XXL Nutrition

elleboog

ja precies, ik moet nu dus ook n maand VOLLEDIG stoppe met trainen en ontstekingsremmers pakken maar de klachten nemen juist duidelijk toe! alles is nog stijver enzo, is eg niet goed.. toen ik gewoon rustig trainde ging het beter.. mja toch maar effekes die maand vol maken en dan zien we wel

Hey Ragnar120583,

ik sluit me aan bij Jonas. Ga ff naar een arts, die kan aan de hand van een anamnese en een ( uitgeberid aanvullend) onderzoek wel bepalen wat er aan de hand is. Alle "adviezen" die je hier krijgt van mede- bb'ers over wat het is en wat je moet doen zou ik niet opvolgen ( alhoewel waarschijnlijk goedbedoeld en nee, ik wil mijn mede bb'ers niet afzeiken). Zij zijn namelijk geen arts en zelfs al zouden zij dat zijn dan nog is aan de hand van de info die je nu gegeven hebt geen diagnose stellen. Er zijn gewoon te veel mogelijke oorzaken.

By the way bij een echte golf/ tenniselleboog bekort geen enkele behandelmethode de duur van de klachten.

ik volg uitgebreid.
ikzelf zit nu al zo'n 6maand met die pijn in onderarm elleboog.
ik heb zo'n 2-3 maand ontstekingsremmers genomen.
waarvan ik serieze last aan de maag opgelopen heb
ik heb ook 3x een cortisonespuit gehad.
enkele dagen nie tkunnen trainen
zelf ook eens 3weken een stop erop gelegd niks helpt.

zou het niet gewoon te maken hebben met dat we te diep gaan of een te hoog setje?
Ik probeer gewoon de biceps met lichtere gewichten en meer setjes te trainen maar mijn biceps lopen behoorlijk achter op de rest van het lichaam.
Bij mij is het vooral een stekende trekkende pijn enkele momenten nadat ik het gewicht losgelaten heb. ook laat ik de gewichtne of het gewicht heel traagjes los waardoor de pijn niet zo erg is. Maar het is erger geweest ha

Ik ga van die gluco.. pillejtes nemen en eens zien of dat het helemaal wegwerkt.

stel je er niet teveel van voor Yinin, ik heb ook al enkele maanden glucosamine maar helpt niks, is het bij jou dan de aanhechting van de biceps ad elleboog? of triceps..? en wat is een stop?

edit: welkom :)

het was dus weer aant opkomen en is nu weer lekker erg terug :-(
ik ging gisteren me triceps trainen en dan wat biceps alshet nog ging.
maar na 35-40minuten triceps begon de pijn weer serieus door te wegen.
De pijn situeert zich aan de binnenkant alsik biceps oefening uitvoer. kant van de pink dus. halverwege de onderarm zo precies op het been maar het trekt of situeert zich anders iets meer naar de elleboog toe. Enkel bij biceps oefeningen heb ik er erge last van of bij triceps ook alsik volle bak wil trainen wat iedereen toch wil naar ik vermoed.
Nu voel ik de pijn in alle kleine dingetjes.. zoals toen ik verhuizde vandaag telkemale ik iets serieus moet tillen of trekken steekt het enorm.
Dan vlieg je er net weer in en komt dit weer op.
Met 3 weken stop bedoel ik dat ik 3 maand geleden 3weken niet gaan fitnessen ben omdat de pijn toen niet meer te aarden was. Maar dat had me toen ook geen goed gedaan. En na een spuit het de pijn zich verzet in de elleboog enkel omdat ik niks kracht wou geven op die onderarm..

