AndroidHealthClinic

Enorme honger na Tabata

mar1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Als ik Tabata's doe, in de avond, dan moet ik zogauw ik thuis ben enorm vreten omdat mijn lijf erom vraagt. Kun je nagaan als ik ze echt goed zou doen (ik put mezelf nu niet goed uit, omdat ik niet afdoende opgewarmd begin en geen ellende wil krijgen). Volgens mij werkt die vreetkick contraproductief, ik doe de Tabatas tenslotte om af te vallen.
Buiten dat doe ik ook niet genoeg niet genoeg setjes, om de eoa reden houd ik op na 4 (dus 16 minuten ipv 20). Kwestie van discipline natuurlijk.

P.s.als iemand Tabata-mp3s wil hebben, kan ik aanraden om ze zelf te maken met Audacity. Simpel: wat piepjes om de tijd aan te geven, je favoriete opzwepende muziek tijdens de actieve 20 seconden, dan stilte voor 10s, piepje en weer beginnen. Makkie. En weer geld bespaard op mp3s.

Maar waar deze te gevarieerde post dus om gaat, is of iemand adviezen heeft mbt voeding voor/tijdens/naTabata.

Leuke tip van de muziek, ik kende het niet.
-ik put mezelf nu niet goed uit
-doe ik ook niet genoeg niet genoeg setjes
Geen idee hoe je het daadwerkelijk doet, maar klinkt alsof je er totaal iets anders van maakt. Als ik snel een stukje fiets is dat ook nog geen spinning.

Kan zijn dat dat gelijk je reden is voor je vreetkick. De rest van je voeding, je timing, en genoeg andere dingen kunnen ook een rol spelen.

Maare, waarom tabata's? Waarom niet gewoon een andere vorm van bv cardio die je wel volgens planning kan volbrengen?

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Wat mij het meste beviel, was,
set 1 & 3: roeien
2 & 4 apparaat ernaast (soort zitfiets combi met crosstrainer, kan t ff niet anders uitleggen - je traint apart armen of benen, of beide tegelijk.)
Wel volgens 20/10 schema.
Mss was het mijn fout om speciaal voor Tabatas naar de sportschool te gaan, had ik eerst gewoon op kracht moeten trainen , dan waren mijn spieren al lekker opgewarmd.
Ik heb ook eens een keer een setje crosstrain tabatas gedaan, als eerste oefening van de dag (wel ff een beetje opgewarmd van tevoren), dat vonden mn dijen niet leuk, kklaarblijkelijk niet genoeg opgewarmd.

Ik heb voor Tabatas gekozen omdat ik van de laatste pondjes afwil, interval werkt daarvoor het beste heb al eerder resultaten geboekt met intervallen, nu wilde ik het goed doen.
Dank voor de link, de zoekfunctie hier werkt niet op mn rablet.

Laatst bewerkt:
Die link werktniet bij mij mack10

Die link werktniet bij mij mack10
Idem bij mij:
"Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen."

Wat ik elders op het interwebs (geloof bodybuilding.com) wel heb gevonden was dat het kwam doordat je glycogeenvoorraad raakt uitgeput door Tabata en dat je de enorme trek kunt vermijden door niet te veel suiker te eten, dan komt de klap ook niet zo hard aan.

Ik wilde dus net suikervrije pindakaas gaan kopen bij de natuurwinkel in Zaandam - lekker voor in de gado-gadosaus (zit al genoeg suiker in), maar met deze plensbui wacht ik nog maar ff.

In alle pindakaas zitten van nature suikers, dat kun je niet voorkomen...
Je kan net zo goed gewoon de pindakaas van de lidl kopen. Scheelt qua euro's en de voedingswaarde ervan is prima.

