AndroidHealthClinic

Nieuws Eigen publieke omroep voor moslims

Als je in Nederland gaat wonen dan ben je Nederlander, klaar. Als je Marokkaan blijft in Nederland dan creëer je klein Marokko in Nederland en dat is niet de bedoeling. Als iemand in de Verenigde Staten gaat wonen dan noemt die zichzelf ook Amerikaan, geen afrikaan, Irakees of whatever. Wie zich niet aanpast binnen een samenleving scheid zich af en ondermijnt de fundamenten van die samenleving.

Dat ben ik wel met je eens ja, maar dat mensen een bepaalde dosis eigen cultuur hebben is niet erg. Zo'n omroep kan juist de nederlandse cultuur verspreiden, als het lukt onaangepaste mensen er naar te laten kijken. Die mensen zullen natuurlijk niet in een keer naar NOVA, of Netwerk kijken en het NRC lezen. Je moet ergens beginnen.

ik ben een kroaat in ned, praat kroatisch, ga er vaak naartoe, luister kroatische muziek, eet kroatisch en alles gaat gewoon prima
Nee je bent een Nederlander van Kroatische afkomst, dat is niet hetzelfde.

En begrijp me niet verkeerd: ik heb het nergens over assimilatie / compleet weggooien van je eigen cultuur.

Alsof het hebben van een eigen omroep hun "nederlander worden" in de weg staat. Ik denk dat ze best een eigen omroep kunnen hebben en tegelijk integreren.
Het gaat niet alleen over die omroep (hoewel ik dat sowieso belachelijk en onnodig vind) maar het gaat ook over al die andere zaken die zij reeds geëist en gekregen hebben. Men accepteert blijkbaar de Nederlandse cultuur en gewoonten niet, erger nog, men verwerpt die cultuur en vervangt deze met eigen gewoonten en gebruiken. Dat is nefast voor de integratie, sterker nog, het is de reden dat de integratie eigenlijk mislukt is. De statistieken bewijzen dat trouwens (werkloosheid, criminaliteit,...).

Ik vind jouw standpunten anders aardig angstig in de oren klinken tov onze moslimvrienden.
Misschien komt dat omdat jij iets te "makkelijk" bent in die zaken? Angst heb ik niet, is trouwens een zeer slechte raadgever.

In wat voor wereld leef jij? Brussel telt minstens 65% allochtonen en studies hebben uitgewezen dat binnen 15 jaar moslims er in de meerderheid zullen zijn. Of ze de leiding zullen overnemen kan niemand zeggen, maar als je met een grote meerderheid bent is dat in elk geval geen onlogische stap. Wat daarna volgt daar moeten we dan maar niet aan denken...

Antwerpen is op bepaalde plaatsen trouwens ook al 'goed' bezig... en van Gent weten we allemaal dat er flink wat werkloosheid en criminaliteit is. Nog een geluk dat links de laatste jaren aan terrein verliest anders was het helemaal een zwarte toekomst.

Allochtoon = moslim ?
Tellen we italianen, spanjaarden, fransen niet als allochtonen ?
Om maar van te zwijgen dat niet elke allochtoon moslim is.
Dacht dat de % ook 57 voor allochtonen. Je bron ?

En Gent is nog steeds een paarse stad hé man :D (en zal altijd blijven :p)

Allochtoon = moslim ?
Tellen we italianen, spanjaarden, fransen niet als allochtonen ?
Om maar van te zwijgen dat niet elke allochtoon moslim is.
Dacht dat de % ook 57 voor allochtonen. Je bron ?

En Gent is nog steeds een paarse stad hé man :D (en zal altijd blijven :p)
Waar zeg ik dat die 65% moslims zijn? Als ik dat bedoelde dan waren de moslims al in de meerderheid.

Wel ja, hoeveel van die 65% is moslim ? Als we ervan uitgaan dat Brussel heel wat verschillende nationaliteiten kent en ik denk dat de meerderheid europese burgers zijn dan niet-europese burgers, dan wordt brussel bijlange niet overspoeld door moslims.

