MuscleMeat

En wat als je nu militair bent?

Hey Minimanu,

Ben zelf ook militair:army: en mischien heb je wat aan deze tips?:
-Neem zakjes whey mee in je rugzak, kan je mengen met water/houdbare melk en zo kom je toch aan je kcal/eiwitten.
-Neem indien mogelijk wat tijd om te trainen ('s nachts tijdens wachtdraaien wat squats met je rugzak ofzo?)
-Verdiep je eens in trainen met je eigen lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld met TRX koord http://www.trx-fitness.nl/, word op veel kazernes gebruikt bij de sport, kleine inverstering en past in het topvak van je löwe.
-Eet wat je eten kan (overgebleven kaasplakken/plakjes kipfilet, zolang er maar eiwitten/KH inzitten).
-En jah voor je spieren zou ik de nadruk leggen op je (onder) rug, benen en schouders, die heb je namelijk het meest nodig bij het lopen met een zware rugzak, tillen van paxen etc.

Succes en onthou, de extreme buffels kunnen hun reet niet krabben en halen de 2400 meter meestal niet!:D

Ik durf het bijna nie vragen maar..had je toevallig ook shakes mee om je voeding mee aan te vullen?

ik had werkelijk alles mee.
zalm,kip,kalkoen,noten,whey,veel pasta,...
en toch,je lichaam heeft rust nodig.
en 4 tot 5 keer per week lopen,roadwork,...kan niet veel bijdragen aan spieropbouw in bb

je hebt van die koekjes met super veel kcal, niet de kaki's maar van zoon speciale weet niet precies wat het zijn maar heb er wel eens van gehoord. misschien kun je die proberen. extra aanvulling op het gevechtsrantsoen wat veelste weinig is :)

in het leger lopen veel buffels rond, denk dat je best eens aan hen vraagt hoe ze het doen

in t leger lopen nauwelijks buffels rond, de enige buffels die je ziet zijn de gasten die nauwelijks op oefening/missie gaan en dus maximaal kunnen eten/trainen/rusten, bij ons noemden ze dergelijke plaatsingen uitknijpposten. Deze lui zie je afhankelijk van de plaats vaker dan andere eenheden omdat die wel continue on the move zijn.

in t leger lopen nauwelijks buffels rond, de enige buffels die je ziet zijn de gasten die nauwelijks op oefening/missie gaan en dus maximaal kunnen eten/trainen/rusten, bij ons noemden ze dergelijke plaatsingen uitknijpposten. Deze lui zie je afhankelijk van de plaats vaker dan andere eenheden omdat die wel continue on the move zijn.

daar ga ik je in tegenspreken.
bij ons zitten veeeel buffels (gevechtseenheid)
MAAR die blijven maar max 5 jaar.waarom?omdat hun job al die jaren training verkloot.zoals ik al aanhaalde bb EN gevechtseenheid,gaat NIET samen.

interessant topic..

Ik denk dat de gouden tip is; Zakjes met whey (30gr) bij je houden. Zodat je gewoon veel eiwitten kan nemen en kan doseren zonder er veel tijd aan te besteden. En ALLES met eiwitten/kh pakken dus zoals ik al eerder iemand zag zeggen kaas kipfilet maar ook brood en misschien cornflakes (ben niet echt bekend met het leger dieet)

Het is trouwens helemaal niet nodig om 8 keer per dag te eten of iets dergelijks.

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

Hey Minimanu,

Ben zelf ook militair:army: en mischien heb je wat aan deze tips?:
-Neem zakjes whey mee in je rugzak, kan je mengen met water/houdbare melk en zo kom je toch aan je kcal/eiwitten.
-Neem indien mogelijk wat tijd om te trainen ('s nachts tijdens wachtdraaien wat squats met je rugzak ofzo?)
-Verdiep je eens in trainen met je eigen lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld met TRX koord http://www.trx-fitness.nl/, word op veel kazernes gebruikt bij de sport, kleine inverstering en past in het topvak van je löwe.
-Eet wat je eten kan (overgebleven kaasplakken/plakjes kipfilet, zolang er maar eiwitten/KH inzitten).
-En jah voor je spieren zou ik de nadruk leggen op je (onder) rug, benen en schouders, die heb je namelijk het meest nodig bij het lopen met een zware rugzak, tillen van paxen etc.

