AndroidHealthClinic

Eerste voedingsschema

RensOnTheMove

Novice
Waardering
0
Hallo Allemaal,

Eerste post sinds lange tijd. Ik ben sinds 2 maanden weer aan het trainen, en wil het deze keer goed aanpakken, zeker ook met het eten.

Stats: 1,76, 95kg, 28%

Ik heb de stickie's gelezen en geprobeerd een eerste voedingsschema te maken. Ik ga er vanuit dat het nog niet perfect is en ben benieuwd naar jullie adviezen/opmerkingen.
Ik zal nog wat vet kwijt moeten raken, en daar heb ik onderstaand schema dan ook op gebaseerd. Volgens mijn berekeningen zou ik uit moeten komen op +- 2750 Kcal.
Ik snap dat het redelijk eentonig is, maar voordat ik dit schema ga volgen is mijn eten ook altijd al redelijk eentonig geweest, ik denk dan ook dat dit een prima begin is voor een aantal maanden, en vervolgens kan ik altijd nog gaan kijken naar een meer complex schema. Voordeel van dit schema is dat het telkens voor een hele week klaar te maken is zonder veel moeite :)
Ik kwam er zelf niet helemaal aan uit, maar indien het mogelijk is 1 vd maaltijden te vervangen door b.v. 4 boterhammen met kaas oid dan sta ik hier best voor open.

7.15u 1e maaltijd
0,5l halfvolle melk E17,5 K25 V7,5
100 gram havermout E11 K60 V8

10.00u 2de maaltijd
50 gram rijst E4 K37 V1,25
75 gram kipfilet E15,75 K0 V2,25
50 gram roerbakgroenten E1 K2 V1

13.00u 3de maaltijd
100 gram rijst E8 K74 V2,5
100 gram kipfilet E21 K0 V3
1 eetlepel olijfolie E0 K0 V9

15.00u 4de maaltijd
100 gram rijst E8 K74 V2,5
100 gram kipfilet E21 K0 V3

17.00u 5de maaltijd
50 gram rijst E4 K37 V1,25
75 gram kipfilet E15,75 K0 V2,25
40 gram whey E32 K3 V2
0,5L halfvolle melk E17,5 K25 V7,5

19.00u 6de maaltijd
450 gram halfvolle kwark E33.75 K18 V0

Totaal:
Eiwit 213.25g, 30.45%
Koolhydraten 361g, 54.13%
Vet 56g, 17.99%
Kcal: 2800

Ik hoor graag van jullie,

Rens

Laatst bewerkt:
Lijkt heel me eenzijdig met rijst, kip en groenten 4x op een dag. Maar als dit voor jou werkt en als je het niet erg vind, ga er vooral zo mee door.
Je kan het afwisselen met aardappelen/rundvlees/andere groenten.
Vetten lijken aan de weinige kant. Misschien wat extra nootjes?
En eet je ook fruit?

en je doel is?
enkel afvallen op de moment?

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt heel me eenzijdig met rijst, kip en groenten 4x op een dag. Maar als dit voor jou werkt en als je het niet erg vind, ga er vooral zo mee door.
Je kan het afwisselen met aardappelen/rundvlees/andere groenten.
Vetten lijken aan de weinige kant. Misschien wat extra nootjes?
En eet je ook fruit?

Hoi Wheez, ik eet iedere dag nog een banaan en een appel tussen de maaltijden door, ben vergeten dit te melden.
Zou het ook een idee zijn de vetten wat meer aan te vullen door nog een eetlepel olijfolie aan 1 van de maaltijden toe te voegen?

Bedankt,

Rens

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

en je doel is?
enkel afvallen op de moment?

Hoi Thunderke,

Op dit moment is de doelstelling vooral om mijn vetpercentage naar beneden te halen. Misschien wel handig om te vermelden dat ik 3x in de week krachttraining doe, en 2x lichte cardio.
Indien je nog tips hebt hoor ik het graag,

Rens

Hoi Wheez, ik eet iedere dag nog een banaan en een appel tussen de maaltijden door, ben vergeten dit te melden.
Zou het ook een idee zijn de vetten wat meer aan te vullen door nog een eetlepel olijfolie aan 1 van de maaltijden toe te voegen?

Bedankt,

Rens

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Hoi Thunderke,

Op dit moment is de doelstelling vooral om mijn vetpercentage naar beneden te halen. Misschien wel handig om te vermelden dat ik 3x in de week krachttraining doe, en 2x lichte cardio.
Indien je nog tips hebt hoor ik het graag,

Rens

Hey Rens,
zou het eerst eens aanzien en proberen hé.
Een goede fundering is een goed begin!

Hoi Wheez, ik eet iedere dag nog een banaan en een appel tussen de maaltijden door, ben vergeten dit te melden. Zou het ook een idee zijn de vetten wat meer aan te vullen door nog een eetlepel olijfolie aan 1 van de maaltijden toe te voegen? Bedankt, Rens

Oké prima! Is er een reden dat je de carbs & calorieën daar dan niet van meetelt?
Ja die eetlepel olijfolie kan ook best.

Terug
Naar boven