AndroidHealthClinic

Elke dag trainen

• Topic Starter Topic Starter
Als je al een goed trainingsschema hebt dan ga je al resultaat boeken. Je moet minder herhalingen maken. Of bedoelde je met die 20, 20kg? Dacht dat je 20 herhalingen bedoelde.

Natuurlijk kun je er meer uithalen met een deftig voeding schema maar zie gewoon dat je genoeg eet. Op deze manier bedoelde ik vooral hoe je traint.

Met die 20 bedoel ik idd 20 keer. Dus 3x10 is beter dan 2x20?
Ik eet als een normaal persoon, af en toe een tussendoortje, maar niet elke dag.

Bedankt voor de info!

The ****? Ik denk dat jij dat bent als je zo reageert, ik kom hier gewoon info en persoonlijk advies vragen van mensen die misschien een soortgelijke ervaring hebben
Maar jij bent waarschijnlijk een echte bodybuilder, ik ga zwijgen want ik kan jou niet af... Spieren en geen hersens zeker (no offence tegen de anderen, maar men moet hier zo niet reageren als ik gewoon wat info kom vragen, daar dient het hier toch voor...)

Dus ook al kan je per setje meer, als je minder doet ga je beter resultaat boeken?
En op deze manier weinig resultaat, moet ik dan echt mijn voeding gaan aanpassen voor een klein beetje resultaat? Dan ga ik het toch maar laten denk, zo hard wil ik het nu ook weer niet :D

Dat je niet alles weet van bodybuilding is geen probleem, het probleem is dat je te lui bent om een paar pagina'tjes stickies door te lezen. Naast al deze stickies zijn er ook nog talloze topics die precies dezelfde vragen behandelen.

Ik ben nu 4 dagen op een rij elke dag aan het trainen.
Ik weet dat dit eigenlijk niet mag, maar het is niet dat ik superhard train
Ongeveer maar 2 reeksen van bench press, incline bench press, biceps en crunches (elk ongeveer 20x)
Het is niet dat ik de volgende dag last heb van deze spieren, dus het is niet dat ik tot het uiterste ga.
Mag ik dan nog gerust elke dag dit doen, of toch best om de 2 dagen om sneller resultaat te krijgen?

het hangt sterk van je doelstellingen af... voor BB vraag ik me af of dit een goeie methode is

voor krachtgains kan een hoge frequentie op lage percentages van je 1rm heel gunstig uitpakken...

maar gezien je oefening keuze denk ik niet dat kracht je prioriteit heeft?

Dat je niet alles weet van bodybuilding is geen probleem, het probleem is dat je te lui bent om een paar pagina'tjes stickies door te lezen. Naast al deze stickies zijn er ook nog talloze topics die precies dezelfde vragen behandelen.

Ik heb de stickies doorgelezen, daarmee dat ik wist dat elke dag trainen niet goed was. Daarmee dat ik ook vroeg of dit het geval was als je elke dag niet al te intensief traint
Die talloze topics wist ik ook, maar ik had in de stickies gelezen (goed van mij e) dat voor elke persoon een ander schema/oefeningen nodig was, omdat niet iedereen hetzelfde is. Daarom een topic voor mezelf, trouwens als het je niet interesseert, post je gewoon toch niet en laat je de anderen die wel willen helpen antwoorden?

Kracht is helemaal mijn prioriteit niet, gewoon dat je een klein beetje resultaat ziet, dan stop ik ermee. Ale niet helemaal natuurlijk, wel onderhouden dan uiteraard.
Dat zijn dus mijn doelstellingen :)

Wat is BB en 1rm? Ben helemaal niet bekend met zulke termen (en mijn excuses als dit in de stickies staat voor ik het weer naar mijn kop krijg gesmeten, maar ik ga ze niet nog eens doorlezen om die ene zin te vinden waar het staat)

Goed je triceps trainen! Zo gaan je armen dikker lijken

Kom maar net kijken natuurlijk maar is het niet zo dat 20x herhalingen duurtraining is? Je kan makkelijk elke dag hardlopen (duur) dus dat zou betekenen dat als hij dat perse wil ook wel elke dag heel licht zijn biceps borst etc kan trainen toch? Misschien krijgt hij dan niet de progressie die de meerderheid van het forum wil hebben maar het is zijn eigen doel.

(aangezien hij alleen vroeg of het mogelijk was elke dag te trainen)

Dat kan ik idd doen, sorry voor mijn overreactie misschien, maar ik haat mensen die zouden denken dat ik dit doe om zo'n "superdude" te worden. Ik vind er gewoon persoonlijk niets mis mee om er iets beter uit te zien en nee dat is niet voor op te vallen of vrouwen te versieren, ik heb al jaar en dag een vriendin, dus wees gerust, daar doe ik het niet voor

Via de bench press worden je triceps ook lichtjes meegetraind zeker?

ik doe het wel om wijven te versieren :D

nu wil je elke dag trainen maar na enkele maanden gaat die drive ook weg en krijg je minder zin om te gaan traine.

ik zou persoonlijk gaan voor 2 dagen trainen en 1 dag rust zoiets als:

dag1: borst/tricep
dag2: rug/bicep
dag3: rust
dag4: benen
dag5: schouders/bovenkant rug
dag6: rust
dag7: zie dag 1

zo doe ik hem ook als ik gear naast heb dat ik sneller herstel en dan nog overtrain ik mezelf na een paar weken.

wees echt niet bang om een keer een dag rust te nemen, je bent nu gemotiveerd maar wanneer je ziet dat alles langzaam gaat dan gaat die motivatie ook naar beneden vooral als je elke dag gaat trainen en je krijgt blessures

Oke ik zal het zo doen, de ene dag rug/bicep en de andere dan buik/triceps/borst en dan een dagje rust
En ik hoef idd niet zoveel progressie, wil het gewoon op een rustig tempo doen

Bedankt voor de toch nog deftige antwoorden, in tegenstelling tot sommigen hier...