Succes en onthou, de extreme buffels kunnen hun reet niet krabben en halen de 2400 meter meestal niet!:D

Training op spiermassa zal niet echt een toegevoegde waarde hebben als je uithouding en explosiviteit nodig hebt.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:39 ----------

Ik denk dat de gouden tip is; Zakjes met whey (30gr) bij je houden. Zodat je gewoon veel eiwitten kan nemen en kan doseren zonder er veel tijd aan te besteden. En ALLES met eiwitten/kh pakken dus zoals ik al eerder iemand zag zeggen kaas kipfilet maar ook brood en misschien cornflakes (ben niet echt bekend met het leger dieet)

Noten tikken anders ook best leuk aan.

Laatst bewerkt:
daar ga ik je in tegenspreken.
bij ons zitten veeeel buffels (gevechtseenheid)
MAAR die blijven maar max 5 jaar.waarom?omdat hun job al die jaren training verkloot.zoals ik al aanhaalde bb EN gevechtseenheid,gaat NIET samen.

ben ik benieuwd welke gevechtseenheid, want je hebt gevechtseenheden en gevechtseenheden.

Waar ik in zat was je gewoon 3-5 dagen per week aan het hardlopen en dan later op de dag nog touwbaan/hinderbaas of klimtoren veelal.

Zo zul je never never never nooit een buffel worden maar aan je verhaal leid ik een beetje af dat door de jaren heen hun training verkloot word waaruit ik opmaak dat ze al als buffel bij die eenheid gekomen zijn en das natuurlijk een compleet andere vergelijking eigenlijk.

maar het ligt er ook net aan wat je verstaat onder buffel, iemand van 1.78 bij 83-85kg bij +-10%bf is voor de meerderheid van de mensen al een buffel en dat is inderdaad wel ongeveer te behalen en te behouden bij een gevechtseenheid afhankelijk natuurlijk van meerdere variabelen.

ben ik benieuwd welke gevechtseenheid, want je hebt gevechtseenheden en gevechtseenheden.

Waar ik in zat was je gewoon 3-5 dagen per week aan het hardlopen en dan later op de dag nog touwbaan/hinderbaas of klimtoren veelal.

Zo zul je never never never nooit een buffel worden maar aan je verhaal leid ik een beetje af dat door de jaren heen hun training verkloot word waaruit ik opmaak dat ze al als buffel bij die eenheid gekomen zijn en das natuurlijk een compleet andere vergelijking eigenlijk.

maar het ligt er ook net aan wat je verstaat onder buffel, iemand van 1.78 bij 83-85kg bij +-10%bf is voor de meerderheid van de mensen al een buffel en dat is inderdaad wel ongeveer te behalen en te behouden bij een gevechtseenheid afhankelijk natuurlijk van meerdere variabelen.

ik ga de eenheid hier niet noemen,is ook niet van belang.
bij ons zitter er van 1m75 en 98kg en tussen de 10 en 13% vet.
maar zoals ik al zei:bb en gevechtseenheid gaat niet samen.

denk dat je nooit een buffel kan worden zoals al veelal is gezegd. Denk dat het enigste wat je kan doen is gewoon wat extra's mee nemen om je lichaam zo veel mogelijk van de benodigde voedingsstoffen te voorzien. ik vind ook dat als je in het veld enzo zit je bij langena niet genoeg hebt. ik kan daar persoonlijk niet van leven heb altijd berehonger als we terug zijn. en dan kan ik nog zeggen dat het nooit geweldig intensief is geweest. v en v :(.

denk dat je het beste gewoon wat eiwitrepen/eiwitsamples etc mee kan nemen. zal niet veel meer aan te doen zijn.

ik ga de eenheid hier niet noemen,is ook niet van belang.
bij ons zitter er van 1m75 en 98kg en tussen de 10 en 13% vet.
maar zoals ik al zei:bb en gevechtseenheid gaat niet samen.

