Fitness Seller

Eerste voedingsschema

Carlog

Novice
Waardering
0
Ik ben 23 jaar en weeg op dit moment 60 kg. Tijdens de zomervakantie heb ik nog 67 kg gewogen maar toen at ik nog redelijk ongezond (veel koeken enz). Na de vakantie ben ik dan al die koeken en snoep beginnen laten en ben ik van gewone Cola naar Cola Light overgestapt want ik dronk overdreven veel Cola. Ik fitness ook 3 keer per week (ma-woe-vr) telkens 1,5u en in het weekend doe ik 1 keer een vrij zware mountainbiketocht (+-60 km op vrij zwaar terrein). Het gevolg hiervan is dat ik veel gewicht ben verloren en nu zou ik graag terug bijkomen maar wel door de juiste dingen te eten en om zo uiteindelijk in combinatie met mijn training meer spiermassa te kweken. Ik heb eens een eerste (haalbaar) voedingsschema opgesteld. Ik weet dat ik onvoldoende eet en dat ik het schema moet aanvullen maar het probleem is dat ik niet goed weet welke dingen ik nu juist het best eet en wanneer want ik wil geen vetmassa maar wel spiermassa bijkrijgen. Mijn ultieme doel zou ongeveer een 70 kg zijn.

Schema:
7.00u
Magere yoghurt 200 gr
Cruesli 70 gr

10.00u
1 Appel

13.00u
Volkoren brood 75gr
Kippenwit 50 gr
Fruitsap 25 cl

15.30u
Volkoren brood 75 gr
Kippenwit 50 gr
Cola Light

18.00u
Eten wat de pot schaft

19.00u
Eiwitshake (200 ml melk, banaan, 30gr whey)

20.00u
Training tot +- 21.30u

22.00u
Eiwitshake (200 ml melk, 30gr whey)

De dagen dat ik niet train dan laat ik de shakes vallen. Meestal eet ik dan wat fruit ofzo.

Wanneer ik alles uitreken dan kom ik aan +- 2300 kcal. 170gr Eiwit, 320gr Koolhydraten en 40 gr Vet. Die verdeling zit volgens mij redelijk ok.

Kan er iemand mij wat nuttige tips geven? Ik heb ook gezien dat velen onder jullie kwark eten maar ik wil ff meegeven dat ik kwark niet kan eten omdat ik het simpelweg niet binnenkrijg. Ook aan de tijdstippen kan ik niet veel veranderen omdat die werkgerelateerd zijn.

Dank bij voorbaat.

Groeten Carlo

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik nog vergeten was is mijn lengte die 1.73 m bedraagt

beter drink je helemaal geen cola meer, wa een rotzooi is dat,

en 2300 kcal is veel te weinig,ga maar boven de 3000 zitten
paar extra boterhammen etc.

Terug
Naar boven