The ****? Ik denk dat jij dat bent als je zo reageert, ik kom hier gewoon info en persoonlijk advies vragen van mensen die misschien een soortgelijke ervaring hebben
Maar jij bent waarschijnlijk een echte bodybuilder, ik ga zwijgen want ik kan jou niet af... Spieren en geen hersens zeker (no offence tegen de anderen, maar men moet hier zo niet reageren als ik gewoon wat info kom vragen, daar dient het hier toch voor...)

Dus ook al kan je per setje meer, als je minder doet ga je beter resultaat boeken?
En op deze manier weinig resultaat, moet ik dan echt mijn voeding gaan aanpassen voor een klein beetje resultaat? Dan ga ik het toch maar laten denk, zo hard wil ik het nu ook weer niet :D
Als je resultaat wil zonder te eten , stop dan maar meteen .

Oke ik zal het zo doen, de ene dag rug/bicep en de andere dan buik/triceps/borst en dan een dagje rust
En ik hoef idd niet zoveel progressie, wil het gewoon op een rustig tempo doen

Bedankt voor de toch nog deftige antwoorden, in tegenstelling tot sommigen hier...
Je komt naar een bodybuildingforum en je vraagt eigenlijk wat je moet doen om een beetje beter uit te zien. Het is dan vrij logisch dat je zulke reactie losweekt.
Het is alsof je een Hells Angels cafe binnenstapt en vraagt welke scooter je het beste koopt...

OT: Zoals gezegd, train 3 maal per week en train je hele lichaam ook je benen. Fietsen is niet gelijk aan "kracht"training voor de benen. Het is gewoon je lichaam in evenwicht houden. Hou de herhalingen laag en train intensief. Waar je nu mee bezig bent is eigenlijk aanklooien en zal je geen resultaat geven zelfs niet het klein beetje resultaat wat je zoekt.
Je gevoel zegt dat het wel effect geeft maar vergeet het.
Hier vind je per spiergroep allerhande oefeningen, afhankelijk van je materiaal kun je je oefeningen uitkiezen:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Ga voor compound oefeningen zoals bench press, squat, deadlift, military press.. Vergeet voorlopig die bicepscurls,..
Je zal je voeding moeten aanpassen om resultaat te zien. Dit betekent niet dat je met een bodybuilding voedingsschema moet beginnen. Begin alvast met meer proteinen(kip, tonijn, eieren, kwark, melk, etc..) te eten. Gezien je gewicht kun je dit er gewoon bij je normale eten bij-eten.

Je zal hierdoor wat resultaat boeken. Het zal niet optimaal zijn maar dat was je vraag ook niet. Waarschijnlijk zal je gebeten worden door het trainingsvirus nadat je de eerste resultaten geboekt hebt en dan kun je de stickies nogmaals lezen en daar uithalen wat je moet doen voor betere resultaten

Mja kijk, ik weet dat het hier vol zit met echte bodybuilders. Maar ik dacht dat die ook gerust wouden helpen bij mijn vraag. Maar bon, no hard feelings, tis maar een forum

De herhalingen laag en intensief is dus bv 4x10 met zoveel mogelijk kg's?

Mja kijk, ik weet dat het hier vol zit met echte bodybuilders. Maar ik dacht dat die ook gerust wouden helpen bij mijn vraag. Maar bon, no hard feelings, tis maar een forum

De herhalingen laag en intensief is dus bv 4x10 met zoveel mogelijk kg's?

Je wil dus in 1 maand ofzo resultaat zien en dan stoppen? Wat is je doel? Als ik zo eeens naar je vragen en opmerkingen kijk, ben je niet beter thuis op het fitness forum ipv op het BB forum?

Maar neeeee
Ik wil resultaat zien en het maakt me niet uit hoe lang het duurt. Staat in men beginpost...

Ahzo is er een fitnessforum? Ik had deze site eens gehoord en ik dacht dat ik dat hier gerust ook mocht posten, dan zal ik daar eens gaan kijken

Je bent hier op de goede plaats alleen moet je inzien dat gespierd worden veel tijd vraagt. Dus ga gewoon goed hard trainen en je zult een mooi lichaam krijgen. Ga niet te licht trainen om te denken dat je anders te snel en te gespierd zou worden want dit duurt echt wel meerdere jaren.

De weg van 60kg naar 75kg of de weg van 60kg naar 110kg is initieel hetzelfde:
zwaar trainen op de compounds, genoeg eten en sterker worden

Terug
Naar boven