TRAINERT
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 142
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 92kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Damn ik snap het niet, maar ik ben nog steeds van mening dat het wasted money is..
Koop liever kip en vis van het geld,
ik ben nu 5 maanden bezig en van 82 naar 92kg gegaan zonder 1 schep whey. Wel met veel kip rijst en pasta.

Hey,
Ik ben er de laatste tijd achtergekomen dat het voor mij nogal lastig is om voldoende eiwitten op een dag binnen te krijgen. Ik ben 2 meter lang en weeg 95kg en heb een laag vetpercentage, hierdoor heb ik een hoge calorie behoefte. Omgerekend moet ik zo'n 270gram eiwit op een dag binnenkrijgen. Ik vind dit lastig om binnen te krijgen op een dag. Mijn vraag is nu of eiwit poeder in mijn geval de moeite waard zou zijn om er voor te zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Heb het niet zo breed de laatste tijd dus ik wou toch graag eerst weten of het de moeite waard is aangezien het toch in mijn ogen vrij prijzig is.
![]()
Ja, mijn reden voor whey is dat ik soms moeite heb al mijn eiwitten uit vaste voeding te halen, dus vind het gewoon een goede aanvulling zodat ik voldoende eiwitten binnenkrijg.
Mijn vraag is nu dus of ik na het opstaan mijn shake en mijn ontbijt tegelijk moet nemen, of dat er tijd tussen de twee moet zitten. Hetzelfde geldt voor na het trainen, nu eet ik na het trainen altijd koolhydraten en eiwitten, moet ik mijn shake tegelijk met deze maaltijd nemen of moet ik na het trainen eerst mijn shake nemen dan even wachten en daarna pas mijn maaltijd nemen?
Van wie of wat 'moet' dit ? 270 / 95 = 2,8 g eiwit/kg/lichaamsgewicht. Aardig wat als je het mij vraagt en zie de meerwaarde er ook niet van in.
Staat in een van de stickies hier, 2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht
"
8. Hoe en hoeveel eiwit moet ik eten?
Gulden regel voor inname: 2 a 3 gram per kilogram lichaamsgewicht (LG). Bodybuilders in een kuur kunnen gaan tot 5 gram per kilogram LG Uit de dagelijkse voeding moet tussen de 25 a 30 % eiwitten worden gehaald. Tijdens de 'cut' periodes mag dit nog verhoogt worden tot 40%. Gulden regel voor goede opname van eiwitten: in combinatie met koolhydraten (extra suppletie met Zink en B6 helpt ook).
"
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
Gr, jell
Dat is een mooi uitgangspunt ja, maar vanuit daar kan je zelf uitproberen hoe je reageert als je daar van af wijkt. Niet elk lichaam is hetzelfde.