MuscleMeat

eiwitten voor training

sander92

Novice
Waardering
0
Kan ik voor de training even goed tonijn eten ipv whey te nemen, ik zou liever uit gewoon voedsel mijn eiwitten halen dan uit whey shakes..
En zo ja, verandert er dan iets wanneer ik deze eiwitten best neem (trage-snelle eiwitten)?

Kan ik voor de training even goed tonijn eten ipv whey te nemen, ik zou liever uit gewoon voedsel mijn eiwitten halen dan uit whey shakes..
En zo ja, verandert er dan iets wanneer ik deze eiwitten best neem (trage-snelle eiwitten)?

Als je echt geen whey wilt, zijn er natuurlijk boordevol andere alternatieven. Zoals je zelf al hebt genoemd, kun je gewoon tonijn eten na de training.

Maar ook:

Eiwit van een ei;
Vlees;
Zuivel;

PROTEIN TIMING CHART
Whey: 30 min to 1 hour
Eggs: 2-3 Hours
Meat: 3-4 Hours
Casein: 7+ Hours

Maakt niet uit.dat trage-snelle eiwitten verhaal in onzin het duurt al 48-72 uur voordat de eiwitten volledig is opgenomen het belangrijkste is dat je je macros binnen krijg.

Eiwitten moeten toch na de training? En kh voor de training? Of verschilt dat weer per training? :p

Maakt niet uit.dat trage-snelle eiwitten verhaal in onzin het duurt al 48-72 uur voordat de eiwitten volledig is opgenomen het belangrijkste is dat je je macros binnen krijg.

en bcaa dan?
aminozuur is toch ook een vorm van eiwit, of snap ik hem nu even niet?:rolleyes:

________________________________________________________________________________________
knip en plak werk:

Langzame en snelle eiwitten
Uit onderzoek blijkt dat de snelheid waarmee eiwitten door het maagdarmkanaal worden opgenomen kan verschillen per type eiwit. Dit heeft mogelijk effect op de opbouw, afbraak en opslag van eiwitten in het lichaam. Wei-eiwit zou zorgen voor een snellere stijging van de aminozuurspiegels in het bloed, waarvan de piek na een uur alweer voorbij is [Wei: de belofte van een bijzonder eiwit]. Caseïne of melkeiwit daarentegen vormt klontjes in de maag waardoor de aminozuurspiegel veel langzamer stijgt en duurzamer is. Ook leeftijd zou een rol spelen.

Laatst bewerkt:
Nee ervoor, is te laat erna.

volgens mij heeft iedereen hier weer een verschillend antwoord op.

persoonlijk lijkt mij het beste:

langzame eiwitten voor een training(bijv. whey 30 min ervoor)
net voor de training snelle eiwitten(5 min. ervoor max.
bij zware training snelle eiwitten net na de training
en 30 min na de training weer langzame eiwitten.

nogmaals iedereen heeft zijn eigen idee hierbij,
gewoon kijken wat voor jouw het beste werkt.:)

Terug
Naar boven