XXL Nutrition

Eis tegen awa: 1,5 jaar + tbs

Tiran86

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Eis van 1,5 jaar en tbs tegen Awa

Awa, de 17-jarige jongen uit Leeuwarden die in augustus van dit jaar zijn ex-vriendin twee keer in brand stak, heeft het openbaar ministerie donderdag 1,5 jaar cel en tbs met dwangverpleging tegen zich horen eisen. Bovendien wil het OM dat hij als volwassene berecht wordt. De rechtszaak, die vandaag van start ging, is openbaar omdat de rechter eerder oordeelde dat het openbare belang groter is dan Awa's privacy.

Awa nodigde afgelopen zomer zijn 16-jarige ex-vriendin uit om bij hem thuis langs te komen. Daar bedreigde hij haar, kraste zijn naam met een mes in haar borst en overgoot haar met terpentine, om haar vervolgens aan te steken. Na de vlammen zelf gedoofd te hebben, overgoot hij het slachtoffer opnieuw met terpentine en stak haar opnieuw aan. Hij zou daarna ook nog een ander meisje bedreigd hebben. Nadat hij werd vastgezet in een jeugdinrichting, bleek hij door te gaan met het versturen van bedreigingen.

Psychologen en de Raad voor Kinderbescherming hebben geadviseerd dat Awa volgens het volwassenenstrafrecht wordt behandeld. Omdat ze de kans dat hij opnieuw extreem geweld gebruikt groot achten, stellen de psychologen ook dat hij een langdurige tbs-behandeling moet krijgen.

De aanklachten tegen Awa zijn poging tot moord, poging tot doodslag, zware mishandeling en bedreiging. Het voornaamste slachtoffer volgde de rechtszaak donderdag samen met haar familie vanuit een aparte zaal. De belangstelling voor de zaak was groot; omdat er maar plaats geboden kon worden aan 45 mensen moest de rechtbank veel belangstellenden wegsturen.

Echt te idioot voor woorden dit soort straffen. Ik snap niet dat aanklagers en rechters kunnen leven met dit soort dingen. En dit noemen ze dan een "recht"staat. Ze spreken vonnissen uit met hun hart en niet volgens de wet.

Laatst bewerkt:
niet te geloven.. :no:

De turk had wel een rapliedje voor haar geschreven na zijn daden....snul :mad:

Perfect man liever dat ie per direct vrij is. Als het me zusje of een dierbare was had ik awa zelf flink gesloopt. Mafkees.

• Topic Starter Topic Starter
En dan speel je dus voor eigen rechter jur, en dan heb je het voor mekaar bij de nederlandse rechters. Dan zit je minimaal 20 jaar vast..

Pff waardeloos. 10 jaar graag in zn eigen land als het even kan. ( waar blijft de volgende allochtonen-die-zichzelf-verdedigen-flame) :mad:

1.5 jaar is idd belachelijk, maar tbs kan erg lang duren.

De eis 1,5 jaar vind ik ook wat aan de lage kant voor een poging tot doodslag
en/of ernstige mishandeling :headbang: , 3/4 hoeft hij dan waarschijnlijk maar uit te zitten :mad: . Zelf dacht ik meer aan een TBS van 6 a 7 jaar, want deze jongen is erg ziek ! :eek:

Tbs kan lang duren.. Maar wat denk je dat dat allemaal kost.. 400 euro per dag per persoon en dan heeft ie alleen dag opvang.. en nog geen shrink gezien. Die gasten in tbs klinieken mogen werken, sporten, studies volgen, huisdieren hebben als het in het behandel plan past etc. Is toch allemaal te idioot voor woorden, gewoon nederlands paspoort afpakken en hoppa enkeltje herkomst is stuk goedkoper.

TBS is toch minimaal 3jaar? Dan kunnen ze besluiten je los te laten of vast te houden, bij vast houden krijg je dus automatisch dan weer 3jaar, wat eeuwig door kan gaan.

slabek zei:
Tbs kan lang duren.. Maar wat denk je dat dat allemaal kost.. 400 euro per dag per persoon en dan heeft ie alleen dag opvang.. en nog geen shrink gezien. Die gasten in tbs klinieken mogen werken, sporten, studies volgen, huisdieren hebben als het in het behandel plan past etc. Is toch allemaal te idioot voor woorden, gewoon nederlands paspoort afpakken en hoppa enkeltje herkomst is stuk goedkoper.

Terugsturen als ie hier geboren is, is niet haalbaar, maar ik ben het er mee eens dat zo'n rat ons geen geld mag kosten, ikzelf dacht meer aan werkstraffen, er zijn genoeg gevaarlijke en ongezonde jobs waar je zo iemand kan inzetten.
Maar als je wilt fantaseren... paspoort afpakken niet alleen van hem maar het heel gezin krijgt een enkeltje....doei :hello:

Las op Geen ST dat het meisje dat hij in de fik heeft gezet waarschijnlijk haar borsten moet laten afzetten en dan krijgt zo'n gestoorde maar zo'n korte straf ? Die gast verdient levenslang, hoop dat zijn TBS oneindig verlengd gaat worden.

Ericr zei:
Las op Geen ST dat het meisje dat hij in de fik heeft gezet waarschijnlijk haar borsten moet laten afzetten en dan krijgt zo'n gestoorde maar zo'n korte straf ? Die gast verdient levenslang, hoop dat zijn TBS oneindig verlengd gaat worden.

Iemand die erg slim is en goed kan acteren, kan zichzelf na geruime tijd dusdanig 'genezen' voordoen dat de heren psychiaters geen reden meer zien om iemand nog langer te behandelen.

Dit gaat om een zieke geest, en zieke geesten zijn vaak niet onintelligent. En in mijn ervaring kunnen veel allochtoontjes prima acteren om hun (financiele) doel te behalen. :cool:

Maakt niet uit wat voor straf hij hier in nederland had gekregen. Geen enkele voldoet. :mad:

Ach jongens, we zullen hier maar aan moeten wennen. Er komen alleen maar meer van dat soort zwakbegaafde rifgebergte-bewoners ons land binnen. Het is nu eenmaal een andere cultuur en die moeten we respecteren, anders zijn we racisten.

Optieven naar z'n heimat, en wel meteen. Laten we eindelijk eens een keer zien wat Wet is hier ipv met die IDIOTE polsbandjes te gaan lopen, we staan voor gek in het buitenland!

Ericr zei:

Oh man ik KOTS ervan. Als ze mijn familie was dan had ik wel een oplossing die ik hier niet neerzet maar wat in mijn cultuur dus wel past.

• Topic Starter Topic Starter
Leviathan zei:
Iemand die erg slim is en goed kan acteren, kan zichzelf na geruime tijd dusdanig 'genezen' voordoen dat de heren psychiaters geen reden meer zien om iemand nog langer te behandelen.

Dit gaat om een zieke geest, en zieke geesten zijn vaak niet onintelligent. En in mijn ervaring kunnen veel allochtoontjes prima acteren om hun (financiele) doel te behalen. :cool:

Veel van die medewerkers van in TBS klinieken zijn boomknuffelaars. Dat verklaard ook de enorme vrijheid die ze daar hebben (ze kunnen pizza's etc. bestellen met drugs erin) En zoals je weet geven die lui graag gratie aan gruwelijke moordenaars.

TBS kan na 2 jaar al afgelopen zijn als je een beetje lief doet.

Dat die gozer bij vrijkomen de rest van zijn leven met een rietje zijn eten moge binnenkrijgen. Doodtrappen is nog een te lichte straf voor dit walgelijke ectoventje.

Terug
Naar boven