AndroidHealthClinic

Elke dag trainen

DaMob

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
62kg
Ik ben nu 4 dagen op een rij elke dag aan het trainen.
Ik weet dat dit eigenlijk niet mag, maar het is niet dat ik superhard train
Ongeveer maar 2 reeksen van bench press, incline bench press, biceps en crunches (elk ongeveer 20x)
Het is niet dat ik de volgende dag last heb van deze spieren, dus het is niet dat ik tot het uiterste ga.
Mag ik dan nog gerust elke dag dit doen, of toch best om de 2 dagen om sneller resultaat te krijgen?

elke dag doe je bench, biceps en crunches?
spieren hebben 48 uur rust nodig om te herstellen heh...

Biceps Borst en Buikspieren

:sd:

• Topic Starter Topic Starter
Maar nee, tis niet om supergespierd te worden, ik wil zelfs helemaal geen sixpack, gewoon om het toch iets beter te maken, anders zou ik mijn reeksen veel langer maken.
Ma bon, ik dacht tis hier een forum gericht op trainen, maar als ze hier zo al beginnen reageren

En ja ik weet dat ze wat moeten rusten, maar ik dacht omdat ik helemaal niet echt intensief train, het niet zo erg was

ze bedoelen dat je eens moet kijken naar andere oefeningen, je kan om en om trainen.
dag 1 borst,triceps
dag 2 rug, biceps
dag 3 benen, schouders,
dan weer dag 1, etc..

Dat kan ik idd doen, sorry voor mijn overreactie misschien, maar ik haat mensen die zouden denken dat ik dit doe om zo'n "superdude" te worden. Ik vind er gewoon persoonlijk niets mis mee om er iets beter uit te zien en nee dat is niet voor op te vallen of vrouwen te versieren, ik heb al jaar en dag een vriendin, dus wees gerust, daar doe ik het niet voor

Via de bench press worden je triceps ook lichtjes meegetraind zeker?

Dat kan ik idd doen, sorry voor mijn overreactie misschien, maar ik haat mensen die zouden denken dat ik dit doe om zo'n "superdude" te worden. Ik vind er gewoon persoonlijk niets mis mee om er iets beter uit te zien en nee dat is niet voor op te vallen of vrouwen te versieren, ik heb al jaar en dag een vriendin, dus wees gerust, daar doe ik het niet voor

Via de bench press worden je triceps ook lichtjes meegetraind zeker?

Je traint, op het moment, alleen je borst/buik en biceps. Wat is hiermee je doel? Kracht kan het in elk geval niet zijn.

Als je niet traint om op te vallen of voor de vrouwen, waarom zou je er dan beter uit willen zien?:rolleyes:

OT: Waarom ga je geen 3x FB doen, iets als rippetoe ofzo? Word je sterker, en als gevolg daarvan ook groter.. :D

Mijn benen train ik ook hoor, maar het is gewoon dat ik elke dag zowiezo met de fiets een heel eind rij.
Wat anders kan ik nog trainen dan? Ja oke je kan veel trainen, maar zoals ik zei, ik wil verre van een krachtpatser worden. Er gewoon iets beter uitzien, is toch niets mis mee?
En ik hoop dat die zin van op te vallen of voor de vrouwen voor jou sarcasme was. Het is echt gewoon een persoonlijke zaak voor mij :)

Mijn benen train ik ook hoor, maar het is gewoon dat ik elke dag zowiezo met de fiets een heel eind rij.
Wat anders kan ik nog trainen dan? Ja oke je kan veel trainen, maar zoals ik zei, ik wil verre van een krachtpatser worden. Er gewoon iets beter uitzien, is toch niets mis mee?
En ik hoop dat die zin van op te vallen of voor de vrouwen voor jou sarcasme was. Het is echt gewoon een persoonlijke zaak voor mij :)

Ik vraag me enkel af wat jouw doel is met krachttraining. ;)

En van 3xFB in de week wordt je niet gelijk typetje bodybuilder, wat je uiteindelijk wel bereikt ( afhankelijk van je voeding ) is een droger en gespierder lichaam. Waardoor je er dus beter uit ziet volgens velen.

De enige tip die ik je in elk geval mee wil geven is: train je hele lichaam!
succes:p

Ik wil helemaal geen kracht ontwikkelen, vanaf het moment ik wat resultaat zie, is het goed genoeg voor mij. Want mijn voeding pas ik hiervoor ook niet aan

Trouwens of ik er beter uitzie, zal enkel ikzelf en mijn vriendin zien, in de winter gaat niemand het zien als ik een t-shirt en trui aanheb e.

Mijn heel lichaam doe ik praktisch wel, buiten mijn rug, ik weet niet echt goed welke oefening ik hier thuis kan doen daarvoor (want ik doe alles hier thuis met een simpel bankje en wat gewichten)

Ik wil echt helemaal niet als de beachboy bekeken worden, want zulke 'boys' kan ik zelf niet uitstaan. Ikzelf, zoals al veel keer gezegd, is puur persoonlijk, waar volgens mij helemaal niets mis mee is. Ik zou mezelf ook veel gezonder voelen

Wat bedoel je trouwens met "FB"?

Bedankt alleszinds!

Ik wil helemaal geen kracht ontwikkelen, vanaf het moment ik wat resultaat zie, is het goed genoeg voor mij. Want mijn voeding pas ik hiervoor ook niet aan

Trouwens of ik er beter uitzie, zal enkel ikzelf en mijn vriendin zien, in de winter gaat niemand het zien als ik een t-shirt en trui aanheb e.

