Fitness Seller

Eerste voedingsschema.

RonnyKoleman

Novice
Waardering
0
Heren/Dames,

Ik heb voor de eerste keer een voedingsschema opgesteld.
Ik hoop dat jullie wat nuttige reacties kunnen geven, eventueel toevoegingen, of wat ik juist weg moet laten.

10:00

-2 Botherhammen.
-1 stuk fruit.
-Kommetje Musli met Yoghurt.
-Mammoth 2500 2 scheppen.

13:00

-4 boterhammen.
-1 stuk fruit.
-Whey Shake.

15:00

-Mammoth 2500. 2 scheppen.

18:00

-Avondeten, Aardappelen, Vlees, Groenten.
-Kwark. ( Enige vorm van dessert.)

19:00

-Training.

20:30/21:00.

-Whey shake.
-Celltech.

Eventueel in de tussentijd nog wat noten. Cashew/Studentenhaver etc.

23:00

-Mammoth 2500. 2 scheppen.
-Kommetje kwark.

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes Paul.

ps: nickname is belachelijk weet ik, maar de normale namen waren bezet. =D

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je beter de kwark later in de avond nemen (vlak voor het slapen gaan). Kwark bevat langzame eiwitten, die kun je beter 'snachts gebruiken in rust. Whey shakes bevatten snelle eiwitten, die kun je beter in de ochtend gebruiken of direct naar het trainen (dus niet vlak voordat je gaat slapen).
Tenminste, dit is wat ik wijzer ben geworden in de korte tijd dat ik hier rondkijk :).

heb je je dagelijkse calorie inname al berekend? spieren groeien wanneer je meer eet dan je dagelijks verbrand.

je moet sowieso bij bijna elke maaltijd koolydraten,eiwitten en een beetje vet eten.

bijvoorbeeld deze maaltijd....

-4 boterhammen.
-1 stuk fruit.

waar zijn de eiwitten?;)

Volgens mij kun je beter de kwark later in de avond nemen (vlak voor het slapen gaan). Kwark bevat langzame eiwitten, die kun je beter 'snachts gebruiken in rust. Whey shakes bevatten snelle eiwitten, die kun je beter in de ochtend gebruiken of direct naar het trainen (dus niet vlak voordat je gaat slapen).
Tenminste, dit is wat ik wijzer ben geworden in de korte tijd dat ik hier rondkijk :).

idd:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties.

Ik zal het schema aanpassen, hopelijk kom ik dan meer in de buurt.

En ik heb mijn calorieiname berekend, alhoewel ik denk dat het niet helemaal klopt. Maar laten we uitgaan van 3500 op een trainingsdag.

Hartelijk bedankt voor de snelle reacties.

Ik zal het schema aanpassen, hopelijk kom ik dan meer in de buurt.

En ik heb mijn calorieiname berekend, alhoewel ik denk dat het niet helemaal klopt. Maar laten we uitgaan van 3500 op een trainingsdag.

ja 100% kloppen doet het nooit maar het komt aardig in de richting :>
ik weet niet wat je doelen zijn ik denk massa dan moet je dieet uit ongeveer 50 a 60 % uit koolydraten bestaan 25 a 30 % uit eiwit en 10 a 15% uit vet.

goeie bronnen voor koolydraten zijn: volkoren brood,rijst,pasta,aardappelen & fruit

goeie bronnen voor eiwit zijn: eieren,vlees,melk,kwark

goeie bronnen voor vet zijn: allerlei soorten vis, noten(bijvoorbeeld walnoten) & lijnzaadolie

er zijn zeker nog meer goeie bronnen maar dit is wel het voornaamste.

veel suc6 met het samenstellen van je eetschema:D

Terug
Naar boven