XXL Nutrition

energiebehoefte uitrekenen

noah gorter

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
9%
hallo,
ik zoek al heel lang op internet hoe ik mijn energiebehoefte exact kan berekenen , maar bij elke manier verschilt het weer...

heeft iemand dus een manier waarmee ik mijn energiebehoefte exact kan berekenen ???

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte
Maar echt exact is het niet. Je kunt wel dit gebruiken om je energiebehoefte ongeveer te weten. Als je wilt bulken doe je +500 kcal bij je onderhoud, als je ziet dat je niet of te weinig bijkomt -> meer eten. Om te cutten doe je -500 kcal bij je onderhoud.

• Topic Starter Topic Starter
als ik Gewicht 66 lengte 176 cm activiteitsniveau 3 en leeftijd 14 invul krijg ik als uitkomst 2678
klopt dit ?

klopt wel ongeveer. probeer het 4 weken uit en kijk hoe het je gewicht beinvloedt. na de eerste 4 weken kun je aanpassingen maken (niet eerder).

• Topic Starter Topic Starter
oké , ik ga het proberen !

bedankt !!!!!

houd er wel rekening mee dat het gewicht aanvankelijk kan schommelen of dat je de eerste weken veel bijkomt. dit heeft te maken met veranderde koolhydraat inname, watergewicht etc, je moet dus niet schrikken. het gewicht stabiliseert meestal na enkele weken, vandaar dat je even geduld moet hebben voor je aanpassingen maakt.

Terug
Naar boven