AndroidHealthClinic

Elleboog niet belasten

Pakkoe

Novice
Waardering
0
Goededag,

Enkele weken geleden heb ik een kleine blessure opgelopen. Ik heb nu last van mijn elleboog als ik er te veel druk op leg. Op zich is dit niet zo'n probleem, maar bij de oefeningen die ik nu doe voor de triceps ( weet niet hoe die oefening heet, maar ik lig dan op een bankje en met een paar dumbbells strek en buig ik mijn armen ) krijg ik direct last van mijn elleboog. Ik zal denk ik een paar weken mijn elleboog niet te veel moeten belasten.
Heeft iemand suggesties voor goede tricep oefeningen waarbij de elleboog niet al te veel wordt belast?

Meen dat je deze oefening bedoelt?http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBLyingTriExt.html

Misschien helpt het als je wat meer compound gerichte oefeningen doet in plaats van isolatie oefeningen. Denk bijvoorbeeld aan dips/close-grip benchpress. Verder als je pijn blijft houdeneen tijdje rust nemen om je elleboog te laten herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Yep die oefening bedoel ik. Ik heb helemaal geen last van mijn elleboog als ik niet aan vooral die oefening bezig ben. Vind het zonde om dan niets te doen.

ik heb ook zoiets, al 2 jaar ofzo dat ik af en toe de skullcrusher probeer, op licht gewicht zelfs, en dat ik elke rep bij t puntje vd elleboog n zenuw of pees voel steken... heb verder nooit last hiervan alleen bij die oefening. Denk op dezelfde plek als TS. Weet iemand wat dat is/hoe dat kan?

Klinkt zeer zoals ik het ook heb. Al ongeveer 3 jaartjes last van. De ene periode is het erger dan de andere. Wat bij mij helpt is zo veel mogelijk oefeningen proberen voor je triceps, waarbij je het niet/minste voelt. Ook is opwarmen bij mij zeer belangrijk

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt zeer zoals ik het ook heb. Al ongeveer 3 jaartjes last van. De ene periode is het erger dan de andere. Wat bij mij helpt is zo veel mogelijk oefeningen proberen voor je triceps, waarbij je het niet/minste voelt. Ook is opwarmen bij mij zeer belangrijk

Interessant om te horen dat ik niet de enige ben. Maar al drie jaar last? Ben je ermee wel eens naar de huisarts/fysio gestapt? En bij welke oefeningen voel jij de pijn niet/het minst dan?

Nog even een toevoeging: het gebruik van een EZ-bar belast je voorarmen + ellebogen minder, misschien een idee om hier je oefeningen mee uit te voeren.

ooit ergens gelezen dat je dan niet voldoende opgewarmd ben als je last krijgt van die pees/zenuw.. Ik heb de routine omgegooit en eindig nu met skullcrushers en heb eigenlijk nooit meer last. Probeer is wat simpele opwarming met tricep kickbacks of tricep pushdowns

Interessant om te horen dat ik niet de enige ben. Maar al drie jaar last? Ben je ermee wel eens naar de huisarts/fysio gestapt? En bij welke oefeningen voel jij de pijn niet/het minst dan?

Ben kort wel even naar een fysio geweest, maar was toen onder behandeling voor een andere blessure. Weet niet meer goed wat hij erover zei, dus betekent niet veel goeds:p Bij mij doet het het meeste pijn als er de meeste druk op je ellebogen komt, dus bijv french press, of tate press. Bij een staande triceps extension voel ik het al minder. Ook als ik ze per arm train voel ik het meestal minder

ik gebruik al een EZ-bar brah :(

Ik heb er ook lang last van gehad. Mijn oplossing: ALTIJD met touw beginnen. Ik doe 2 setjes heel licht opwarmen, daarna 3 setjes steeds zwaarder. Daarna heb ik nergens last van. Als ik deze oefening niet doe, krijg ik direct last van mijn elleboog net zoals jullie het beschrijven.

Terug
Naar boven