Fitness Seller

Eet genoeg koolhydraten

Wat ik wel geloof is dat je een middenweg moet kiezen. Eiwitten lijken me ook het belangrijkst. maar alleen maar eiwitten ;..tja.."te" is nooit goed. Daarnaast had dat boek een hele goede uitleg erover. Ik kan dat stukje wel keer copy pasten voor je als je wilt?

Tsjaa dat hangt ervanaf wat je wilt :p als je puur voor de gezondheid bezig bent wel misschien. IK train ook niet lekker op low carb maar sommige toch wel, dan zie ik ook niet in waarom ze het niet zouden moeten doen.
Maar het had je sowieso wel op kunnen vallen dat veel mensen resultaten nog belangrijker vinden dan of het gezond is, ten minste zo lang ze er geen sterke negatieve gezondheidseffecten van ervaren want dat wil niemand, hoewel sommige daarin zelfs een vrij hoge pijngrens hebben :p

En hoe zit het eigenlijk met die theorie die lowcarbers altijd gebruiken, dat KH eigenlijk helemaal niet goed voor je zijn etc, zijn die nu wel met zekerheid weerlegd ??? Zelf neig ik ook tot de middenweg omdat ik van al die theorien de ballen snap en niet kan aantonen wie er gelijk heeft maar ??? ik wil toch betere resultaten dus iets zal er moeten gebeuren :p

Tsjaa dat hangt ervanaf wat je wilt :p als je puur voor de gezondheid bezig bent wel misschien. IK train ook niet lekker op low carb maar sommige toch wel, dan zie ik ook niet in waarom ze het niet zouden moeten doen.
Maar het had je sowieso wel op kunnen vallen dat veel mensen resultaten nog belangrijker vinden dan of het gezond is, ten minste zo lang ze er geen sterke negatieve gezondheidseffecten van ervaren want dat wil niemand, hoewel sommige daarin zelfs een vrij hoge pijngrens hebben :p

En hoe zit het eigenlijk met die theorie die lowcarbers altijd gebruiken, dat KH eigenlijk helemaal niet goed voor je zijn etc, zijn die nu wel met zekerheid weerlegd ??? Zelf neig ik ook tot de middenweg omdat ik van al die theorien de ballen snap en niet kan aantonen wie er gelijk heeft maar ??? ik wil toch betere resultaten dus iets zal er moeten gebeuren :p

kh zijn juist goed voor de vaten en bloeddruk

ik denk dat ze alleen in een negatief daglicht staan door alle suikers en snelle kh ivm insulline.

de meeste mensen eten alleen wit brood witte broodjes marzen schips en alle andere troep, tsjha geen wonder dat kh dan slecht zijn:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Uit "Feed the Muscle, Burn the fat":

Avoid extremes on either end of the spectrum
Reducing carbohydrates and increasing protein can give you some interesting hormonal and metabolic advantages when it comes to fat loss. Although a high protein, low carbohydrate diet may cause quicker fat loss, the downside is that it’s much more difficult to follow, and using low carbohydrates for prolonged periods can cause decreased energy, loss of muscle, dehydration, nutrient deficiencies and metabolic slowdown. The more you reduce your carbohydrates, the greater the side effects and the
more difficult it will be to maintain your fat loss after you've reached your goal. A zero or very low carbohydrate diet is simply not necessary for fat loss. A better approach is to reduce carbohydrates moderately, not cut them out completely. A slight reduction in carbohydrates, particularly in the evening, will accelerate fat loss without the negative side effects of high protein, zero carbohydrate diets. It's always wise to steer
away from anything extreme. That rules out the very low carbohydrate diets (VLCD's), and the very high carbohydrate, no fat diets (VHCD's). The middle way is the best way.

The 3-2-1 method for calculating nutrient ratios
A very simple way to estimate your nutrient ratios is to follow the 3-2-1 rule. Here's how it works: Imagine your plate divided into six sections like slices of a pie. Fill up three slices (3/6 or 50%) with natural carbohydrates like potatoes, yams, oatmeal, whole grains, fruits and vegetables. Fill up two sections (2/6 or 33%) with lean proteins like egg whites, chicken or fish. Finish with one section of fat (1/6 or 17%). This simple
method puts you very close to the optimal ratios for a baseline diet and you don't need to be a math whiz to figure it out.The other benefit of the 55-30-15 ratio is long-term maintenance. These ratios are balanced and healthy for long-term use. A balanced diet in these ratios using a wide
variety of foods is important to make sure you get the right balance of all the essential nutrients, including protein, carbohydrates, essential fatty acids, vitamins, and minerals. A wide variety will also guard against excesses of potentially toxic substances. A truly “balanced” diet is one that you can comfortably maintain as your new lifestyle.

