Beste DBB'ers,
Sinds eind november 2010 ben ik begonnen met fitness/KT. Dit om een beter/gezonder lichaam te krijgen en een betere levensstijl te ontwikkelen, daarnaast is sporten natuurlijk heerlijk!
Ik ben sinds eind januari serieus begonnen met de sport, ik lees dagelijks topics op dit forum (nog veel in te halen
). Hiervan heb ik al veel geleerd, bedankt! Ik train nu strikt volgens (split)schema, zelf gemaakt zie bijlage. Mijn probleem zit hem meer in de voeding. Ik kom er maar niet uit met mijn voedingsschema.
Ik weet dat ik nu te weinig eet, eet wel al (veel) meer en beter/gezonder dan voordat ik trainde, maar uiteraard nog verre van perfect. Ik eet ook regelmatige halfzacht gekookte eitjes (2 stuks), maar alleen als ik 's middags thuis ben. Hoe moet ik dit vermelden in mijn schema?
Ik zit nog op de middelbare school (bijna klaar) dus voedingsmogelijkheden zijn soms wel wat beperkter. Maar uiteraad geen reden om slechter te eten.
Wat informatie over mij:
Leeftijd: 17
Lengte: 174cm
Huidige gewicht: 61Kg (55Kg start gewicht)
Training: 3x p/w split (1,5 uur)
Vet %: 6 - 9
Graag tips / advies voor mijn voedingsschema en evt. voor mijn trainingsschema.
(schema gericht op gebruikt dumbbells vanwege ervaring opdoen, hierna schema met halter -> squat, deadlift, benchpress etc. zie 2e schema, nog niet volledig af: twijfel alleen nog over Smith machine, lees dat vrije halter beter is?)
Hiernaast heb ik nog één kleinere vraag, is wokken aan te raden als avond eten, zo ja hoeveel gram kip, groente en rijst is voor mij aan te raden? (Kip/Wokgroente/Olijfolie/Rijst/[Marinade mix evt.])
Alvast bedankt!
Mvg, Maikel
Sinds eind november 2010 ben ik begonnen met fitness/KT. Dit om een beter/gezonder lichaam te krijgen en een betere levensstijl te ontwikkelen, daarnaast is sporten natuurlijk heerlijk!
Ik ben sinds eind januari serieus begonnen met de sport, ik lees dagelijks topics op dit forum (nog veel in te halen
). Hiervan heb ik al veel geleerd, bedankt! Ik train nu strikt volgens (split)schema, zelf gemaakt zie bijlage. Mijn probleem zit hem meer in de voeding. Ik kom er maar niet uit met mijn voedingsschema.
Ik weet dat ik nu te weinig eet, eet wel al (veel) meer en beter/gezonder dan voordat ik trainde, maar uiteraard nog verre van perfect. Ik eet ook regelmatige halfzacht gekookte eitjes (2 stuks), maar alleen als ik 's middags thuis ben. Hoe moet ik dit vermelden in mijn schema?Ik zit nog op de middelbare school (bijna klaar) dus voedingsmogelijkheden zijn soms wel wat beperkter. Maar uiteraad geen reden om slechter te eten.
Wat informatie over mij:
Leeftijd: 17
Lengte: 174cm
Huidige gewicht: 61Kg (55Kg start gewicht)
Training: 3x p/w split (1,5 uur)
Vet %: 6 - 9
Graag tips / advies voor mijn voedingsschema en evt. voor mijn trainingsschema.
(schema gericht op gebruikt dumbbells vanwege ervaring opdoen, hierna schema met halter -> squat, deadlift, benchpress etc. zie 2e schema, nog niet volledig af: twijfel alleen nog over Smith machine, lees dat vrije halter beter is?)
Hiernaast heb ik nog één kleinere vraag, is wokken aan te raden als avond eten, zo ja hoeveel gram kip, groente en rijst is voor mij aan te raden? (Kip/Wokgroente/Olijfolie/Rijst/[Marinade mix evt.])
Alvast bedankt!
Mvg, Maikel
Bijlagen
Laatst bewerkt:

als je wil gaan clean bulken.