MuscleMeat

Elke dag buikspieren?

Alisx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
55kg
Hallo,

Na elke training (5/6x per week) doe ik 15/20 min buikspieren. Nu train ik de rest van de spiergroepen niet elke dag zodat er rust tussenzit, maar mijn buikspieren dus bijna elke dag. Zou het beter zijn als ik die om de dag zou trainen, zodat er ook rust tussenzit of maakt dit niet uit?

overkill,
gewoon een keer of niet :p;)

Ik doe ze ook bij elke training. Maar ik train 3x per week, soms 4.

Buikspieren zijn net als de rest van je spieren en hebben dus ook rust nodig.
Daarnaast, je valt er niet sneller van af op je buik door ze zo vaak te trainen.
Als je een platte buik wilt/sixpack moet je aan je voeding werken.

• Topic Starter Topic Starter
Buikspieren zijn net als de rest van je spieren en hebben dus ook rust nodig.
Daarnaast, je valt er niet sneller van af op je buik door ze zo vaak te trainen.
Als je een platte buik wilt/sixpack moet je aan je voeding werken.

Afvallen hoef ik ook niet, eerder aankomen :)

Bedankt voor de reacties!

overkill,
gewoon een keer of niet :p;)

+1

Alleen als je buikspieren niet sterk genoeg zijn om je romp te ondersteunen bij de activiteiten die je doet (gewichten tillen, hardlopen, boksen...) moet je zorgen dat ze sterker worden. Verder zou ik me er niet druk over maken. Groei capaciteit hebben ze toch amper (en zeker niet door de manier waarop de meeste mensen ze trainen wie doet er nu 15/20 minuten schouders....)

Ik heb ook gehoord dat je ze elke dag wel kunt trainen, doe het zelf 3/4 x in de week, vind het niet zo'n moeite om het te doen. Ga btw 5x in de week.. Ik denk dat 3 x in de week buik trainen wel genoeg is ^^

Train ze letterlijk 1x per maand ofzo, als ik eraan denk

ik probeer er aan te denken, maar meestal komt het er niet van, hoeft van mij niet zo perse die 6pack..

mn vriendin vind dat t wel moet.

Ik heb ook gehoord dat je ze elke dag wel kunt trainen, doe het zelf 3/4 x in de week, vind het niet zo'n moeite om het te doen. Ga btw 5x in de week.. Ik denk dat 3 x in de week buik trainen wel genoeg is ^^

Waar heb je dat gehoord dan ,
3/4x is ook overkill..

het is niet zo erg dat je het geen moeite vind, het heeft gewoon geen zin..

Als je ze elke dag kan trainen dan train je ze niet zwaar genoeg imo en waarom zou je, je krijgt er niet eerder een sixpack van.

ik pak ze zelf om de dag mee, als ik op tijd in de gym ben pak ik ook wel eens het buikspier kwartiertje mee.
Heb ooit gelezen dat buikspieren sneller herstellen dan de overige spiergroepen. Ik merk ook dat het kan.

Als ik andere spiergroepen om de dag train na een zware training heb ik gewoon minder over om mijn setjes af te maken.

Buikspieren herstellen 'snel', maar het blijft een spiergroep. Ook je buikspieren moeten herstellen, door 5 keer in de week ze te trainen gun je ze dit niet.

Na een goede buikspiertraining heb ik soms ook 3 dagen spierpijn, net als bij elke andere spiergroep. Zoals Suus zegt, je traint ze niet zwaar of goed genoeg.

ik doe 120 hanging leg raises en 150 crunches voor buikspieren 3/4 per week en het gaat al een maand ofzo goed zo, begin zelfs al gewoon blokjes te krijgen.... ;o :o

ik doe 120 hanging leg raises en 150 crunches voor buikspieren 3/4 per week en het gaat al een maand ofzo goed zo, begin zelfs al gewoon blokjes te krijgen.... ;o :o

Prima,
maar wat wil je ermee zeggen maat ?

O ja nog bedankt wazzup :cool: voor het uitbreiden van mijn post, was iets te kort door de bocht van mij...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! :)

Prima,
maar wat wil je ermee zeggen maat ?

O ja nog bedankt wazzup :cool: voor het uitbreiden van mijn post, was iets te kort door de bocht van mij...

Ik wil er mee zeggen dat het niet zo is dat het gaat verzuren of spierpijn krijg of dergelijke :P

hoe vaak je ze kunt trainen ligt maar net, zoals bij elke spier, aan de combinatie volume en intensiteit.

Terug
Naar boven