Fitness Seller

Eiwit poeder de moeite waard?

Leroy1994

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m01
Massa
107kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik ben er de laatste tijd achtergekomen dat het voor mij nogal lastig is om voldoende eiwitten op een dag binnen te krijgen. Ik ben 2 meter lang en weeg 95kg en heb een laag vetpercentage, hierdoor heb ik een hoge calorie behoefte. Omgerekend moet ik zo'n 270gram eiwit op een dag binnenkrijgen. Ik vind dit lastig om binnen te krijgen op een dag. Mijn vraag is nu of eiwit poeder in mijn geval de moeite waard zou zijn om er voor te zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Heb het niet zo breed de laatste tijd dus ik wou toch graag eerst weten of het de moeite waard is aangezien het toch in mijn ogen vrij prijzig is.

:)

Eiwitpoeder, met name whey, heeft een erg compleet aminozurenprofiel (biologische beschikbaarheid, google maar eens). Daarnaast is het per shake niet eens zo duur per gram uitgerekend als je het gaat vergelijken met eiwitrijke voeding. Dat lijkt maar zo omdat de aanschaf van een pot rond de €40-, euro ligt.

Hey,

Ik ben er de laatste tijd achtergekomen dat het voor mij nogal lastig is om voldoende eiwitten op een dag binnen te krijgen. Ik ben 2 meter lang en weeg 95kg en heb een laag vetpercentage, hierdoor heb ik een hoge calorie behoefte. Omgerekend moet ik zo'n 270gram eiwit op een dag binnenkrijgen. Ik vind dit lastig om binnen te krijgen op een dag. Mijn vraag is nu of eiwit poeder in mijn geval de moeite waard zou zijn om er voor te zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Heb het niet zo breed de laatste tijd dus ik wou toch graag eerst weten of het de moeite waard is aangezien het toch in mijn ogen vrij prijzig is.

:)

als je het moeilijk hebt met alles uit je vaste voeding te krijgen
dan zou ik zeker voor whey gaan ja
met een zak van 2kg doe je wel even.
je kan mss is kijken hier of daar, sommige doen acties met goede promoties
ik geloof dat body en fit shop een goede whey heeft voor een hele mooie prijs en verzending is gratis.

Hoeveel gram wil je uit whey gaan halen dan? Met supps kun je geen slecht voedingsschema compenseren.

Whey is ongeveer €0,45 per serving... valt dus nog best wel mee dacht ik zo.

Hoe gaat het op minder gram eiwit per dag dan? Merk je verschil? Het zijn maar richtlijnen, misschien ga je nog net zo goed vooruit op 180 gram. Ik kan je vertellen dat het voor mij niet veel uit maakt als ik wat lager in eiwitten zit.

eiwit shake is mooi om de laatste grammen eiwitten toch te halen.

aanbevolen lijkt me toch om zo veel mogelijk uit je vaste voeding te halen, maar met 2 shakes per dag zit je toch al gauw op 40gr eiwit wat je uit de shakes kan halen

Zo te zien ben je al serieus bezig je voeding, dus dat zal wel in orde zijn. Dan is whey zeker wel een aanrader om die extra eiwitten binnen te krijgen. Als je het niet zo breed heb kijk dan naar de Basic Bulk Whey van XXL Nutrition. 5 kilo voor 70 eutjes. http://www.xxlnutrition.nl/basic-bulk-whey/xxl-nutrition

Zo te zien ben je al serieus bezig je voeding, dus dat zal wel in orde zijn. Dan is whey zeker wel een aanrader om die extra eiwitten binnen te krijgen. Als je het niet zo breed heb kijk dan naar de Basic Bulk Whey van XXL Nutrition. 5 kilo voor 70 eutjes. http://www.xxlnutrition.nl/basic-bulk-whey/xxl-nutrition
Het kan nog goedkoper:
http://www.bulkpowders.co.uk/product.php/276/0/whey_protein_concentrate_80___instantised_
5kg voor 43 pond.

• Topic Starter Topic Starter
Hey, bedankt voor jullie reacties.
Ja ik let inderdaad al erg op mijn voeding, maar ik vind 270-300gram eiwit op een dag echt enorm veel om op vaste voeding binnen te krijgen. Wil nu zeker eiwitpoeder bestellen, maar ik heb een paar vragen.

Is deze soort goed ? http://www.eiwitpoeder.nl/whey-premium

Wanneer zou ik het moeten innemen ? na training of iets dergelijks?
Moet ik het ook nemen op dagen dat ik niet train?

Body en Fitshop is da bomb:D Erg goed spul, goede service!

Van b&f zul je idd geen spijt hebben! ;)

Haha oké bedankt ;)

Maar wanneer moet ik de shakes innemen? Heb op internet gezocht en er zijn veel verschillende meningen te vinden. En moet ik de shakes als een maaltijd opzich zien, of moet ik ze combineren met maaltijden?

Haha oké bedankt ;)

Maar wanneer moet ik de shakes innemen? Heb op internet gezocht en er zijn veel verschillende meningen te vinden. En moet ik de shakes als een maaltijd opzich zien, of moet ik ze combineren met maaltijden?

Shakes vervangen geen maaltijd, ze zijn een supplement (=aanvulling). Beter neem je geen shakes als je niet goed op je voeding let.
Dus nee ze zijn zeker geen maaltijd op zich.
Best neem je ze, 's morgens als je opstaat, en direct na je training.

Rond de 200 gram eiwit is genoeg voor jou.

Whey is niet echt nodig, wel makkelijk.

@ FreFF,

Ja ik snap wat je bedoelt, maar wat ik eigenlijk bedoelde is of ik een eiwit shake met een maaltijd kan combineren of dat ik ze apart moet nemen. Zo eet ik na het trainen altijd gelijk een mix van koolhydraten en eiwitten, mijn vraag is nu of ik mijn maaltijd gelijkertijd met mijn shake moet nemen, of dat er een tijd tussen moet zitten, hetzelfde geld voor het ontbijt.

Terug
Naar boven