AndroidHealthClinic

eiwit behoefte,

2skinny

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
hallo , ik weet dat eiwitten belangrijk zijn om spiermassa te kweken en dat het ongeveer 2x zoveel als je gewicht moet zijn maar in gram dan om goed te kunnen groeien.. maar is het belangrijk dat je je eiwit behoefte voor de training al binnen hebt of gewoon verspreid over heel de dag op rust en trainingsdagen..of maakt dit niet uit?
grtz

Verspreid. Meningen zijn verdeeld over het aantal gram per kg bw.

Hoeft niet verspreid over de dag , en 1lbs per lbm is 1 pond per kilo lean body mass.

sorry maar die termen ken ik niet?

http://www.convertunits.com/from/lbs/to/kg

LBS (of pound) = KG, wij gebruiken KGs, in Amerika gebruiken ze LBS, hierboven kun je uitrekenen hoeveel LBS je weegt

LBM = Lean Body Mass, je rekent je eiwit & vet behoefte uit op basis van je LBM, niet je gehele aantal KG.

Stel; je weegt 80kg, dat is 175lbs, je eiwit inname zet je dus op 175 gram per dag. Meer is onnodig. Betekend natuurlijk niet dat je geen 250 gram eiwit mag nemen, als je voorkeur uitgaan om meer eiwitten te nemen, moet je dat gewoon doen, alleen zul je er geen verschil van merken als dat je 175gr eiwit zou nemen.

maar is het belangrijk dat je je eiwit behoefte voor de training al binnen hebt of gewoon verspreid over heel de dag op rust en trainingsdagen..of maakt dit niet uit?
grtz
Maakt niets uit, zolang je per dag maar voldoende eiwit binnen krijgt

• Topic Starter Topic Starter
Hoeft niet verspreid over de dag , en 1lbs per lbm is 1 pond per kilo lean body mass.

hu? ik heb het net berekent en mijn lbm is 50 dus maal 50 gram dan? dat kan toch niet?

---------- Post toegevoegd Wed 6 Jun 2012 om 15:49 ----------

http://www.convertunits.com/from/lbs/to/kg

LBS (of pound) = KG, wij gebruiken KGs, in Amerika gebruiken ze LBS, hierboven kun je uitrekenen hoeveel LBS je weegt

LBM = Lean Body Mass, je rekent je eiwit & vet behoefte uit op basis van je LBM, niet je gehele aantal KG.

Stel; je weegt 80kg, dat is 175lbs, je eiwit inname zet je dus op 175 gram per dag. Meer is onnodig. Betekend natuurlijk niet dat je geen 250 gram eiwit mag nemen, als je voorkeur uitgaan om meer eiwitten te nemen, moet je dat gewoon doen, alleen zul je er geen verschil van merken als dat je 175gr eiwit zou nemen.

ah ow had het niet gezien.. ah oke bedankt!

Volgens onderzoek bleek dat voor mensen die niet trainen 0,9gr per kg een goede hoeveelheid is. Voor mensen die aan KT doen 1,5-2gr.

Natuurlijk kan dit variëren per persoon, ik houd zelf als richtlijn 2gr/kg in de bulk en 3gr/kg in de cut.

Verder gaat het vooral om de soorten eiwitten die je binnenkrijgt, bijna nog belangrijker imo. Zorg voor verschillende eiwitbronnen voor een compleet aminozuren profiel.

Te hoog in eiwitten is niet erg en zal je lichaam geen kwaad doen, maar je doet je dan meestal wel tekort aan koolhydraten en vetten. Veel mensen weten niet dat voor het spieropbouw proces ook een voldoende hoeveelheid koolhydraten nodig zijn. Verder zijn vetten ook onmisbaar. Een goede macro verdeling is dus eigenlijk alles.

Terug
Naar boven