In België wonen 628.751 moslims (*), 6,0% van de bevolking. In Brussel is dit 25,5%, in Wallonië 4,0%, in Vlaanderen 3,9%

33% moslims in Brussel in 2020
In de berekening van npdata zal tegen 2020 n Brussel 75% van de bevolking van vreemde afkomst zijn, alhoewel in 2020 die aanduiding uit het taalgebruik zal geschrapt zijn omdat het dan, ook in de beleving van de Brusselaars, om zowel Franstalige als Vlaamse Brusselaars gaat. In 2020 zal de moslimaanwezigheid in Brussel verhoudingsgewijze gegroeid zijn tot 1/3 van de Brusselse bevolking. Nog verre van een Republiek.

In Vlaanderen zijn er een 11-tal steden met een moslimaanwezigheid van + 10%

http://www.foyer.be/?lang=nl&pageb=article&id_article=6091 (vrij recent ook)

De islamisering in Brussel gaat iig razendsnel:

dinsdag 11 maart 2008
Steeds meer moslims in Brussel

Brussel - Volgens La Libre Belgique, de RTBF en UCL neemt het aantal moslims in de Franse Gemeenschap almaar toe, vooral in Brussel.

De Franse Gemeenschap in Brussel zou voor 33 procent uit moslims bestaan en voor 42,5 procent uit christenen. De enquête is gevoerd bij 658 mensen, verspreid over Brussel en Wallonië.

Volgens Olivier Servais van de UCL is het niet uitgesloten dat die opkomende islambeweging in Brussel uitmondt in een politieke partij.

De islam is niet alleen de snelst groeiende godsdienst ter wereld maar is nu reeds hier bij ons in Europa de 2de godsdienst. Het was de Algerijnse President, Boumédienne, die ooit zei: “We veroveren Europa door de moederschoot van onze vrouwen”. Boumédienne had gelijk, heeft gelijk en krijgt gelijk. Als we alleen nog maar de demografische situatie in onze eigen stad Antwerpen bekijken dan weten we dat de islamisering van o.a. deze stad enkel een kwestie van tijd is. Antwerpen telt momenteel 70.000 moslims. In de leeftijd tussen 6 en 12 is meer dan een derde van de Antwerpse bevolking moslim. In het lager stedelijk onderwijs volgt 33,6% en in het secundair onderwijs volgt 24,6% islamonderricht. Een extrapolatie leert dat in het jaar 2020 een meerderheid van de leerlingen in het stedelijk onderwijs moslims zullen zijn. Ondertussen telt Antwerpen 35 moskeeën waarvan 3 (o.a. de fundamentalistische Pakistaanse moskee op het Stuivenbergplein) binnen enkele maanden erkend en gesubsidieerd worden door de Vlaamse overheid.

Het was Vlaanderens bekendste islamoloog, Urbain Vermeulen die een tweetal jaren geleden in een interview met Het Laatste Nieuws zei: “Over dertig à veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk Lille-Roubaix-Tourcoing tot Amsterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daar in. Binnen twintig jaar is Brussel de grootste Maghrebijnse stad buiten de Maghreb. Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur”.

Laat de het-zal-allemaal-zo'n-vaart-niet-lopen reacties maar komen...

Niet gek. Een blank gezin neemt gemiddeld 2 kinderen. Marokkanen nemen er 20. Daarbij komt nog immigratie van hele gezinnen.

Eric R zou zeggen, moslims in brussel en antwerpen ?

Dat is helemaal niet waar, jullie komen van het vmbo, hebben een laag iq en zijn simpel :roflol:

Ik vind dit behoorlijk schokkend en k*t voor de vlaamse bevolking.

+1

Maar goed dat het in Nederland beter gaat :roflol:

Eric R zou zeggen, moslims in brussel en antwerpen ?

Dat is helemaal niet waar, jullie komen van het vmbo, hebben een laag iq en zijn simpel :roflol:

Ik vind dit behoorlijk schokkend en k*t voor de vlaamse bevolking.

EricR zou zeggen, Brussel is naar de klote.

Brussel is trouwens behoorlijk naar de klote, zou er bijna VB-er door worden :roflol:

Je lult dus weer eens. Maar je bent wel simpel inderdaad.

