XXL Nutrition

En wederom....en schema ter beoordeling

JdeJong

Cool Novice
Waardering
0
Werk op dit moment met onderstaande schema, alles 4 sets 10 reps met gelijk blijvend gewicht. Iemand tips???

Wil het in ieder geval nog uitbreiden met squats op woensdag, weet alleen nog niet hoe. Train namelijk thuis, heb wel barbell maar geen squatrack en daar ook geen ruimte voor. En om t zonder enige backup te doen zie ik niet echt zitten :scratch: (ook hier natuurlijk tips welkom! :rolleyes: )

Maandag (borst, triceps, buik)
- Bench Press
- Dumbbell Flyes
- Incline Bench Press
- Dumbbell Kickbacks
- Close Grip Bench Press
- Reverse Crunches
- Decline Situps

Woensdag (benen)
- Leg Extension
- Lying Leg Curl
- One Leg Calf Raises

Vrijdag (rug, biceps, schouders, buik)
- Dumbbell Row
- Dumbbell Shrugs
- Barbell Front Press
- Dumbbell Press
- Dumbbell Lateral Raise
- Dumbbell Curl
- Reverse Crunches
- Decline Situps

En alle dagen cardio......ik loop trap :p

Voor de benen heb je toch al snel een squatrek oid. nodig wil je zwaar genoeg kunnen gaan.

Wat je nog kan doen voor je benen:
squats
front squats
romanian deadlift
goodmornings
seated calf raises

Wat betreft het squatrack, je kunt ook zoiets kopen/maken:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die zijn niet zo duur en nemen niet veel plaats in beslag.

Ja, met alleen leg extensions zit je niet goed.
Als je een barbell hebt kan je ook lunges doen.
En je kan ook single leg split squat doen. Is echt een super oefening en heb je alleen een bankje voor nodig.
En ook één of andere deadlift variant, (gewoon vanop de grond zal wel niet gaan, anders breek je alles af :D ) misshien best romanian deadlift.

spelfout

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk klopt het niet helemaal wat ik zei: ik heb een bank met geïntegreerd squatrack, alleen omdat ik weinig (dan bedoel ik WEINIG :( ) ruimte heb staat ie tegen de muur en heb ik dus niets aan dat squatrack. Een andere opstelling gaat helaas ook niet echt lukken.

Romanian Deadlift kan ik er denk wel bij pakken, is de kans in ieder geval minder groot dat barbell+gewichten bij mijn benedenburen terecht komen :p

Verder is lunges ook een goed plan, kan toch ook wel met dumbbells? Heb alleen altijd moeite met m'n evenwicht waardoor ik de oefening niet echt lekker kan uitvoeren.

Single leg split squat heb ik nog nooit gedaan. Heb t ff opgezocht...zal in het begin ook weer een evenwichtskwestie worden of niet? Wel minder gewicht nodig waarschijnlijk, dus dat komt mooi uit!

In ieder geval keuzes te over zie ik al....dank! :thumbs:

oef, een beetje drukke vrijdag. Zou je niet liever de biceps bij de benen doen?

Lijkt me niet verkeerd. Benen dag mag zeker wat 'harder'. Een compound oef. als squaten lijkt me idd gewenst.

Je kunt ook

ma: borst, tri's, buik
wo: rug, biceps
vr: benen, schouders, buik doen.

Dan spreid je het wat meer over de week.

idd, benen moeten wel wat zwaarder. Squat ipv leg extension sowieso, en mischien ook iets voor de hams? (stiff-legged deadlift of good-morning bijv.)

JdeJong zei:
Werk op dit moment met onderstaande schema, alles 4 sets 10 reps met gelijk blijvend gewicht. Iemand tips???

Waarom is bij jou de belasting per training altijd hetzelfde?
Als je wilt groeien zul je toch echt progressive load moeten toepassen. Kort uitgelegd; elke training meer reps zelfde gewicht doen, of een zwaarder gewicht pakken.

• Topic Starter Topic Starter
partysander zei:
Waarom is bij jou de belasting per training altijd hetzelfde?
Als je wilt groeien zul je toch echt progressive load moeten toepassen. Kort uitgelegd; elke training meer reps zelfde gewicht doen, of een zwaarder gewicht pakken.

Omdat het voor mij op dit moment goed werkt.

Hou het nog ff zo aan, maar misschien stap ik binnenkort wel weer over op wat anders...

^ Dus jij groeit (in spiermassa) zonder progressive load toe te passen? :rolleyes:
Freak die je bent :D

Terug
Naar boven