XXL Nutrition

Eet probleem?!

TimothyM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
63kg
Hey allemaal,

Ik ben Timothy, 21 jaar.
Van nature een slanke bouw, niet lelijk maar wil toch heeel erg graag breder worden.
Sindskort heb ik een bijbaantje, waardoor ik zometeen mooi in de sportschool aan de slag kan.
Ben erg gedreven en sportief aangelegd, dus daar voorzie ik niet veel problemen in.
Een kwestie van de juiste oefeningen en vinden, toch? Bankdrukken, squats, pull ups, etc.

Maar mijn eetgewoonte is een ramp! van heel jong af aan al kwam ik zelfs bij de dietist omdat ik voor ontbijt gewoon geen boterham weg kon krijgen. Ontbijten is voor mij altijd al een drama geweest. Ik doe mijn best om meer en geleidelijker te eten, maar als ik gezonde maaltijden eet (brinta, eieren, zilvervlies rijst, groenten) zit ik telkens zo snel vol. Ik las dat je zon 6 maaltijden per dag moet eten in combinatie met eiwitshakes zou het haalbaar zijn.

Als het nog niet duidelijk is, ik ben een duidelijke ectomorph die van alles kan eten, maar niet aankomt. Iedereen zegt dat dat juist fijn is, maar zo zie ik het niet.
Ook heb ik geen verstand, van hoeveel ik nu moet eten om aan te komen en tips om meer te kunnen eten.
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen om breder te worden.

IK ben sinds nu net nieuw hier, dus het kan ook zomaar zijn dat ik op een verkeerde afdeling aan het posten ben?

Alvast bedankt!

als je stats kloppen dan ben je wel erg smal..

wat ik je aan kan raden is een goeie gainer, pindakaas, noten, olijfolie, als je niet veel kan eten eet dan prodcuten die rijk zijn aan kcals. verder probeer elke dag ietsje meer te eten zodat je lichaam eraan gaat wennen. en eet om de twee uur

niet zeiken maar eten, rammen!

Veel melk drinken kan in het begin ook helpen om veel calorieën binnen te krijgen. Drink dat gewoon elke keer na je maaltijd, anders zit je al vol voordat je begint met eten ;)

Heb er ook lang last van gehad, snel metabolisme gewoon beginnen met kleinere maaltijden en meerdere verpreid over de dag en drink 2-3shakes Mammoth per dag heeft mij ook geholpen in het begin bij te komen als extra aanvulling bij je voeding ofc. Eerste bij het ontbijt en meteen na trainingen. http://www.xxlnutrition.nl/mammoth-2500/interactive-nutrition goed koopje!

Verder voeding schema opstellen zeker 2 maaltijden kip+rijst of vis+rijst per dag en verder mag jij gerust genoeg brood & beleg : pindakaas,kip,honing,kalkoen,...
nog wat extra yoghurt+noten etc. :) veel inlezen komt wel goed!

Iets van enzyme pillen (weet naam niet meer precies) wat je bij de kruidenwinkel kan halen, verteerd het voedsel veel sneller en beter waardoor je sneller honger krijgt.

Mammoth helpt ook goed maar kan je wel acné geven

pak chocomelk per dag, bak kwark, bak kip (met rijst), 6 broodjes kip/kaas en een lekker bambix ontbijte.

Dan zit je al waarschijnlijk boven je onderhoud

Ontbijten is voor mij altijd al een drama geweest.

Er is absoluut geen reden om te ontbijten als je dat niet graag doet. Het gaat om het totaal wat je binnenkrijgt op een dag, maaltijdplanning en frequentie zijn daar zeer ondergeschikt aan.

maar als ik gezonde maaltijden eet (brinta, eieren, zilvervlies rijst, groenten) zit ik telkens zo snel vol.

Eet voor een groot deel 'gezonde' maaltijden zodat je aan je micronutriënten komt, maar het is in jouw geval geen enkel probleem dat je een deel van je kcal haalt uit voedingsmiddelen met een hoge energiedichtheid, toegevoegde suikers of veel vet. Chocomelk werd hier al genoemd, en is zeker een goede optie.

Als je doel is om aan te komen, dan is aankomen met 'junkfood' nog altijd beter dan niet aankomen omdat je geen brinta en rijst meer kunt zien en dus niet boven je behoefte eet.

Ik las dat je zon 6 maaltijden per dag moet eten in combinatie met eiwitshakes zou het haalbaar zijn.

Is achterhaalde info, aantal maaltijden per dag is niet relevant en het gebruik van eiwitshakes is persoonlijk. Als het moeilijk is aan je eiwitten te komen (meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht per dag), dan zijn shakes een makkelijke en prima optie.

ik ben een duidelijke ectomorph die van alles kan eten, maar niet aankomt.

Wees eerlijk, in ieder geval naar jezelf. Als je 'van alles kan eten maar niet aankomt' dan wil je simpelweg niet genoeg eten.

van hoeveel ik nu moet eten om aan te komen en tips om meer te kunnen eten.

