AndroidHealthClinic

Eetschema voor bulken

VinSte

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
19%
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, en kwam er -na wat rond te lezen in de topics- al gauw achter dat hier veel mensen zijn die een ander van advies zouden kunnen voorzien.

Nu ben ik een tijdje bezig ben met fitnessen (sinds een jaar serieus bezig) en leek het me verstandig een eetschema op te stellen voor mijn bulk periode. Hiervoor lette ik wel op wat ik at, maar om het duidelijk te hebben leek een eetschema mij de beste optie.

Nu is dit de eerste keer dat ik echt een eetschema heb opgesteld aan de hand van mijn bodyfat % (20%), lengte (188cm) en gewicht (89kg) en daarna heb berekend hoeveel kcal ik nodig heb in mijn bulkperiode. Dit kwam uit op 3224 kcal. Bij het opstellen van mijn eetschema heb ik geprobeerd een E/K/V percentage van 30/50/20 aan te houden.

Omdat dit mijn eerste keer is, vroeg ik me af of dit een acceptabel eetschema is om te volgen. Ik zou graag jullie mening willen weten over dit schema. Alle commentaar, tips, suggesties etc. zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

Bijlagen

Je gemaakte schema zit op bijna 3600 kcal, dat is 600 boven je onderhoud.
Zou het mindere omdat je al op 19% vet zit. Ik vind bulken op dat % vet ook niet heel erg verstandig. Zou eerder gaan cutten.

Ik zou inderdaad ook eerder gaan cutten dan bulken. Verder ziet je schema er goed uit. Houdt er wel rekening mee dat bruin brood wel volkoren moet zijn.

Terug
Naar boven