MuscleMeat

Eerste moslimaschool in Belgie

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
In het Belgische Molenbeek komt waarschijnlijk binnen zeer korte tijd een islamitische meisjesschool. Alleen meisjes die een hijab dragen zijn welkom. Het doel van de school is het verbod van het dragen van een hoofddoek in het grote deel van de Brusselse scholen te omzeilen.

De school zou in de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar staat ook de Al Khalilmoskee. De instelling zou naast de algemene vakken ook Arabisch en islamitische lessen geven. De inschrijving voor de school bedraagt 500 euro. Een geldinzameling is al gestart. Wanneer de school 200 tot 250 leerlingen weet binnen te halen komt de school mogelijk in aanmerking voor subsidies.

De komst van de islamitische meisjesschool is al op verschillende reacties gestuit. De fractieleidster van de liberale partij MR waarschuwt dat de school zich naar de regels van de Franstalige gemeenschap zal moeten schikken. Gebeurt dat niet, dan krijgen de meisjes geen wettelijk erkend diploma.

meer koren op de molen vh vlaamsbelang :(
zien ze niet dat ze fout bezig zijn :sad:

Dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik ben tegen hoofddoeken, maar dit wil ik ook niet zien.

Echt te gek voor worden gewoon !!

Zijn vooral dit soort dingen waar ik me aan erger , roepen dat we ze niet in hokjes mogen plaatsen , maar onderhand wel zichzelf zoveel mogelijk afzonderen !

Nog ff en we leven hier compleet gescheiden ,... Islamitische basisschool krijgt geen erkend diploma ,... gevolg ; een Islamitisch voortgezet onderwijs die deze diploma's wel accpteerd maar zelf ook niet erkend word , gevolg ; een Islamitische LBO/MBO/HBO/WO waarvan de diploma's alleen worden geaccepteerd door islamitische bedrijven

bij wijze van hé ,... you'll get the point ;)

Op zo'n Islamitische school zijn daar ook niet-islamieten welkom ?

integratie ten top ! :')

roepen dat we ze niet in hokjes mogen plaatsen

uhu, dat vooral horen we te krijgen van jullie kant. Vooral dat hé. Jullie willen allemaal het beste voor ons :rolleyes:
Het zijn typetjes gelijk gij, stillstrong, en nog andere idioten die elke negative moslims/allochtoon nieuws zo keihard opblaast. Je bent echt niet beter dan die moslimstraattuig hoor.

Eens met roxxe. Brussel gaat van kwaad naar erger, ze moeten vooral zo verder doen, ik reken Brussel niet eens meer als Vlaanderen of Belgie, eerder als een soort buitenlands grondgebied waar alle hopeloze gevallen bij elkaar worden gedropt.

Dit voorbeeld geeft weer mooi aan dat men zich helemaal niet wilt aanpassen, gewoon eigen landje binnen het land scheppen en zinnetje blijven doen.

Binnenkort staat er een Vlaamse Sarkozy op en is het hier afgelopen met die moslims. Zelfde voor in Nederland.

edit; Niks tegen moslims hoor en zeker niet in het algemeen, maar dit zijn nu eenmaal zeer zeer domme initiatieven. Het is wat naïef om te denken dat de doorsnee-Belg dit soort grapjes zal blijven tolereren.

Praatjes vullen geen gaatjes.

je kan het ook zo zien; op steeds meer belgische scholen worden meisjes met een hoofddoek geweigerd. dit resulteerd in steeds langere reistijden die voor sommigen gewoon niet te doen zijn.
nu is er een school die het omgekeerde doet; alleen meisjes met hoofddoek. en dan staat de wereld ineens op z'n kop lijkt het???
wat zou jij doen als je kinderen vrijwel nergens in de omgeving of stad naar school kunnen omdat op iedere school een hoofddoekplicht is, een hoofddoek laten dragen is geen optioe, want dan ben je namelijk een idioot:rolleyes: dan start je een school voor mensen zonder hoofddoerkjes, dit gebeurd nu dus ook, alleen dan andersom. weet niet of het idee gaat werken maar ben er iig zeker niet tegen

Binnenkort staat er een Vlaamse Sarkozy op en is het hier afgelopen met die moslims. Zelfde voor in Nederland.

edit; Niks tegen moslims hoor en zeker niet in het algemeen, maar dit zijn nu eenmaal zeer zeer domme initiatieven. Het is wat naïef om te denken dat de doorsnee-Belg dit soort grapjes zal blijven tolereren.

:roflol: misschien is het initiatief wel net zo dom als het verbieden van hoofddoeken op scholen, integratie prima, assimilatie? waarom?

Jij snapt er duidelijk nog altijd niets van Sport. Zoek eens op wat integratie betekend ofzo.

Het is erg in Brussel.