Mijn heel lichaam doe ik praktisch wel, buiten mijn rug, ik weet niet echt goed welke oefening ik hier thuis kan doen daarvoor (want ik doe alles hier thuis met een simpel bankje en wat gewichten)

Ik wil echt helemaal niet als de beachboy bekeken worden, want zulke 'boys' kan ik zelf niet uitstaan. Ikzelf, zoals al veel keer gezegd, is puur persoonlijk, waar volgens mij helemaal niets mis mee is. Ik zou mezelf ook veel gezonder voelen

Wat bedoel je trouwens met "FB"?

Bedankt alleszinds!

Mooi:D

FB= Fullbody, je hele lichaam.

Voor je rug, optrekken misschien? Of roeien met een dumbbell ( Dumbbell row ff youtuben voor de juiste uitvoering )

Beter ga je lekker terug naar 3x per week om te beginnen.
Maak een mooi split-schema, of haal er een van dit forum.
Train bijvoorbeeld op maandag-woensdag en vrijdag, en train alle spiergroepen.

voorbeeldje:

maandag: hams/quads+buik+schouders
Woensdag: rug+triceps+kuiten
vrijdag: borst+bicep

De reden dat je niet intensief traint is toch niet omdat je vreest dat je anders volgende maand te gespierd bent, hoop ik?
Zonder goede voeding zal er overigens ook niet veel gebeuren.

Ik weet goed genoeg dat om wat spieren te kweken, het langer dan een maand duurt
Ik doe het gewoon rustig aan

Zonder goede voeding, ik eet elke dag normaal eten, 1 keer in de week misschien iets echt vettig, maar dat is het. Ik ga het echt niet aanpassen om er beter uit te zien, dan doe ik er maar eens zolang over :)

Nog langer bedoel je?

In ieder geval, train gewoon ook je rug enzo. Je moet trouwens niet je spieren lichtjes trainen want dan zullen ze niet echt groeien dus gewoon in een keer goed hard trainen als je resultaat wil.
Zoek een fullbody schema voor 3x/week of een split naargelang wat je wil. En denk niet dat hoe meer je traint hoe sneller ze groeien.

Wat heb je dan allemaal thuis? Met een bankje en dumbbells kun je wel wat doen maar niet echt zoveel. En tot hoeveel gaan de dumbbells?

Maar neem nu dat ik dit blijf doordoen, maar dan 3-4 keer per week, dus om de 2 dagen
2x20 al die dingen dat ik al doe plus dan nog voor mijn rug binnenkort.
Is dat ook goed genoeg? Of zal ik sneller en beter resultaat bekomen door zo'n FB?

Die dumbbells gaan ver genoeg, hoe ver weet ik niet, maar als ik er alles aanhang, krijg ik het niet omhoog :D.
Ik heb dan ook 2 staven voor gewone dumbbells en dan 1 lange staaf voor de bench presses

Ga eens wat research doen voordat je hier de nieuwe r*tard van het forum uit gaat hangen.

Op deze manier ga je niet veel resultaat boeken.

En 2x20 is teveel, doe 3x8-10. Eventueel piramide: 12 - 10 -8, en ieder setje hoger in gewicht.

Hier op het forum vind je wel genoeg schema's denk ik waarmee je van start kan. Natuurlijk ben je wel beperkt aangezien je enkel bench en dumbbells hebt, dus dan zul je voor sommige oefeningen een andere moeten uitzoeken

Ga eens wat research doen voordat je hier de nieuwe r*tard van het forum uit gaat hangen.

The ****? Ik denk dat jij dat bent als je zo reageert, ik kom hier gewoon info en persoonlijk advies vragen van mensen die misschien een soortgelijke ervaring hebben
Maar jij bent waarschijnlijk een echte bodybuilder, ik ga zwijgen want ik kan jou niet af... Spieren en geen hersens zeker (no offence tegen de anderen, maar men moet hier zo niet reageren als ik gewoon wat info kom vragen, daar dient het hier toch voor...)

Dus ook al kan je per setje meer, als je minder doet ga je beter resultaat boeken?
En op deze manier weinig resultaat, moet ik dan echt mijn voeding gaan aanpassen voor een klein beetje resultaat? Dan ga ik het toch maar laten denk, zo hard wil ik het nu ook weer niet :D

The ****? Ik denk dat jij dat bent als je zo reageert, ik kom hier gewoon info en persoonlijk advies vragen van mensen die misschien een soortgelijke ervaring hebben
Maar jij bent waarschijnlijk een echte bodybuilder, ik ga zwijgen want ik kan jou niet af... Spieren en geen hersens zeker (no offence tegen de anderen, maar men moet hier zo niet reageren als ik gewoon wat info kom vragen, daar dient het hier toch voor...)

Dus ook al kan je per setje meer, als je minder doet ga je beter resultaat boeken?
En op deze manier weinig resultaat, moet ik dan echt mijn voeding gaan aanpassen voor een klein beetje resultaat? Dan ga ik het toch maar laten denk, zo hard wil ik het nu ook weer niet :D

Als je al een goed trainingsschema hebt dan ga je al resultaat boeken. Je moet minder herhalingen maken. Of bedoelde je met die 20, 20kg? Dacht dat je 20 herhalingen bedoelde.

Natuurlijk kun je er meer uithalen met een deftig voeding schema maar zie gewoon dat je genoeg eet. Op deze manier bedoelde ik vooral hoe je traint.

Terug
Naar boven