Bereken je onderhoud (zie sticky), negeer de rest van de sticky's. Maak een voedingsschema waarbij het totaal aantal kcal boven je onderhoud ligt en je zult aankomen.

Zorg voor minimaal 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, voor minimaal 0,8 g vet per kg lichaamsgewicht en zorg dat je voldoende niet of minimaal bewerkte voeding binnenkrijgt voor micronutriënten. Eet daarbij zo vaak als je wilt, als je moeite hebt met eten kan het makkelijk zijn veel maaltijden per dag te nemen.

Na twee weken evalueren, ben je niet aangekomen dan kcal opvoeren.

Alstu!

• Topic Starter Topic Starter
hey allemaal, erg bedankt voor de reacties.
ben bezig een voedingsschema op te stellen, vandaag mn 1e dag met het verspreiden van mn maaltijden ,wel even wennen maar als ik aan mn uiteindelijke doel denk, gaat het wel.
Had vandaag:

10 uur:
3 eieren
brinta
glas melk, water en jus d orange

12uur:
broodje rosbief
mandarijn

3uur:
bak kwark
glas water

5uur:
fruit
bak kwark

half 7:
avondeten (kip, rijst en zoetzure saus)

nu:
mandarijn
glas water

10 vanavond:
bak kwark
glas water
volkoren koekje.

Vond / vind het zelf nogal verbasingwekkend dat ik het nu wel op krijg, maar het zal inderdaad wel aan het doorzettingsvermogen liggen, zoals Temujin al zei.
Hou vanaf nu een log bij en zal regelmatig blijven posten.

Het is moeilijk om een vast voedingsschema aan te houden hoor vooral omdat je nog zo jong bent.

Wat ik doe is gewoon zorgen dat ik genoeg calorien en eiwitten aan het eind van de dag heb, dan is het gewoon goed toch! je hoeft niet elke dag hetzelfde te eten.

En als je een snelle stofwisseling hebt, zorg dan dat je geen 6 a 8 maaltijden maar maak er 3/4 van als je dat lukt.

Want hoe vaker je op een dag eet hoe sneller je metabolisme gaat werken.

Sorry hoor,maar ben ik nou de enigste die dit schema echt belabberd vind? kwark en water en water en een manderijn is geen maaltijd,ga eerst even je basisbehoefte uitrekenen, en op basis daarvan je schema'tje maken,want hierop ga je echt geen milimeter groeien, gooi er wat volkoren boterhammen in met kalkoen of kipfilet,een maaltijd met rijst en bijvoorbeeld is,wat noten en/of olijfolie,zo kom je nooit aan je calorien en zul je juist massa verliezen...probeer sowieso om de 2 a 3 uur te eten,zorg dat er meal bestaat uit een goede koolydraat bom,wat eiwitten en wat vet. als je het niet uit je voeding kan halen zal ik een weight gainer bestellen,zodat je wat makkelijker aan je targets komt

niet zeike k*t, maar meer vrete!

Sorry hoor,maar ben ik nou de enigste die dit schema echt belabberd vind? kwark en water en water en een manderijn is geen maaltijd,ga eerst even je basisbehoefte uitrekenen, en op basis daarvan je schema'tje maken,want hierop ga je echt geen milimeter groeien, gooi er wat volkoren boterhammen in met kalkoen of kipfilet,een maaltijd met rijst en bijvoorbeeld is,wat noten en/of olijfolie,zo kom je nooit aan je calorien en zul je juist massa verliezen...probeer sowieso om de 2 a 3 uur te eten,zorg dat er meal bestaat uit een goede koolydraat bom,wat eiwitten en wat vet. als je het niet uit je voeding kan halen zal ik een weight gainer bestellen,zodat je wat makkelijker aan je targets komt

Eens, dit lijkt me ook erg weining. Gebruik de zoekmachine ff en zoek zo'n calculator waarmee je alle waardes van je voeiding kunt opzoeken. Bereken je onderhoudsbehoefte en gebruik de calculator om uit te zoeken hoe je er boven kunt komen...

Bedankt voor de informatie, much appreciated.
Ben ff een accurate test aan het zoeken, veel sites maken erg scheve berekeningen, imo.
Zodra ik de juiste heb gevonden, post ik een beter schema.
Tot dan gooi ik er wat broodjes kip/kalkoen erbij.
En zal idd om de 2/3 uur wat eten.

Fijn dat een site als deze bestaat.

Want hoe vaker je op een dag eet hoe sneller je metabolisme gaat werken.

Mee eens, alleen zul je ook eerder honger krijgen.

Zeker niet ontbijt skippen ook al krijg je het moeilijk binnen. En probeer vroeg te eten (vroeger dan 10 uur). Je zal meer behoefte hebben het hongergevoel - dat je krijgt door 's ochtends vroeg te eten - te stillen. Ik denk dat het zal helpen je meer te laten eten. Daarna is het natuurlijk kwestie de juiste voeding tot je te nemen..

Dank jullie wel!

Terug
Naar boven