Fitness Seller

Elleboog

  • Topic starter tip
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 2K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

tip

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 jan 2005
Berichten
1
Waardering
0
Hi,

Iets meer dan 3 maanden geleden heb ik een keer bij een andere studio getraind dan waar ik normaal train (oa. triceps), en twee dagen later had ik ineens last van mijn elleboog aan de buitenkant. De pijn zit op het puntje (of soms lijkt het wel net er naast te zitten) van de elleboog, en als ik mijn arm buig en de triceps aanspan, dan voelt de hele aanhechting 'vervelend' aan, dus net boven de elleboog.

Het is nu al een stuk minder dan drie maanden terug, en de fysiotherapeut zei twee\drie weken geleden: voorzichtig trainen, met gewichten waar je zeker 20 herhalingen mee kunt doen.

Gister weer heel voorzichtig getraind, en met name met triceps extension komt de pijn weer terug. Het is vandaag dus ook weer wat meer gevoelig, zelfde geld voor de triceps net boven de elleboog (het kan deels spierpijn zijn, maar het voelt meer als een blauwe plek als ik de spier masseer).

Heb gezocht hier op het forum, maar geen idee of dit hetzelfde is als andere klachten. Zal ik doorgaan met masseren, licht trainen en triceps extension vermijden? Kan een tenniselleboog zo accuut ontstaan? Nog nooit eerder problemen met mijn ellebogen gehad...

Alvast bedankt!
-Tip
 
heb precies het zelfde nu , als ik me elleboog op me bureau stoel laat leunen heb ik al pijn, bij beide ellebogen triceps en borst trainen is een hell
 
gewoon die triceps extension oefeningen niet meer doen, zijn elleboogverneukers.. kijken welke oefeningen je pijnloos kan doen en koelen met ijs, paar x per dag 10 minuten
 
Back
Naar boven