AndroidHealthClinic

energie verbruik laptop

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
7.124
Weet iemand of een laptop nog veel stroom verbruikt als je hem uit hebt en de stekker er nog in hebt?
als je de stekker uit de laptop haalt (dus niet stekker uit stopcontact) verbruikt de adapter dan nog iets?

waarschijnlijk wel. (en zelfs 10 watt is 20 euro op jaarbasis !)

Vaak zijn het je speakers die als ze uitstaan nog veel stroom gebruiken. Ze hebben vaak een behoorlijk wattage en gaan als ze uitstaan niet echt uit. Die zet ik op een stekkerbox met zo'n oranje switch en omdat ik dan toch plekken overheb stop ik alles wat de pc betreft in die stekkerbox. Zet pc netjes volgens uitloggen uit en haal dan 1 stekker om en alle randapparatuur is mee uit.

Zoals gezegd het verbruik van een pc die uit staat en niet standby is echt heeeeel laag maar dat geld niet voor de randapperatuur dus.

Weet iemand of een laptop nog veel stroom verbruikt als je hem uit hebt en de stekker er nog in hebt?
als je de stekker uit de laptop haalt (dus niet stekker uit stopcontact) verbruikt de adapter dan nog iets?

als je de adapter in het stopcontact laat zitten kost dat gewoon stroom ondanks dat je flaptop er niet aanzit. zelfde als met telefoonladers etc

Terug
Naar boven