MuscleMeat

En nu benen trainen!

dexterlab

Cool Novice
Waardering
0
Ik train nu ongeveer een goeie 5 maanden. De eerste maand heb ik mijn benen ook meegetraind maar door een beenblessure (thai-boksen) heb ik mijn benen niet meer kunnen trainen met als gevolg dat mijn benen toch wel ietsje achterlopen. Het goeie nieuws is dat ik van de dokter opnieuw mijn benen mag trainen. Mijn vraag is nu,hoe zouden jullie je benen trainen? Ik bedoel zou je ze 2 maal per week trainen of zouden jullie het op 1 maal houden?
Het enige wat ik wil is dat mijn benen niet hopeloos achterop geraken want er is niks meer belachelijk dan een beest van een bovenlichaam op spaghettistokjes :p...
Alvast bedankt voor de reacties

hoe ik trainde:
maandag: borst en triceps
dinsdag: rug en biceps
woensdag: schouders en benen (enkel de eerste maand dan)
donderdag: borst en triceps
vrijdag: rug en biceps

buikspieren deed ik sommige dagen, niet elke dag

ik ben in die 5 maand gegroeid van 75 kilo naar 91 kilo, vetpercentage ?
ik ben 1m90

wat voor mij goed werkt is 3xpw fb
3xpw squaten
1xpw dl

en eventueel nog wat lunges/calf raises/...

Ub / Lb

Voor benen. tja...
Ik ben fan van flink squatten en evt. nog andere oefeningen met hoge herhalingen.
Mijn lichaam reageert er goed op, of het voor jou werkt weet ik niet. Niet alles werkt even goed voor iedereen natuurlijk :)
Wat ik nu doe:
Squats (parallel) 20,15,10,8,6,4
Leg extensions 3x20 (2-0-4)
Leg curls 3x20 (2-0-4)

Hier ben ik ong. 3 kwartier mee bezig, en dan heb ik echt geen zin meer om naar huis te fietsen.
En dat 1x per week, heb niet zo veel tijd om te trainen namelijk ;) Maar misschien dat je op een 2e dag nog wat beentraining kan doen, ligt eraan hoeveel tijd je nodig hebt om te herstellen.

Squat is de koning der benentraining!

Gewoon flink wat sets squatten per week . En 1 keer deadliften .

• Topic Starter Topic Starter
ok,ik zal proberen om 2 maal in de week mijn benen te trainen, dat zal wel lukken denk ik. En squatten tot ik niet meer kan lopen :p. Bedankt voor de reacties

Terug
Naar boven