MuscleMeat

energie in workout

Bezoekers in dit topic

Hugojanssen

Novice
Lid geworden
18 nov 2020
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Ik merk dat ik de laatste tijd weinig energie heb om een goeie workout af te maken, dit zelfs na het drinken van een dubbele espresso en een banaan. Over pre workout lopen de meningen heel erg uiteen maar ik zou het wel willen proberen, iemand tips voor welke pre workout daadwerkelijk het beste resultaat geeft tijdens het sporten?
 
Ja.

Goed eten, slapen en herstellen
 
Zo weinig informatie en dan verwacht je een degelijk antwoord ...
 
Ja.

Goed eten, slapen en herstellen
Ik kom de meeste dagen wel aan 7 uur slaap en eet redelijk wat calorieën per dag, het probleem is dat ik niet het optimale uit mijn training kan halen qua energie. Ik train met een benen, schouder, rug bicep, borst tricep split dus mijn spieren hebben minimaal 48 uur rust tussen de sessies.
 
hoe ziet je voeding eruit? je training?
pas dan kan je er wat over zeggen.
Als jij alleen op een banaan en koffie traint en nog geen maaltijd ervoor hebt gehad... dan zou ik ook als een dweil zijn halverwege de training. En dan nog... hangt dat af van hoe zwaar je traint.

eet redelijk wat calorieën per dag
en hoeveel is dat?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zo weinig informatie en dan verwacht je een degelijk antwoord ...

Ik ben 17 jaar oud, train voor 2 jaar waarvan een half jaar 4 tot 6 keer per week. ik weeg 78 kilo op lengte 1,79 zit op ongeveer 17% vetpercentage.
hoe ziet je voeding eruit? je training?
pas dan kan je er wat over zeggen.
Als jij alleen op een banaan en koffie traint en nog geen maaltijd ervoor hebt gehad... dan zou ik ook als een dweil zijn halverwege de training. En dan nog... hangt dat af van hoe zwaar je traint.


en hoeveel is dat?
ik eet voor de koffie een banaan en vaak nog iets als zoals havermout als ontbijt. de training split staat hierboven.
 
ik eet voor de koffie een banaan en vaak nog iets als zoals havermout als ontbijt.

Hoeveel kcal ? verdeling macro's van Eiwit , vetten en koolhydraten ?
Hoeveel havermout ? 10 gram , een kopje of een heel pak ? Droog of met melk ? Volle of halfvolle melk

Om je vraag over je energy level te beantwoorden zul je specifieker moeten zijn met de info die je deelt
 
Hoeveel kcal ? verdeling macro's van Eiwit , vetten en koolhydraten ?
Hoeveel havermout ? 10 gram , een kopje of een heel pak ? Droog of met melk ? Volle of halfvolle melk

Om je vraag over je energy level te beantwoorden zul je specifieker moeten zijn met de info die je deelt
rond de 120 gram havermout, shakes en alles waaronder havermout maak ik met magere melk. totaal richt ik rond de 200 tot 220 gram eiwit, vetten tussen 50 en 70 gram en koolhydraten rond de 400 gram.
 
Focussen op de training, tijdens de training. Mobiel links laten liggen.

Wordt verliefd op het proces en de trainingen gaan vanzelf goed :)
 
Focussen op de training, tijdens de training. Mobiel links laten liggen.

Wordt verliefd op het proces en de trainingen gaan vanzelf goed :)

Wat is nou weer voor een dom advies.

@TS: Kan best dat je een deload nodig hebt indien dit iets van de laatste tijd is..maar daar heb ik mijn twijfels bij.

Je zegt 'afmaken' dus het merendeel van je training verloopt wel goed? Hoe zien je trainingen eruit, heb je onlangs nog je routine veranderd?

Mealtiming kan soms ook verschil makem, alhoewel dat persoonlijk is. Maar ik verwacht van een jongen van 17 niet dat die zo bezig is met voeding zoals oudere en ervaren sporters.