Is natuurlijk ook zo (het gaat geloof ik om de toegevoegde suikers), maar ik heb net bij de Eko-winkel hier in de buurt gekeken, daar hebben ze ook suikervrije pindakaas (van Krekeltje), die heb ik eens geprobeerd en die was prima, niet zo lekker als de gewone uit de buurtsuper (Dirk huismerk), maar omdat hij suikervrij zou zijn en toch best voldeed wilde ik die kopen. Ik heb het net uitgezocht, en alhoewel de Krekeltje suikervrij was, scheelde het qua KCals maar weinig met de pindakaas die ik al in huis had (640 vs 667).
Ik heb nu een ander merk uitgezocht die was 620KCals/100ml (of mg?) en had een olielaagje erbovenop, net als de Calvé uit grootmoe's tijd. Wel even doorroeren! Nog niet geproefd, maar we zien wel. Was helaas wel wat prijzig - bijna 2 terreuro's.
Vanmiddag weer een paar rondjes Tabata doen. Ik heb het geprobeerd met deze van http://tabatatraining.org/
- Pushups for intervals 1 and 3
- Body weight Squats for intervals 2 and 4
- Medicine ball slams for intervals 5 and 7
- Sprinting or jumping rope for intervals 6 and 8

Touwtje springen zou voor mij niet zo'n goed idee zijn, het touw haakt altijd aan mijn tenen. Dus heb ik het gehouden op rennen (gelukkig was de grote MMA-zaal vrij, dus die ben ik een paar keer op en neer gerend. Dit circuit heb ik 3x gedaan, vooraf wat algemene gewicht heffing gedaan ter opwarming. Dat werpt nieuw licht o de grap: "Your workout is my warmup!" <G><G>

Maar ik was niet zo onder de indruk van dit circuit. Volgens mij heb ik meer aan Tabata op cardio-spullen, zoals roeimachines en de crosstrainer. Ik had gisteren weinig extra honger ondanks dat ik het 3x heb gedaan. Hielp natuurlijk niet mee dat ik last van m'n rechterknie kreeg bij de body weight squats, dus moest vertragen en compenseren met mijn linkerbeen.

Géén toegevoegde suikers,
Kcal: 692 (per 100g)
E: 26g
K: 11g (6g suiker)
V: 59g (12g verzadigd)
Vezels: 6,2g
Natrium: 0,2g
Vit. E: 8mg
Ingrediënten:
Geroosterde pinda's (93%), plantaardige olie, plantaardig vet, zout.
Prijs €1,19 / 600g
e4fe0b51-7877-4110-9230-ba43dc5bce37.png

flinke hoop onzin hier waar ik eigenlijk niet doorheen wil lezen.. doe gewoon cardio en/of krachttraining.
Ben je op zoek naar een wondermiddeltje qua work-outs? Die zijn er niet. Ook niet qua eten.

Wat verstandig is wat voeding betreft is dat je voor het trainen goed en genoeg eet. Kwalitatief hoge voeding die rijk is aan vezels (maak onderscheid tussen simpele en complexe koolhydraten; wit brood, rijst, pasta, suikers e.d. t.o.v. volkoren) en eiwitten om maximaal 'gevuld' te raken met een minimale hoeveelheid calorieën. Daarnaast natuurlijk ook veel water drinken.

Je hebt natuurlijk gelijk, met complexe koolhydraten (en de hoop onzin). Ik heb me onlangs bedacht dat mijn gewoonlijke avondeten bol stond van de simpele KHs, m.n. suiker (in o.a. de gadogado saus), maar ik at ook vaak witte rijst bij de saté/nasi. Dus, ben ik onlangs overgestapt naar vleesch/visch met klein potje spinazie met gekookt ei en een beetje rösti.
(ook fout natuurlijk: zoete aardappel schijnt beter te zijn, ff kijken of ik die in de super kan kopen, anders naar de toko, maar die heeft rare - ennergens te vinden - openingstijden.

Ooit wel eens geëxperimenteerd met IF? Ik wel, maar ik heb het idee dat het bij mij niet zo heel veel heeft uitgehaald - jammer, want ik had nu best door hoe ik een halve dag lang niets moest eten.

Terug
Naar boven