Heb een tijdje in Elsene als bewakingsagent gewerkt....
Je hebt er meer buitenlanders dan in het buitenland :p

Als die school er komt zullen wij Belgen het recht in eigen hand moeten nemen en ze zelf weer afbreken.
Dan moeten we natuurlijk even de zak chips en de frisdrank opzij zetten en kanaaldigitaal op pauze zetten.

nou Sport2000 je doet dan het volgende, je verhuist naar een land waar ze dat wel accepteren. punt.

Wij Nederlanders en Belgen wonen hier dus zal het naar onze al heel veel jaren bestaande normen en waarden moeten schikken, al die vrijheden waar onze ouders, voorouders jaren voor hebben gevochten, daar wordt continu door vnl Moslims aan gemorreld. Waarom ? Dat vraag ikmij weleens af. Als jeje niet wenst aan te passen aan de gelden wetten en regels DONDER DAN OP !!!

Eens met roxxe. Brussel gaat van kwaad naar erger, ze moeten vooral zo verder doen, ik reken Brussel niet eens meer als Vlaanderen of Belgie, eerder als een soort buitenlands grondgebied waar alle hopeloze gevallen bij elkaar worden gedropt.

Dit voorbeeld geeft weer mooi aan dat men zich helemaal niet wilt aanpassen, gewoon eigen landje binnen het land scheppen en zinnetje blijven doen.

Eens.

Kijk, als die school alleen toegankelijk is voor Islamitische meisjes, mogen Christelijke scholen dus ook moslima's weigeren.

nou Sport2000 je doet dan het volgende, je verhuist naar een land waar ze dat wel accepteren. punt.

Wij Nederlanders en Belgen wonen hier dus zal het naar onze al heel veel jaren bestaande normen en waarden moeten schikken, al die vrijheden waar onze ouders, voorouders jaren voor hebben gevochten, daar wordt continu door vnl Moslims aan gemorreld. Waarom ? Dat vraag ikmij weleens af. Als jeje niet wenst aan te passen aan de gelden wetten en regels DONDER DAN OP !!!

Precies.

Jij snapt er duidelijk nog altijd niets van Sport. Zoek eens op wat integratie betekend ofzo.
jij hebt duidelijk mijn punt niet begrepen. dat iemand moet integreren zegt niet dat iemand haar hoofddoek af moet doen. als scholen dit zo massaal verplichten dan kan je van de vrijheden van het land gebruik maken om een school te starten waarop deze meisjes onderwijs kunnen volgen.
als je het niet met die vrijheid eens bent, die je eigen overheid deze mensen biedt, moet je bij je overheid zijn, en niet bij die mensen. maja hopeloze discussie dit lijkt me alweer, vooral met dit soort reacties als van bur bijvoorbeeld, dus zal me er verder maar buiten houden.

nee bur, want je kan volgens de regels van het land gewoon zelf een school oprichten, dus waarom zou je weggaan? :rolleyes: die vrijheden waar je voorouders zo hard voor gevochten hebben zijn vrijheden waar ze dankbaar gebruik van maken. als jij het daar niet mee eens bent, moet je ook eens een vraagteken gaan zetten bij die vrijheden, of zijn het dan alleen nog vrijheden zolang het bij jezelf maar uitkomt, en zodra het je niet bevalt moet het maar over boord gegooid worden?
ze passen zich namelijk wel aan, aan de regels en wetten dus, maar laten hun eigen normen en waarden niet totaal varen, en dat is hun goed recht. multiculti weet je nog?

• Topic Starter Topic Starter
ik moet nog de eerste vlaming zien die z'n kind tussen een klas vol gesluierde geïndoctrineerde moslimas gaat steken :o

jij hebt duidelijk mijn punt niet begrepen. dat iemand moet integreren zegt niet dat iemand haar hoofddoek af moet doen. als scholen dit zo massaal verplichten dan kan je van de vrijheden van het land gebruik maken om een school te starten waarop deze meisjes onderwijs kunnen volgen.
als je het niet met die vrijheid eens bent, die je eigen overheid deze mensen biedt, moet je bij je overheid zijn, en niet bij die mensen. maja hopeloze discussie dit lijkt me alweer, vooral met dit soort reacties als van bur bijvoorbeeld, dus zal me er verder maar buiten houden.
Het gaat niet over de hoofddoek, het gaat erover dat als je mensen in aparte scholen gaat proppen dat er nooit een 'multiculturele samenleving' zal komen, laat staan dat ze zal slagen. Je krijgt dan meer een 'hokjes samenleving'.

Gemengde scholen moet je hebben. En ja, als scholen vragen dat er een neutrale kledij van toepassing moet zijn dan heb je dat als leerling te respecteren. Net als de andere regels in het reglement. Blijf je weigeren om je hier aan te passen, dan moet je maar in een ander land gaan wonen.

Die scholen die integratie tegenwerken moeten simpelweg verboden worden, zo snel mogelijk. Het is werkelijk om te janken hoe de overheid steeds weer dit soort wantoestanden toelaat.

goed dat dit vlak voor de verkiezingen gebeurd

Terug
Naar boven