MuscleMeat

Eiwitten inname na cardio

BurbaBoy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Beste bodybuilders,

Ik zit met een probleem. Ik weet dat het goed is om eiwit inname te verhogen na het fitnessen. Echter, om mijn vetpercentage te verlagen heb ik besloten om me meer te gaan richten op cardio naast mijn normale fitness sessies.

Echter vraag ik me nu af of het zou helpen om eiwitten in te nemen na een cardio work-out.

Daarom wil ik graag van mensen die er verstand van hebben horen of eiwit inname na een cardio work-out helpt bij het afvallen.

Ik heb vernomen van een zogenaamd 'deskundige' op het gebied van fitness dat de inname van eiwitten na cardio mij MODDERVET zou maken.

Alvast bedankt!

Afvallen heeft niet te maken met wat je eet, maar met hoeveel energie je binnen krijgt. Minder energie dan je verbruikt op een dag = afvallen.
En na elke training kunnen je spieren wel wat eiwitten gebruiken.
Gewoon gezond eten flink cardio'en en 300-500 kcal onder totaal verbruik gaan zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Ok dus in principe is het enige waar ik moet letten is minder calorie dan totaal normaal verbruik. Dus als mijn normale inname 2000kcal is en ik 1500 kcal aan vet eet val ik af en verlies ik geen spier??

dit is in grote lijnen waar.. echter het is een stuk ingewikkelder dan dat..
zou boek Burn the Fat feed the muscle lezen, hierin word aangegeven hoe het ong werkt. je kan er jaren onderzoek naar doen en nog steeds niet precies weten hoe het zit
wat je eigenlijk wil doen is eten naar onderhoud (hoeveel jou lichaam standaard nodig heeft)
en dan de rest wegsporten

Ok dus in principe is het enige waar ik moet letten is minder calorie dan totaal normaal verbruik. Dus als mijn normale inname 2000kcal is en ik 1500 kcal aan vet eet val ik af en verlies ik geen spier??

correct (mits je er zware krachttraining bij doet en je voldoende eiwitten binnen krijgt.. geen KT en 50 gram eiwit per dag en je verliest geheid spiermassa)

Terug
Naar boven