In 2011 gebeurt er geen reet en in 2088 ook niet, de islamisering is alleen een thema voor de angstigen onder ons. Over 40 jaar worden de helft van de moskeeen weer afgebroken omdat niemand er meer naartoe gaat.

Ik help je hopen.

Dit vat het hele zootje mooi samen:

Links bekent schuld

16.09.2008 10.33u - “Het is vooral een Marokkanenprobleem” verklaarde Job Cohen nadat ‘jongeren’ in Amsterdam een dokter en ambulancepersoneel hadden geïntimideerd en aangevallen. Van de feiten op zich keek haast niemand nog op, maar dat uitgerekend de rode burgemeester Job Cohen – de man van ‘de boel bij elkaar houden’ , theedrinken in de moskee en gesubsidieerde ramadanfeesjes – het plots nodig vond om de dingen bij naam te noemen, dat was schrikken.

Fleur Jurgens – bekend van haar ophefmakende boek “Het Marokkanendrama” – zoekt een verklaring voor de ommezwaai en de plotse linkse openheid. Een eerste reden is volgens haar dat het Marokkanendrama in Amsterdam (-West) nauwelijks nog te ontkennen is. “Nederlandse overheidsdienaren zijn in buurten waar veel Marokkanen wonen al tijden min of meer ongewenst”, schrijft Jurgens (HP/De Tijd, 12.09.08), die er naar goede gewoonte geen doekjes om windt. Brandweermannen, gezinstherapeuten, schuldhulpverleners, leraren, vroedvrouwen, leerplichtambtenaren en journalisten lopen bij de uitoefening van hun job gevaar.

En dan hebben we het nog niet over de politie… “Die kan bij de geringste calamiteit met deze heetgebakerde jongens niet eens in uniform de straat op, omdat er dan onmiddellijk ‘Parijse toestanden’ dreigen”, aldus de journaliste, die er nog aan toe voegt dat het “niet toevallig” is dat het politiewerk in sommige buurten werd uitbesteed aan ‘straatcoaches’ die moeten bemiddelen met “het tuig” of hun ouders.

Jurgens merkt op dat bij een groot deel van de Marokkaanse jeugd een diepe minachting leeft voor de Nederlandse samenleving. Die krijgt de schuld voor hun falen op school, voor hun drugsverslaving en een bestaan in de criminaliteit. Fleur Jurgens haalt zwaar uit naar de linkse kerk die dat slachtofferschap jarenlang heeft aangezwengeld. “De progressieven wilden deze Marokkaanse medeburgers immers zien als weerloze slachtoffers van een oneerlijke maatschappij.” De puinhoop van die pamperpolitiek is nauwelijks te overzien. Maar, misschien is er nog hoop…

Misschien zijn we wel in een nieuw tijdperk beland, waarin links de balans opmaakt en rekenschap moet afleggen over de fouten uit het verleden, hoopt Jurgens. “Ik kan me vergissen, maar misschien is deze pijnlijke mislukking (van de multiculturele samenleving) de reden waarom zelfs de theedrinkers van weleer het verdoezelen hebben opgegeven.” Wat er ook van moge zijn, in ons land denkt de linkse kerk nog lang niet aan een schuldbekentenis of andere koers, getuige de recente heksenjacht tegen Geert van Istendael.

Zolang we links laten regeren zullen we gezeik blijven houden.

Niet links stemmen en linkse mensen proberen overtuigen dat ze fout zijn (wat al heel vaak gelukt is ook IRL). Ik overtuig trouwens ook extreem-rechtse mensen dat ze fout zitten. Je moet gewoon goede argumenten naar boven halen en niet meteen gaan schelden zoals velen doen als iemand het niet meteen eens is.

niet links stemmen en linkse mensen proberen overtuigen dat ze fout zijn (wat al heel vaak gelukt is ook irl). Ik overtuig trouwens ook extreem-rechtse mensen dat ze fout zitten. Je moet gewoon goede argumenten naar boven halen en niet meteen gaan schelden zoals velen doen als iemand het niet meteen eens is.

+1

Jaa maar T met zo een lichaam dwing je ook overtuiging af :D.

Terug
Naar boven