Protein intake and low carbohydrate dieting
The other time when more than 30% protein is justified is when you’re using a low carbohydrate diet, either because you’re carbohydrate sensitive or you’re preparing for a bodybuilding or fitness competition (Or photo shoot). A high protein, lowcarbohydrate
diet may not be appropriate (Or healthy) for year-round maintenance, but
there’s no question that eating more protein and less carbohydrates makes it easier for some people to lose body fat.
Some people are very "sensitive" to carbohydrates. When they eat a lot of
carbohydrates, their bodies "overreact." There’s an unusually large surge in their blood sugar and insulin levels, which may increase fat storage and inhibit enzymes that promote the breakdown of stored body fat. One solution to this problem is less carbohydrate and -
you guessed it - more protein.The baseline diet of 50-55% carbohydrates, 30% protein and 15-20% fat is without a doubt the healthiest, most balanced way to eat, and most people will lose fat on these ratios just by making sure their calories are below maintenance. However, take a
look at the diets of the world's best bodybuilders and fitness competitors and you'll discover that nearly all of them use some variation of the low carbohydrate or moderate carbohydrate diet to achieve the "ripped" look necessary to win competitions. If you’ve reached the competitive level or if you think you’re carbohydrate sensitive, you might opt for the lower carbohydrate approach to fat loss. The problem is, if you drop out carbohydrates and leave the amounts of protein and fat the same, your
calories might fall into the “starvation zone.” If carbohydrates are decreased substantially, the protein (And to some extent, the healthy "good" fats) must be increased correspondingly so the calorie deficit doesn’t become too large. When your carbohydrates are too low and your calories are also low, the result is almost always muscle loss. So, to offset the drop in carbohydrates and keep your calories above "starvation level," your protein intake must be increased - sometimes to very high
levels. Exactly what ratio of protein to carbohydrate you take in depends

Je komt weer tevoorschijn met een mening uit een boek, zoveel mensen, zoveel verschillende meningen, het is niet de waarheid.

Nogmaals: Je kan gerust je carbs schrappen, vet zal als energie aangesproken worden en je bf% zakt sneller.

In je eerste copy-past stukje kom je nog met een carb inname van 400gr. voor iemand van 80kg., je haalt alles een beetje door elkaar en het slaat (alweer) eigenlijk nergens op.

Je komt weer tevoorschijn met een mening uit een boek, zoveel mensen, zoveel verschillende meningen, het is niet de waarheid.

Dit is het boek dat de administrator en alle mods hier ten strengste aanraden. Lees je nooit stickies? Maar jij weet het uiteraard beter dan de crew hier.

Ik durf te zweren dat je het niet eens gelezen hebt...je zeikt liever

Heb ook nooit gezegt dat hun richtlijnen fout zijn, vind het gewoon geen goed boek. Heb het zelf ook deels gelezen.
Om toch even op het boek in te gaan, vind niet dat je kan zeggen dat een bepaalde ratio van voedingswaardes bij iedereen gelijk is, iemand met aanleg om dik te worden zal meer eiwitten+vetten moeten nemen en veel minder kh dan iemand die kh redelijk goed kan verdragen, maar daar ging het hier niet om.

Het is gewoon zo dat je nu de popi jopi uit komt hangen met het verhaal dat carbs wel in je voeding thuishoren, ook bij cutten in redelijke hoeveelheden, wat gewoon niet zo hoeft te zijn. Ik denk ook dat de ervaring met cutten enz. nog ver te zoeken is bij jezelf.

Je verkondigt bullshit, ik zeik alleen af als je dat doet.

Ohh dat was je aan het doen? Ohh ik dacht dat je gewoon je mening gaf.

Nee dan reageer ik niet meer op jou. Heb betere dingen te doen dan te zeuren met een kindje dat nog bij zn moeder woont

Nogmaals: Je kan gerust je carbs schrappen, vet zal als energie aangesproken worden en je bf% zakt sneller.

In je eerste copy-past stukje kom je nog met een carb inname van 400gr. voor iemand van 80kg., je haalt alles een beetje door elkaar en het slaat (alweer) eigenlijk nergens op.

Zonder twijfel is de tekst uit dit boek de waarheid, de grootste fout die je als sporter kan maken is de inname van carbs te laag zetten, en dan spreek ik nog niet eens van de 'carbs schrappen' wat neerkomt op sportieve zelfmoord.