1.75 en 98kg en 10% vet, das gewoon flink buffel voor naturel doende en daarmee zou je opzich bij een iets lager bf een leuke naturel wedstrijd kunnen draaien en dan kun je onmogelijk zeggen dat bb en gevechtseenheid niet samen gaan........

maar ik vermoed dat die buffels flink kuren wat je normaal gigantisch gaat nekken bij een goed operationele gevechtseenheid door de neveneffecten of anderzijds is de gevechtseenheid low profile, waar er veel van zijn zoals je weet hoop ik maar dat ligt ook aan je definitie ervan.
feit blijft dat normaliter uithoudingsvermogen key is bij echt operationele gevechtseenheden en bij eerder genoemde stats plok je al uit na 1 kilometer naast t tempo van de gemiddelde collega bij wijze van....

Ik zag dat ook dat je zei veel eten mee te nemen etc, wij mochten dat vaak niet eens omdat het je operationeel nekt. al zou het wel mogen dan had ik t niet geweten waar ik t moest laten omdat mn 3e lijn behoorlijk opgetopt was altijd en dan praat je over een inhoud van 100liter dus niet de kleinste tasjes..

Laatst bewerkt:
Ik zag dat ook dat je zei veel eten mee te nemen etc, wij mochten dat vaak niet eens omdat het je operationeel nekt. al zou het wel mogen dan had ik t niet geweten waar ik t moest laten omdat mn 3e lijn behoorlijk opgetopt was altijd en dan praat je over een inhoud van 100liter dus niet de kleinste tasjes..

niet liegen jan kaas,ook jij had je sidepockets gewoon vol met noedelsoepies

1.75 en 98kg en 10% vet, das gewoon flink buffel voor naturel doende en daarmee zou je opzich bij een iets lager bf een leuke naturel wedstrijd kunnen draaien en dan kun je onmogelijk zeggen dat bb en gevechtseenheid niet samen gaan........

maar ik vermoed dat die buffels flink kuren wat je normaal gigantisch gaat nekken bij een goed operationele gevechtseenheid door de neveneffecten of anderzijds is de gevechtseenheid low profile, waar er veel van zijn zoals je weet hoop ik maar dat ligt ook aan je definitie ervan.
feit blijft dat normaliter uithoudingsvermogen key is bij echt operationele gevechtseenheden en bij eerder genoemde stats plok je al uit na 1 kilometer naast t tempo van de gemiddelde collega bij wijze van....

daarom dat ik ook zei:zulke kerels blijven niet lang.
ikzelf ben ook 174cm,94,5kg en 10%vet.
maar ik heb dan ook mijn tapa aangevraagd,voor mijn gezin+andere uitdaging.

Wil je militair zijn of bodybuilder..?
Je traint wanneer je kan, en dan serieus.
En je eet wat je kan. ;)
Je doet wat je kan door noten, whey en casseïne mee te nemen.
En neem alle rust die je kan.
Verder moet je je niet blind staren op mannen die aan de AAS zitten (op DBB zijn genoeg berichten bekend van militairen die daar vragen over hebben gehad, en er niet moeilijk over doen dat ze gebruiken) of je gaat ook kuren. ;)
Zo heel moeilijk is het niet denk ik. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal merci voor de tips ;)

Onmogelijk, tenzij je 100% puur vet naar binnen werkt, vet is immers 9kcal / gram.

Zodra er vloeistof, eiwit, koolhydraten etc. bijkomen kan je no way aan 900kcal / 100g komen.

Misschien een rekenfoutje? :D

Je hebt gelijk, is 970 kcal per 235 gram. :p
Stond verkeerd aangegeven...

Er lopen idd wat buffels rond, ook bij gevechtseenheden...je snapt ook wel dat de meeste niet naturel zijn ;)

Terug
Naar boven