Heey DBBers,
Na 2 jaar eindelijk een beetje routine gekregen in mijn werk en dus is het weer tijd om te gaan fitnessen. Toen ik nog studeerde was ik 1 a 1,5 jaar vrij intensief aan het fitnessen en ging ongeveer 3 tot 4 keer in de week naar de sportschool.
Achtergrond:
Leeftijd: 26
Gewicht: 73,5 kg --> streefgewicht 85 kg
Blessures: geen
Tijdsindicatie: 3 x per week niet langer dan 60 min
Doel: spieropbouw/massa
Ik heb mijn oude traingsschema weer afgestoft en in een sheetje gezet ben benieuwd wat jullie er van vinden. Was 2 jaar geleden erg tevreden over dit schema en maakte mooie progressie. Zelf loop ik nog een beetje te stoeien met mijn buik/abs, waar kan ik deze het beste tussenvoegen in onderstaand schema?
Ik weet niet of ik deze dagen precies aan kan houden i.v.m. mijn werk maar omdat ik verschillende groepen train is het volgens mij geen probleem om bijvoorbeeld woensdag met dinsdag om te wisselen etc..
Voeding heb ik ook weer opgepakt en uitgerekend, ik zal jullie de details besparen maar het ziet er ongeveer zo uit --> 210 eiwitten, 350 koolhydraten en 62 vetten per dag.
Maandag
Borst
Barbell bench press 3x10
Incline dumbbell bench press 3x10
Dumbbell flyes 3x10
Dumbbell pullover 3x10
Triceps
Close-grip barbell bench press 3x10
Triceps pushdown rope 3x10
Dumbbell overhead extensions 3x10
Bench dips 3x10
Woensdag
Rug
Barbell deadlift 3x10
Lat pull down 3x10
Cable row 3x10
Dumbbell rows 3x10
Biceps
Wide-grip EZ-bar curl 3x10
Close-grip EZ-bar curl 3x10
Overhead cable curl 3x10
Preacher Curl 3x10 eventueel met dumbbells
Vrijdag
Benen
Squats 3x10
Leg press 3x10
Barbell calf raise 3x10
Leg extensions 3x10
Schouders
Dumbbell shoulder press 3x10
Dumbbell side raise 3x10
Dumbbell front raise 3x10
Barbell upright row 3x10
Alvast bedankt voor alle tips!!
Na 2 jaar eindelijk een beetje routine gekregen in mijn werk en dus is het weer tijd om te gaan fitnessen. Toen ik nog studeerde was ik 1 a 1,5 jaar vrij intensief aan het fitnessen en ging ongeveer 3 tot 4 keer in de week naar de sportschool.
Achtergrond:
Leeftijd: 26
Gewicht: 73,5 kg --> streefgewicht 85 kg
Blessures: geen
Tijdsindicatie: 3 x per week niet langer dan 60 min
Doel: spieropbouw/massa
Ik heb mijn oude traingsschema weer afgestoft en in een sheetje gezet ben benieuwd wat jullie er van vinden. Was 2 jaar geleden erg tevreden over dit schema en maakte mooie progressie. Zelf loop ik nog een beetje te stoeien met mijn buik/abs, waar kan ik deze het beste tussenvoegen in onderstaand schema?
Ik weet niet of ik deze dagen precies aan kan houden i.v.m. mijn werk maar omdat ik verschillende groepen train is het volgens mij geen probleem om bijvoorbeeld woensdag met dinsdag om te wisselen etc..
Voeding heb ik ook weer opgepakt en uitgerekend, ik zal jullie de details besparen maar het ziet er ongeveer zo uit --> 210 eiwitten, 350 koolhydraten en 62 vetten per dag.
Maandag
Borst
Barbell bench press 3x10
Incline dumbbell bench press 3x10
Dumbbell flyes 3x10
Dumbbell pullover 3x10
Triceps
Close-grip barbell bench press 3x10
Triceps pushdown rope 3x10
Dumbbell overhead extensions 3x10
Bench dips 3x10
Woensdag