Fitness Seller

Eerste moslimaschool in Belgie

Dus als je geen stafblad hebt , wilt dat dan zeggen dat je Fout bent ??? ,.... want dan heb ik het nog niet goed begrepen ,.... tuurlijk heb ik het nodige gedaan , en vaak zat gevochten , maar je moet wel je grenzen kennen natuurlijk ;)

Internetheld :D :D
Laat me aub niet lachen jongen , ik heb gewoon een eigen mening en die zeg ik net zo hard als dat ik m typ ,....

Overigens heb ik wel net als jij ( blijkbaar ) een schurfthekel aan die internethelden :D

En hoezo qua gedachtegang ??? NL mensen die zulke dingen zouden doen zou ik net zo hard veroordelen hoor ;)

En ja wij hebben ook Christelijke scholen , en nee daar ben ik het ook niet mee eens !
Onderwijs en staat gewoon gescheiden houden van het geloof is imo het beste !!!

Dat laatste zeg ik ook, ik ben er ook tegen, maar hoe bedoel je in je eerste post dat 'jullie' roepen dat we ze niet in hokjes mogen plaatsen ?
Meeste DBB'ers (dat overigens redelijk representatief staat ivm de denkwijze van jan modaal in belgie en nederland imo) veralgemenen a volonté.
Vooral uit u mond heb ik nooit iets positiefs zien uitkomen als het over moslims/allochtonen gaat. En dan durven zeggen dat 'jullie' het beste voor ons willen(niet letterlijk uit u mond, maar zo heb ik het geinterpreteerd) stoort me enorm. Als je enkel maar kunt roepen en met je vingertjes wijzen naar de probleemgroep, dan raakt de boel tussen beide kanten nooit opgelost.

wanneer komt dit in nederland? :)

Ik hoop nooit, afscheiding is verkeerd. Degenen die dat niet willen inzien hebben er belang bij dat er een afscheiding ontstaat. Net zo erg of zelfs erger dan degenen het liefst alle allochtonen zien verdwijnen.

Waarom is het een verkeerd signaal? Is het geen verkeerd signaal te zeggen dat iemand kleding zijn geschiktheid bepaalt? Nogmaals, ik ben geen voorstander van hoofddoekjes en in principe een tegenstander, maar ik ben ook een voorstander van logisch denken. En dat kan ik hierin niet ontdekken.
Er zijn ook erg goede redenen tegen een verbod, bijv beperking van de vrouw die gedwongen wordt er een te dragen. Dit zou je kunnen zien als een 'offer' dat door sommigen gebracht moet worden, imo is het per direct de voorbijstreving van het doel (dat gebaseerd is op de 'westerse' normen, al vervang ik westers liever door humanistisch)

Dat zal ik je vertellen. Als je in de klas of op je werk moet voldoen aan strenge kledingeisen of aanwezigheidseisen, en je ziet dat die voor jou als gelovige niet gelden omdat je een hoofdoek mag dragen en 5 keer per dag mag bidden, dan ga je al gauw denken dat het geloof belangrijker is dan de meeste regels, of misschien wel alle regels. Als jouw collega zelfs na lang erover te zeuren geen petje of sigarettenpauze mag hebben, en jij mag vergelijkbare dingen als gelovige wel, zelfs zonder enige discussie, dan is dat vind ik een zeer verkeerd signaal. Dan ga je al gauw denken dat je je niets hoeft aan te trekken van regels en wetten als gelovige.

Dan maar een plaat voor de kop, maar ik zal nooit inzien dat overduidelijke xenofoben maar enig punt hebben. Daarmee doel ik overigens niet op jou, maar er zijn genoeg nitwits die hun eigen k*t situatie wijten aan de 'buitenlanders' terwijl ze zelf de kantjes er van af lopen en vaak ook nog semi-crimineel gedrag vertonen.

Ben ik het wel mee eens, veel mensen zijn gewoon simpelweg bang voor mensen die er anders uitzien en of andere gewoontes hebben en deze liefst als zondebok voor hun eigen falen gebruiken. Ik bedoelde meer dat lange tijd iedereen die kritiek had op dit vlak als xenofoob of zelfs racist werd bestempeld, terwijl veel van deze mensen achteraf gewoon gelijk hadden.

Dat laatste zeg ik ook, ik ben er ook tegen, maar hoe bedoel je in je eerste post dat 'jullie' roepen dat we ze niet in hokjes mogen plaatsen ?
Meeste DBB'ers (dat overigens redelijk representatief staat ivm de denkwijze van jan modaal in belgie en nederland imo) veralgemenen a volonté.
Vooral uit u mond heb ik nooit iets positiefs zien uitkomen als het over moslims/allochtonen gaat. En dan durven zeggen dat 'jullie' het beste voor ons willen(niet letterlijk uit u mond, maar zo heb ik het geinterpreteerd) stoort me enorm. Als je enkel maar kunt roepen en met je vingertjes wijzen naar de probleemgroep, dan raakt de boel tussen beide kanten nooit opgelost.