En nu zijn jullie boos. :tanden:

Nee hoor. Ik laat mij mn pis niet lauwmaken door zo'n erwt. Maar als ik me wil laten afzeiken dan ga ik wel naar mn schoonmoeder toe.
Ik wil helemaal niet de popijopi uithangen zoals hij het zo kneuzig zegt. Ik wilde gewoon een onderwerp aan de kaak stellen. Je hoeft niet te reageren. Al helemaal niet als je doel is om af te zeiken

Heb ook nooit gezegt dat hun richtlijnen fout zijn, vind het gewoon geen goed boek. Heb het zelf ook deels gelezen.
Om toch even op het boek in te gaan, vind niet dat je kan zeggen dat een bepaalde ratio van voedingswaardes bij iedereen gelijk is, iemand met aanleg om dik te worden zal meer eiwitten+vetten moeten nemen en veel minder kh dan iemand die kh redelijk goed kan verdragen, maar daar ging het hier niet om.

Het is gewoon zo dat je nu de popi jopi uit komt hangen met het verhaal dat carbs wel in je voeding thuishoren, ook bij cutten in redelijke hoeveelheden, wat gewoon niet zo hoeft te zijn. Ik denk ook dat de ervaring met cutten enz. nog ver te zoeken is bij jezelf.

Mijn ervaring (in lange jaren competitie gevechtsport) is dat je altijd carbs nodig hebt, ook ik heb mij vroeger moeten scherper zetten om in een bepaalde gewichtklasse te blijven en ik weet uit absolute ervaring dat hierbij ook carbs horen.

@ Dressed black: Tijdens 30 jaar aan de AS zal je vast gemerkt hebben dat je ook goed kunt cutten met redelijke hoeveelheden carbs, zeker als je daarnaast nogeens een fysiek zware sport doet, daar ging het hier helaas ook niet over. Jij bent niet serieus te nemen in dit topic, als je AS neemt ga je toch wel vooruit. Schrap je wat kh, vet of eiwitjes meer of minder dan wordt het wel gecompenseerd door je AS.

Ik vraag jullie om een onderzoek waarin aangetoond wordt dat een low-carb dieet slecht voor de gezondheid is. Dus geen ADH of andere bullshit erbij halen, maar een onderbouwd onderzoek. Ik kan je nu al vertellen dat die er simpelweg niet is.

@ Dressed black: Tijdens 30 jaar aan de AS zal je vast gemerkt hebben dat je ook goed kunt cutten met redelijke hoeveelheden carbs, zeker als je daarnaast nogeens een fysiek zware sport doet, daar ging het hier helaas ook niet over. Jij bent niet serieus te nemen in dit topic, als je AS neemt ga je toch wel vooruit. Schrap je wat kh, vet of eiwitjes meer of minder dan wordt het wel gecompenseerd door je AS.

Ik vraag jullie om een onderzoek waarin aangetoond wordt dat een low-carb dieet slecht voor de gezondheid is. Dus geen ADH of andere bullshit erbij halen, maar een onderbouwd onderzoek. Ik kan je nu al vertellen dat die er simpelweg niet is.

Toegegeven dat ik je geen sluitend bewijs kan leveren, ik spreek alleen uit eigen ervaring, wat voor mij persoonlijk uiteraard voldoende is. Je kan helaas niet harder de bocht uitgaan als je denkt dat je bij AS gebruik je voeding niet perfect moet uitbalanceren. Ik durf beweren dat bij gebruik je voeding NOG MEER de perfectie moet benaderen wil je optimale resultaten krijgen van je gebruik.

Koolhydraten moet je niet blindelings hanteren van Wellus en Nietus. Je zit met insuline en andere zaken. Iemand die dik is moet minder carbs eten vanwege de insuline gevoeligheid. Je moet je carbs verdienen en iemand die al dik is zal sneller dikker worden bij een algemeen aanbevolen hoeveelheid carbs. Zo iemand kun je rustig onder de 100gr carbs op niet sportdagen laten zakken en rond de 150gr op sportdagen.

Daarnaast zijn er voldoende dieten die laten zien dat je zonder carbs ook ver komt en dat het helemaal niet zo belangrijk is als men denkt. Dieten die zorgen dat je juist voornamelijk van vetten en rood vlees leeft. Ketogenic diet is ideaal tijdens een cut. Dit zorgt dat je meer massa behoud, maar nadeel is dat je er niks op kunt gainen. Daar heb je weer het metabolic diet voor. Je zal de eerste paar weken k*t voelen omdat je niet gewend bent laag tot geen carbs binnen te krijgen...laat staan over te schakelen op een andere voedingsstof als je hoofdbron.

Ik zelf hanteer liever tijdens de cut op niet trainingsdagen 100gr carbs of minder en op sportdagen rond de 200gr. Zodoende heb je voldoende energie om actief te kunnen sporten. In de bulk gooi je de carbs simpelweg wat omhoog. 200/300 ofzo.

Terug
Naar boven