• Topic Starter Topic Starter
ziet er idd niet verkeerd uit maar 8 oefeningen per training is denk ik wle iets te veel, doe zelf ook ppl en heb 6 oefeningen en ben hier vaak toch minimaal 1,5 uur mee bezig en heb dan ook echt genoeg volume gehad.

hoeveel setjes en reps ben je per oefening van plan om te doen is misschien ook wel handig om te weten.
Ik ben er zondag mee begonnen en tot nu toe gaat het wel goed. M'n eerste 2 oefeningen, de compounds zeg maar doe ik na m'n warming up zo'n 4 sets per oefening( 5 tot 10 reps) en daarna probeer ik zoveel mogelijk te supersetten om niet te lang in de sportschool te zijn en doe ik meestal 3 sets per oefening (8 tot 12 reps)

Wat hierboven staat is echt het absolute maximum wat je enigszins kan wegdraaien op normale intensiteit. Unless je aan de gear zit natuurlijk dan kan je mijn post als niet gemaakt beschouwen. Sowieso zou ik het een stuk simplistischer doen, maar goed.
Nee ik zit niet aan de gear. Ben er zondag mee begonnen dus ik kijk even hoe het gaat en anders haal ik er wel een paar oefeningen uit.

Ik train nu 3 jaar en ben eigenlijk nog gericht op overall muscle mass. Armen vind ik wel een beetje achterlopen dus bedankt voor het idee.

Terug
Naar boven