Mooi he , eigenlijk zijn we het met elkaar eens , enkel word het anders verwoord,
idd veel positiefs is er hier nog niet uit mijn mond gekomen over desbetreffende groepen ,... maar dat zal meer komen doordat de hier geopende topics meerendeel gaan over negative dingen , iets wat niet verwonderlijk is aangezien tegenwoordig alleen negatief nieuws nieuws is , en goede dingen voor gewoon worden aangenomen .

Denk ook dat er veel op het moslim geloof word afgegeven omdat moslimcriminelen vaak hun wandaad met het geloof proberen te rechtvaardigen, deden zij dat niet dan zou de kritiek op het geloof al een stuk minder zijn imo .

Veralgemenen mag idd niet , maar als een persoon louter en alleen slechte dingen hoort cq meemaakt met een bepaalde bevolkingsgroep dan is een mening snel gevormd ,.... evenals er gezegd word dat alle NL iedereen over 1 kam scheren ,....

Het beste met jullie voor hebben ,... idd met mensen die een goede inzet tonen daar heb ik zeker het beste mee voor , ongeacht hun afkomst kleur of wat dan ook !!!!
Echter , mensen die zich niet kunnen aanpassen / regels van hun eigen land hier willen doorvoeren / niet werken en enkel profiteren ,.....etc etc daar heb ik zeker NIET het beste mee voor !! ( dwz ook NL die alle regels aan de laars lappen ;) )

alleen wijzen/roepen en niets doen ,.... tja dat is NL he , we hebben hier een overschot aan mensen die oogkleppen op hebben en problemen niet willen zien of uit de weg gaan , waardoor hetzelfde soort mensen in de regering zit ( democratie ) ik roep zeker niet dat rechts extremischme aan de macht moet wat dat gaat overduidelijk véél te ver ,... maar wat meer richting rechtse kant zou imo geen kwaad kunnen , en dan doel ik op strengere aanpak in het algemeen ! en ook om het heel lullig te verwoorden "schijt aan het geloof , welk geloof dan ook" dwz geen dingen meer toestaan die verboden zijn per wet maar moeten van het geloof - geen straffen aanpassen/verminderen omdat het "moest van het geloof etc etc ,... dingen die verboden zijn , zijn verboden en moeten niet met 1 of andere smoes worden goed gepraat !!!

Hele mooie ontwikkeling, allah heeft het goed voor met ons
Werd eens tijd dat ze dat soort discriminatie eens gaan afschaffen, hopen dat de eerste stap is gezet, en dat dit een soort claudette colvin gaat worden

Dat zal ik je vertellen. Als je in de klas of op je werk moet voldoen aan strenge kledingeisen of aanwezigheidseisen, en je ziet dat die voor jou als gelovige niet gelden omdat je een hoofdoek mag dragen en 5 keer per dag mag bidden, dan ga je al gauw denken dat het geloof belangrijker is dan de meeste regels, of misschien wel alle regels. Als jouw collega zelfs na lang erover te zeuren geen petje of sigarettenpauze mag hebben, en jij mag vergelijkbare dingen als gelovige wel, zelfs zonder enige discussie, dan is dat vind ik een zeer verkeerd signaal. Dan ga je al gauw denken dat je je niets hoeft aan te trekken van regels en wetten als gelovige.

Ben ik het wel mee eens, veel mensen zijn gewoon simpelweg bang voor mensen die er anders uitzien en of andere gewoontes hebben en deze liefst als zondebok voor hun eigen falen gebruiken. Ik bedoelde meer dat lange tijd iedereen die kritiek had op dit vlak als xenofoob of zelfs racist werd bestempeld, terwijl veel van deze mensen achteraf gewoon gelijk hadden.