Of is dit gewoon een verkapte ik wil een pwo gebruiken en ik verzin daar een smoes bij post?
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Hoeveel kcal ? verdeling macro's van Eiwit , vetten en koolhydraten ?
Hoeveel havermout ? 10 gram , een kopje of een heel pak ? Droog of met melk ? Volle of halfvolle melk

Om je vraag over je energy level te beantwoorden zul je specifieker moeten zijn met de info die je deelt
Was jij hier op je zeventiende al mee bezig? Gewoon eten wat de pot schaft en als je trekt hebt meer en goed eten. Hard trainen en als je het gevoel hebt dat je rust nodig hebt die pakken .

Als je op die leeftijd al issues hebt, zou ik de arts eens raadplegen. Bloedarmoede of Pfeiffer is niet ondenkbaar.
 
Schrijf je hele training eens uit, oefenselectie en sets/reps. De kans is groot dat je op de training zelf al te veel volume aan het draaien bent.
 
ik train dus met een split bestaan de uit borst tricep, rug bicep, schouders, benen.

mijn gewoonlijke Borst training ziet er als volgt uit:
5-10 warmlopen

set tricep extensions (licht) 3X15
pec fly (opbouwend) 4x10
incline dumbbell press 4x8
cable fly 4X10
bankdrukken 4X8
dips 4 keer tot falen
incline barbell 4X8
dumbbell pullover (licht) 3X10

van hier kijk ik hoeveel ik nog kan qua borst en ga dan verder met triceps tot ze op zijn.

en dan 5 keer per week
 
Vind je het echt gek dat je niet zoveel energie hebt aan het einde van een training als je zo'n 30 setjes doet?
 
Je draait inderdaad te veel volume. Hoelang train je al? En is het noodzakelijk voor je om 5 keer in de week te trainen? Je verspilt zo wat uurtjes in de sportschool waarin je ook andere leuke dingen kan leren
 
Je draait inderdaad te veel volume. Hoelang train je al? En is het noodzakelijk voor je om 5 keer in de week te trainen? Je verspilt zo wat uurtjes in de sportschool waarin je ook andere leuke dingen kan lerenik
Je draait inderdaad te veel volume. Hoelang train je al? En is het noodzakelijk voor je om 5 keer in de week te trainen? Je verspilt zo wat uurtjes in de sportschool waarin je ook andere leuke dingen kan leren
ik trein nu 2 jaar waarvan een half 4/5 keer per week
eerst sportte ik 3 keer per week maar dit leverde na 1,5 jaar weinig resultaat, nu ik een tijdje vaker ga merk ik dat ik meer massa aankom.
 
ik train dus met een split bestaan de uit borst tricep, rug bicep, schouders, benen.

mijn gewoonlijke Borst training ziet er als volgt uit:
5-10 warmlopen

set tricep extensions (licht) 3X15
pec fly (opbouwend) 4x10
incline dumbbell press 4x8
cable fly 4X10
bankdrukken 4X8
dips 4 keer tot falen
incline barbell 4X8
dumbbell pullover (licht) 3X10

van hier kijk ik hoeveel ik nog kan qua borst en ga dan verder met triceps tot ze op zijn.

en dan 5 keer per week

Logisch dat je geen energie meer hebt, na zoveel setjes hoor je ook geen energie meer te hebben.

Je draait te veel volume. Die laatste paar setjes/oefeningen zijn nutteloos, het zorgt alleen maar voor een langer herstel.
 
Ik ga mijn trainingen korter en efficiënter houden en stoppen met cafeïne voor een paar weken en kijken hoe het gaat. bedankt voor de tips iederen!
 
Ik ga mijn trainingen korter en efficiënter houden en stoppen met cafeïne voor een paar weken en kijken hoe het gaat. bedankt voor de tips iederen!
Heb je een homegym of train je in de sportschool?
 
Back
Naar boven