AndroidHealthClinic

Elleboog

Klaver

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Lengte
1m51
Massa
40kg
Vetpercentage
14%
Bodybuildsters,

Mijn triceps lopen achter dus ik dacht ze is 2x per week te pakken, heb dit 3 weken gedaan en sinds mijn training van gister heb ik erg last gekregen van mijn elleboog. Waarschijnlijk gewoon overbelast dus, moet zeggen dat het wel een irritante 'pijn' is vandaag. Ik heb deze week nog rug/biceps en schouders/traps op het programma staan, vandaag rug biceps. Mijn vraag is, kan ik gewoon gaan trainen en dan volgende week alleen kabel oefeningen voor triceps pakken of kan ik beter een week rust houden? Heb namelijk geen zin om het erger te maken..

Gr

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben me er van bewust dat het een vrij snelle bump is maar ik was van plan zo al te gaan trainen dus als iemand antwoord heeft, graag.

ik zou het vandaag dan even rustig opbouwen qua gewicht. je kunt zelf wel aanvoelen of het goed of fout gaat.

Normaal lijkt me 2x per week niet een oorzaak hiervoor. wellicht toch een oefening iets scheef gedaan ofzo?

Goede beschrijving van de pijn.

Sinds vorige week ook enorme last van me elleboog. Kan geen enkel oefening meer uitvoering. m.u.z benen.

Vooral als ik strek doet het echt pijn echt jammer :(

Elleboge pijnlijk morgen na het sporten

ADMIN: verwijder please

Laatst bewerkt:
Om hier even op terug te komen, het is als volgt gegaan:

Week 1; dinsdag na borst triceps licht last, vrijdag toch nog extra armen gepakt, volgende dag best veel last ervan
Week 2; dinsdag borst triceps getraind, volgende dag erg last, verder heel de week deload gedaan
Week 3; weer begonnen met een 5 dagen split, armen op een aparte dag. Borst gewoon kunnen doen, klein beetje last. Triceps bij armen ging helemaal niet, erg last.
Week 4; maandag een borst schouders training gedaan, zonder presses. Volgende dag toch last, toen besloten om van dinsdag tot en met dinsdag rust te houden.

Nu is het dus week 4 en nu(zaterdag) voel ik mijn rechter elleboog nog steeds.

Is er nog iets wat ik kan doen, iets van ijs op leggen ofzo?

Houd even rust, als je een tenniselleboog krijgt kun je er 6 maanden tot 3 jaar mee zoet zijn. :(

Doe ik ook, heb deze week rust genomen. Maar wil volgende week toch wel erg graag weer gaan trainen..

Dus vroeg me af of er nog dingen zijn die ik kan doen of juist niet doen om het proces iets te versnellen.

had eerst ook last van me elleboog tijdens dips ben erachter gekomen dat dit kwam doordat ik biceps met een rechte barbell trainde

Terug
Naar boven