Fitness Seller

Eerste voedingschema, hulp nodig

Maikel93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Beste DBB'ers,

Sinds eind november 2010 ben ik begonnen met fitness/KT. Dit om een beter/gezonder lichaam te krijgen en een betere levensstijl te ontwikkelen, daarnaast is sporten natuurlijk heerlijk!

Ik ben sinds eind januari serieus begonnen met de sport, ik lees dagelijks topics op dit forum (nog veel in te halen :D). Hiervan heb ik al veel geleerd, bedankt! Ik train nu strikt volgens (split)schema, zelf gemaakt zie bijlage. Mijn probleem zit hem meer in de voeding. Ik kom er maar niet uit met mijn voedingsschema. ??? Ik weet dat ik nu te weinig eet, eet wel al (veel) meer en beter/gezonder dan voordat ik trainde, maar uiteraard nog verre van perfect. Ik eet ook regelmatige halfzacht gekookte eitjes (2 stuks), maar alleen als ik 's middags thuis ben. Hoe moet ik dit vermelden in mijn schema?

Ik zit nog op de middelbare school (bijna klaar) dus voedingsmogelijkheden zijn soms wel wat beperkter. Maar uiteraad geen reden om slechter te eten.

Wat informatie over mij:

Leeftijd: 17
Lengte: 174cm
Huidige gewicht: 61Kg (55Kg start gewicht)
Training: 3x p/w split (1,5 uur)
Vet %: 6 - 9

Graag tips / advies voor mijn voedingsschema en evt. voor mijn trainingsschema.
(schema gericht op gebruikt dumbbells vanwege ervaring opdoen, hierna schema met halter -> squat, deadlift, benchpress etc. zie 2e schema, nog niet volledig af: twijfel alleen nog over Smith machine, lees dat vrije halter beter is?)

Hiernaast heb ik nog één kleinere vraag, is wokken aan te raden als avond eten, zo ja hoeveel gram kip, groente en rijst is voor mij aan te raden? (Kip/Wokgroente/Olijfolie/Rijst/[Marinade mix evt.])

Alvast bedankt!

Mvg, Maikel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik zou je kcal richting de 3000-3500 gooien als je probleem in de voeding ligt.
en zou ook voordat je gaat slapen (rond 22:00) een bakje magere kwark erbij gooien.
en ergens een banaan tussen proppen. 2 stukken fruit per dag.

wel erg veel vetten vergeleken met eiwit.
je kan beter via de KEV verhouding werken

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
- Bedankt, 2780 kcal is dus echt te weinig voor mij. Hier ga ik morgen eens goed naar kijken.
- Kwark erbij gooien is geen probleem, maar is dit ipv. pudding of gewoon beide?
- Zit inderdaad nu op 1 stuks fruit, dit zal ik ook ophogen naar 2 stuks. Had dit over het hoofd gezien.

Boterhammenworst bevat relatief veel vet, maar ik heb gelezen dat iemand met mij gewicht best meer vetten mag hebben in het schema.

Ik ga morgen mijn schema aanpassen, nu te laat voor. Bedankt voor de snelle reactie!

vetten zelf is ook niet slecht, maar dan zou ik ietss meer eiwitten nemen, hoeft niet heel veel meer.

en ja je kan het ipv de vanille pudding doen, maar ik denk dat je de vanillepudding wel lekkerder vind HAHA. dus dat zal je zelf moeten beslissen:P

wat een k*tschema, ik zie alleen maar boterhammen, eet tussen de middag is rijst met kipfilet, begin de dag met brinta/havermout + fruit + eventueel boterham, en hele laatste maaltijd schrappen geen fruit geen vanille pudding alleen bakje kwark met cashenoten of lijnzaad kan natuurlijk ook. en ik zal niet naar de 3000-3500 gaan dat is echt overkill, je onderhoudsniveau zit vast niet hoger dan 2300 dus 2700 is prima :) als je wil gaan clean bulken.:)

ow..en nog iets.. ik zal zowiezo schouders niet de dag na borst doen..en mis de deadlift in je schema.

Laatst bewerkt:
Had al een vermoede dat een voedingsschema niet alleen uit boterhammen kan bestaan. Tussen de middag rijst met kip, zal eens gaan proberen. Mijn moeder moet nog wennen aan het idee van bodybuilding/KT, maar komt vast goed. Heb nog nooit brinta/havermout gehad bij mij weten, zal het eens proberen.

Aantal kcal wat ik moest hebben was ongeveer 2700. Weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar was volgens mij wel van dit forum via een voedingscalculator.

Reden dat er geen deadlift in me huidige schema zit is omdat ik van de trainer (van de fitness) eerst moest werken aan mijn houding, rughouding was niet goed. Inmiddels heb ik hier al controle over. Deadlift zit daarom ook in mijn volgende schema die over 2 weken in gaat.

Waarom schouders niet na de borst?

Bedankt voor het advies, hier heb ik wat aan! :)

Laatst bewerkt:
kzou gewoon min training van woensdag en vrijdag wisselen. wnr je borst traint train je je schouders mee, drm kunnen ze nog vermoeid zijn van de maandag, heb je de woensdag minder kracht in je schouders, duw je minder, ga je minder vlug vooruit omdat ze te weinig rust hebben gehad :). Nuja ik ben geen pro dus gl :)

Ik hou het nu zo, schema duurt toch nog maar 2 weken, toch bedankt voor de reactie. Twijfel alleen over mijn nieuwe schema, zie dit topic. [Link niet meer beschikbaar] -> Spiergroepen 2x per week trainen of voldoet 1x per week op (op basis van een 4-daags split schema)?

Terug
Naar boven