Al vind ik je redenering wel een beetje ver gaan, ik zie er idd een sterke kern in zitten. Op beginsel van gelijkheid kan je kromme dingen krijgen.
Overigens zie ik niet in waarom 5x per dag bidden een probleem moet zijn? Bij het ontbijt, 1e pauze, lunch, 2e pauze, avondeten en je bent er.
Collegiaal is het niet. Maar oplossingen kunnen ook wel voor de hand liggen lijkt me.
Iedere roker kan overigens roken in zijn pauze, al zal ie naar buiten moeten in sommige gevallen, die vergelijking vind ik niet opgaan.
Maar de arbo schrijft wel min. 10 minuten pauze per 2 uur voor als ik me niet vergis.
Xenofobie en heldere redenering zijn imo redelijk makkelijk te scheiden.

toffe sig trouwens :D

Hele mooie ontwikkeling, allah heeft het goed voor met ons
Werd eens tijd dat ze dat soort discriminatie eens gaan afschaffen, hopen dat de eerste stap is gezet, en dat dit een soort claudette colvin gaat worden

haha wat denk je nu zelf? Denk eerlijk gezegd niet dat dit er gaat komen in Nederland

Er zijn al moslimscholen, een particuliere meisjes moslim school is dus helemaal niet zo gek

Vlaams Belang stemmen dames en heren of vindt je dit kunnen?
Het gaat er hem toch om dat vreemdelingen zich integreren in ons land? Op deze manier bereik je het omgekeerde.

Er zijn al moslimscholen, een particuliere meisjes moslim school is dus helemaal niet zo gek

In principe ben ik tegen dergelijk onderwijs. Geloven doe je maar thuis en dan waar je kinderen niet bij zijn. Als ze oud en wijs genoeg zijn kunnen ze prima zelf kiezen. allah of god is groot genoeg om er dan nog genoeg voor zich te winnen.
Ben overigens bang dat het gemiddelde geloof dan als een kaartenhuis in elkaar zal vallen. Dat jeugdige indoctrinatie een essentieel onderdeel is van de overlevering van een geloof blijkt wel uit het feit dat 80% van de gelovigen niet afwijkt van het geloof van zijn/haar ouders. Terwijl ze toch allemaal claimen gelijk te hebben. En als er ééntje gelijk heeft, liegt de rest.
Met de aantallen moslims en christenen bij elkaar levert dat al een aardig probleem op....
Of zouden ze gewoon allemaal uit hun nek lullen?

Maar goed, ik dwaal af en een geloofsloze wereld is een utopie (en een doodslag voor de wapenindustrie); ik zie ook kansen voor de moslim gemeenschap om wat te doen aan de het beeld dat er heerst over de behandeling van vrouwen en diens vrijheid.
Kan niet ontkennen dat dat bij mij ook niet zo hoog in het vaandel staat
(niet dat de gemiddelde westerse vrouw het wss heel gek veel beter heeft, maar goed)

Als ze zorgen dat die school een ziek hoog gemiddelde gaat scoren (en ergens vind ik dat dat een morele verplichting is van iedere school) hebben ze mijn zegen.
Ik wil Fatima Einsteins zien. Imo DE manier om het schijnbare conundrum te doorbreken. Zorgen voor zeer degelijk onderwijs, waarin geloof niet de eerste plaats inneemt.

Ik ben nooit geindoctrineerd
Mijn ouders hebben me helaas niet de zoetheid van de islam meegegeven, erg betreurend
Ik heb het zelf moeten vinden

• Topic Starter Topic Starter
Vlaams Belang stemmen dames en heren of vindt je dit kunnen?
Het gaat er hem toch om dat vreemdelingen zich integreren in ons land? Op deze manier bereik je het omgekeerde.
en wat denk je dat het vb hieraan gaat doen? ff de grondwet aanpassen zeker :rolleyes:

Ik ben nooit geindoctrineerd
Mijn ouders hebben me helaas niet de zoetheid van de islam meegegeven, erg betreurend
Ik heb het zelf moeten vinden

betreurenswaardig moet het zijn, maar okay.

Wat bedoel jij met de "zoetheid van de islam"? (serieuze vraag)

Laatst bewerkt:
ff de grondwet aanpassen zeker :rolleyes:
Als links de grondwet kan veranderen om vrije meningsuiting racistisch te maken, dan moet dat ook wel kunnen :rolleyes:

Gottardi Exp heeft gewoon gelijk en mensen die dat niet inzien snappen er echt totaal niets van.

Begrijp me niet verkeerd, ik stem geen VB, omdat ik van mening ben dat ze op dit moment nog te extreem denken (althans sommige kopstukken), maar er is wel meer rechts nodig in België, zoveel is zeker.

• Topic Starter Topic Starter
Als links de grondwet kan veranderen om vrije meningsuiting racistisch te maken, dan moet dat ook wel kunnen :rolleyes:

Gottardi Exp heeft gewoon gelijk en mensen die dat niet inzien snappen er echt totaal niets van.

Begrijp me niet verkeerd, ik stem geen VB, omdat ik van mening ben dat ze op dit moment nog te extreem denken (althans sommige kopstukken), maar er is wel meer rechts nodig in België, zoveel is zeker.
"links" :o

Terug
Naar boven