AndroidHealthClinic

EGFR waarde te laag

recent nog eGFR 69 gezien. maar aangezien ik onder toezicht sta van endo/uroloog, en ik geen nacontrole krijg op de waardes hierboven, ook ik gebruik creapure.
HGH, testosteron en masteron.

recent nog eGFR 69 gezien. maar aangezien ik onder toezicht sta van endo/uroloog, en ik geen nacontrole krijg op de waardes hierboven, ook ik gebruik creapure.
HGH, testosteron en masteron.

Is dat van jou ook door creatine gebruik? Of weet je dat niet (zeker)?

Mijn vorige keer in het ziekenhuis waren ze ook in paniek dat mijn nieren kapot gingen. Totdat ik ze er aan had herinnerd dat ik normaal gesproken creatine gebruikte. Had ik ze ook wel verteld maar dat wisten degene die het lab deden niet door interne communicatie. Was toen ook al ruim andelhalf bijna 2 week gestopt en dan nog was hij "fout".

Mijn vorige keer in het ziekenhuis waren ze ook in paniek dat mijn nieren kapot gingen. Totdat ik ze er aan had herinnerd dat ik normaal gesproken creatine gebruikte. Had ik ze ook wel verteld maar dat wisten degene die het lab deden niet door interne communicatie. Was toen ook al ruim andelhalf bijna 2 week gestopt en dan nog was hij "fout".

Ja kan 6-8 weken duren :o

Inderdaad. Daarom voor TS dat die 2 weken stoppen voor opnieuw bloedprikken geen donder uitmaakt.

Daarom zei ik ook dat hij, als zn huisarts mee wilt werken tenminste, over 6 weken (na die 'over 2 weken zonder creatine bloedtest') gewoon nog eens moet testen om te zien of het door creatine komt of dattie over 6 maanden zonder creatine nog eens moet checken.

Maar zoalstie al zegt wordt urine ook gecheckt en dat zal wel laten zien dat het prima is.

• Topic Starter Topic Starter
Heb vandaag bloed geprikt en urine ingeleverd. Cystatine c hebben ze niet meegenomen.

Egfr :85 (ben pas paar dagen gestopt met creatine

Microalbumine(u) : <3
Albumine/kreat (u): <0.3
Kreatine (u): 10.1

Eiwit hebben ze dus ook niet mee genomen.

Nu 85, is prima dus.

Maar Kreatine? Bedoel je creatinine? Is dat van 103 naar 10.1 gegaan. Of is 10.1 urine?

Kreatinine, excuus. Niet goed gelezen

Fijn dat er ook referentiewaardes bij staan🤡

65-119 creatinine bloed is normaal.
3.5-24.6 creatinine urine is normaal.
>90 Egfr bloed is normaal, maar je creatine zit nog in je bloed maar het is al hoger, dus prima imho.

Goh. Misschien handig voor de volgende keer. Referentiewaardes verschillen namelijk ook nog per meetmethode of laboratorium.
Ik bedoelde op de site waar ik de waardes vandaan heb.
Dat had ik ook gelezen dat de waardes wat verschillen afhankelijk van laboratorium.

Heb vandaag bloed geprikt en urine ingeleverd. Cystatine c hebben ze niet meegenomen.

Egfr :85 (ben pas paar dagen gestopt met creatine

Microalbumine(u) : <3
Albumine/kreat (u): <0.3
Kreatine (u): 10.1

Eiwit hebben ze dus ook niet mee genomen.
Slaat toch compleet nergens op. alleen maar zorgkostenverspilling

Terug
Naar boven