MuscleMeat

eerste (veg) voedingsschema

Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
57kg
Hallo,

Ik ben 22, 57 kg voor 1m72, altijd al mager geweest, en sinds een jaar of 2 vegetariër. Ik wil dringend groter worden en ga mij deze week nog inschrijven in een serieuze gym, en ben vandaag begonnen met mijn voeding aan te passen, na uren lezen op dit forum.
Dit heb ik vandaag gegeten en vormt een basis voor de komende dagen/weken.

7u Kopje Alpro Soyamelk met 10 g Mannavital wheyproteine 90
7u30 Quaker Havermout met alpro soyamelk, pompoenpitten & stukken banaan/kiwi
10u cashewnoten en banaan
12u witte bonen in tomatesaus met denneboompitten
15u paar stukken chocolade 72 % met een mandarijn
17u Alpro soyamelk met 10g mannavital whey, paar schellen vegetarische quorn "hesp"
19u30 aardappelen met tomaten, 1 soya-paprikaburger en een tofu/quorn burger
22u Kiwi, cashewnoten

Tips, opmerkingen, alternatieven, zijn zeker welkom!
Ik eet geen vlees of vis en probeer zoveel mogelijk ei en melkproducten te vermijden.
Alternatieven voor mijn ontbijt zijn volkoren brood met pindakaas/veg beleg met zoveel mogelijk eiwit & banaan
Voor ‘warme’ maaltijden: couscous (met oa brocolli & paprika), volkoren pasta, veg burgers met zoveel mogelijk eiwitten,...

Wat caseine voor het slapengaan? Kwark wil je liever niet, maar je kan het ook in shakevorm drinken. Shake zal trouwens ook wel gewonnen zijn uit zuivel dus ik weet niet of dat tegen je principes in gaat. Trage proteine voor het slapengaan is wel een goede.

Hallo,

Ik ben 22, 57 kg voor 1m72, altijd al mager geweest, en sinds een jaar of 2 vegetariër. Ik wil dringend groter worden en ga mij deze week nog inschrijven in een serieuze gym, en ben vandaag begonnen met mijn voeding aan te passen, na uren lezen op dit forum.
Dit heb ik vandaag gegeten en vormt een basis voor de komende dagen/weken.

7u Kopje Alpro Soyamelk met 10 g Mannavital wheyproteine 90
7u30 Quaker Havermout met alpro soyamelk, pompoenpitten & stukken banaan/kiwi
10u cashewnoten en banaan
12u witte bonen in tomatesaus met denneboompitten
15u paar stukken chocolade 72 % met een mandarijn
17u Alpro soyamelk met 10g mannavital whey, paar schellen vegetarische quorn "hesp"
19u30 aardappelen met tomaten, 1 soya-paprikaburger en een tofu/quorn burger
22u Kiwi, cashewnoten

Tips, opmerkingen, alternatieven, zijn zeker welkom!
Ik eet geen vlees of vis en probeer zoveel mogelijk ei en melkproducten te vermijden.
Alternatieven voor mijn ontbijt zijn volkoren brood met pindakaas/veg beleg met zoveel mogelijk eiwit & banaan
Voor ‘warme’ maaltijden: couscous (met oa brocolli & paprika), volkoren pasta, veg burgers met zoveel mogelijk eiwitten,...

chocoladerepen (zit alsnog even veel vet in als in normale chocola volgens mij)? dr uit gooien als je t mij vraagt. witte bonen vervangen door bruine, meer koolhydraten er in (meer brood, rijst, pasta etc, wel volkoren natuurlijk) Ik weet niet wat de voedingswaarde nu zijn van al je maaltijden bij elkaar, maar is handig om het erbij te zetten;) Ben zelf ook vegetarier, maar kan echt niet zonder eieren.. Mischien kan je biologische eieren kopen (je weet wel loslopende kippen), waarschijnlijk iets duurder, maar je bespaart weer op de chocola.

succes,

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips/reacties, appreciate it!

Chocolade vervangen door volkorenboterhammen is geen probleem, bio-eieren zou ik mss af en toe nog eten. Kwark, ik wil geen stremsel uit kalfmagen eten, maar kga eens kijken in de biowinkel waar ik werk of ze geen kwark met microbieel stremsel hebben.

attn vegetariërs/vegans, wat eten jullie voor en na training?

Bedankt voor de tips/reacties, appreciate it!

Chocolade vervangen door volkorenboterhammen is geen probleem, bio-eieren zou ik mss af en toe nog eten. Kwark, ik wil geen stremsel uit kalfmagen eten, maar kga eens kijken in de biowinkel waar ik werk of ze geen kwark met microbieel stremsel hebben.

attn vegetariërs/vegans, wat eten jullie voor en na training?

Bij de Albert Hein verkopen ze Biogarde kwark met vegi stremsel, vast ook wel te koop in Belgische supermarkten.

ik zou wat soja voor water vervangen voor in de shake bijvoorbeeld.
ik heb een tijd alleen soja gedronken en voelde niet helemaal goed, kreeg last van gyno.

voor en na training whey shake met water.

Interessant dit, heb jij dan geen bezwaar tegen whey? Ik dacht dat dit ook uit zuivel afkomstig is en aan je schema te zien heb jij liever ook geen zuivel. Of gaat het je alleen om het stremsel? In de kwarken die ik hier in NL ken, wordt geen stremsel gemeld?

Terug
Naar boven