Jammer maar helaas

ahh k*t man! dat klinkt eg heel klote, ik heb dat ook bij biceps oefeningen ad buitenkant, vooral als ik de dumbbell dan helemaal boven heb zeg maar, (Arm helemaal gecurld) misschien moet je proberen om de beweging te verkleinen, bij mij helpt dat dan.. en bij de tricepsoefeningen? voel je het dan ook op de zelfde plaats (buitenkant) of juist aan de binnenkant.. iig, zou ik gwoon flink veel rekken van die site van Yzord..
http://airbed.ch/tennisarm/behan1_nl.htm

dat helpt tog wel heel goed (echter gaat het BIJ MIJ er niet van over..:()
succes

ik heb zowiezo morgen mijn eerste afspraak met kinesist.
en ga de stretchoefeningen zeker vaak doen :-) ik hou je op de hoogte hoe het vordert want dat mensen zich daarvoor moetne laten opereren had ik nog niteens gedacht..

Ragnar120583 zei:
ik heb al een tijdje last van mijn elleboog. de pijn zit binnenin en ik voel het voornamenlijk als ik de arm met behulp van de biceps naar me toetrek.

iemand een idee wat dit kan zijn? en wat te doen om snel te herstellen?

ik zit zelf te denken aan een spieraanhechting.

greets Ragnar

En weet je al meer?
Ik heb er ook al 4 maanden last van, bij mij zit de pijn ook van binnen
in het ellenbooggewricht en het zou een slijmbeursontsteking zijn.
Ik had dit samen met een peesontsteking , deze is nu voorbij.

Van de ontsteking binnen in de elleboog geraak ik maar niet vanaf :(

Yinin zei:
ik volg uitgebreid.
ikzelf zit nu al zo'n 6maand met die pijn in onderarm elleboog.
ik heb zo'n 2-3 maand ontstekingsremmers genomen.
waarvan ik serieze last aan de maag opgelopen heb
ik heb ook 3x een cortisonespuit gehad.
enkele dagen nie tkunnen trainen
zelf ook eens 3weken een stop erop gelegd niks helpt.

zou het niet gewoon te maken hebben met dat we te diep gaan of een te hoog setje?
Ik probeer gewoon de biceps met lichtere gewichten en meer setjes te trainen maar mijn biceps lopen behoorlijk achter op de rest van het lichaam.
Bij mij is het vooral een stekende trekkende pijn enkele momenten nadat ik het gewicht losgelaten heb. ook laat ik de gewichtne of het gewicht heel traagjes los waardoor de pijn niet zo erg is. Maar het is erger geweest ha

Ik ga van die gluco.. pillejtes nemen en eens zien of dat het helemaal wegwerkt.

heb je al een echografie laten doen in het ziekenhuis?
De beweging die de pijn veroorzaakt mag je zeker niet uitvoeren.

re

een echografie heb ik nie tlaten doen in,ziekenhuis neen, het is ook niet zo dramatisch waardoor men er het nut van zou inzien..

maar de kinesist heeft me behoorlijk geholpen met zo'n sdtraling op de onderarm en zo'nn toestel dat die spier doet samentrekken.

ik heb ook steeds die stretching aan arm gedaan
ik doe het zowel voor tennis als golfarm omdat ik niet de verkeerde wil doen het zal geen van beidne schaden denk ik dan..

Maar ik ben nu alweer zo'n maandje volle bak aant trainen waarmee ik bedoel dat ik vooral voor alles wer wet meer wil kunnen duwen of gewichten gebruiken.

Maar ik kreeg er deze dinsdag weer veel pijn in ik dacht ow nee
Dan stretch ik het maar wat vaker gedurende de hele dag.

Het is ook voor stuk te wijten dat ik bouw volg waardoor mijn linkerarm daar ook steeds belast word.

Maar alsik vb upright rows doe met zwaar gewicht dan voel ik de pijn en als ik preacher curl of andere bicep oefening doe met een zware gewicht waarmee ik maar 6-10 herhalingen kan doen dan is het echt niet te doen en voel ik het steken...
IK probeer gewoon minder belastend oefningen te doen.
en ik smeer maar zalf en stretch want ik kan toch trainen met die blessure
groeten

Terug
Naar boven