Fitness Seller

eiwit ongezond??

FUERZA

Novice
Waardering
0
ik heb me door een eigenaar van de reformshop laten wijsmaken dat teveel eiwit wordt opgeslagen in de lever en dat dit schadelijke gevolgen heeft die zich pas op vrij lange termijn uiten... hiermee bedoel ik dat velen op latere leeftijd last krijgen van leveraandoeningen van teveel aan opgeslagen eiwit in de lever. klopt hier iets van??
grtz

ik dacht bij overmatig eiwit iname. Dat je nieren dat te verwerken kregen?

ik stel mij ook die vraag...schijnt dat te veel een slecht effect kan hebben nu stel ik mij de vraag, wat is te veel?
Ook ivm met calcium. De maximum hoeveelheid zou 2500mg zijn. Echter is dat net iets meer dan 2 flessen melk. Ik drink regelmatig meer dan dat en ik lees hier dat sommigen meer drinken. Zou dat kwaad kunnen?
goede vraag!

TE is nooit niet goed
Ikzelf hou het op 1.5gr per kg lichaamsgewicht

ik heb me door een eigenaar van de reformshop laten wijsmaken

En wat voor wijsheden heeft die eigenaar van de reformshop nog meer ? Als ik zie wat ze hier in een reformshop durven verkopen zijn het of enorme naieve onbenullen, of ze maken doelbewust misbruik van de goedgelovigheid en soms wanhopigheid van mensen.

Ik geloof niet alles wat ze daar zeggen.

Met slechte nieren kan teveel eiwit nadelig voor je zijn, maar je lever ... da's nieuws voor mij. (en niet nieuws waar ik bang van word)

Ik weet alleen dat je spetterpoep krijgt van te veel eiwitten :p:D

Voor de rest moet je gewoon 1.5gr per kg lichaamsgewicht aanhouden ;)

je kan er ook een eiwitvergiftiging van krijgen,
maar dan moet je echt heeel veel op een dag krijgen.

ik denk niet dat dat vaak voorkomt

over al waar TE voor staat is slecht.

maar bij over matig eiwit krijgen je nieren het wel zwaar te verwerken.

Je voeding bestaat uit koolhydraten, vetten en eiwitten welke energie leveren (kcal) en daarnaast vitaminen, mineralen, spoorelementen en tal van andere stoffen.
Met een normale dagvoeding neem je ~50% van je kcal op uit KH, 30% uit vetten en 20% uit eiwit. Deze stoffen worden op verschillende wijze gemetaboliseerd, waarbij verschillende vitaminen werkzaam zijn. Wanneer je de hoeveelheid eiwit in je lichaam gaat opvoeren, zal het lichaam overtollig eiwit opslaan in de vorm van lichaamsvet. Naar mijn weten is nooit aangetoond dat het eten van veel eiwit schadelijk is, wel moet overtollig stikstof uitgescheiden worden en dat gebeurd door je nieren.

Volgens mij is de norm voor de normale populatie 0.8gram eiwit / kg lichaamsgewicht, en die voor (top)sporters 1.5 gram/kg.

Terug
Naar boven