Fitness Seller

Enquete: wel of geen anti-e's

Bezoekers in dit topic

Little Me zei:
Hetgeen ik eraan snap is :

Gewoon kuren en niks nemen , mochten er tekens van bv gyno optreden zorgen dat je nolve en clomid bij de hand hebt en in een 8 weken kuur de laatste 4 weekjes igf erbij tegen testikel atrofie .

onzin of al in de goede richting ?

igf-1 vervangen door HCG en die of vanaf week 3-10 @ 500IU of de week 9+10 elke 3 dagen 2500IU.

Dan in week 10 beginnen met pct van 3 a 4 weken.
 
MrJ zei:
igf-1 vervangen door HCG en die of vanaf week 3-10 @ 500IU of de week 9+10 elke 3 dagen 2500IU.

Dan in week 10 beginnen met pct van 3 a 4 weken.
HCG = Pregnil dacht ik hé ?

pct = Post Cycle Therapy ?

dan ff over die pregnil , wat is dat met die Leydig cellen die je kan stuk maken ?

lees net dit erover :

Leydig-cellen

In de instertitiële cellen van leydig, gelegen in het stroma tussen de zaadbuisjes van de testes. Wordt onder invloed van het hormoon LH het geslachtshormoon testosteron geproduceerd. Testosteron heeft via de bloedbaan invloed op allerlei weefsels en organen elders in het lichaam, maar in de testis heeft testosteron vooral invloed op de spermatogenese in de sertolicellen.

Leydigcelhypoplasie

Intercoïtuse-aandoening waarbij een kind met XY-chromosomen niet kan vermannelijken omdat de Leydig-cellen niet in staat zijn testosteron of de voorganger van testosteron te maken.

LH

Luteïniserend Hormoon. Een gonadotroop hormoon, gemaakt in de hypofyse. Het bevordert bij de vrouw de productie van oestrogenen en van progesteron in de geslachtsklier. Het stimuleert het vrijgeven van een eicel (ovulatie) uit de eierstok. Bij de man bevordert LH de aanmaak van mannelijk hormoon testosteron door de cellen van Leydig in de testis.

Dus teveel Pregnil geeft teveel LH en die cellen kunnen niet meer volgen ??


Dan las ik ook nog enkele andere zaken .

Dat Hcg eigenlijk LH vervangt en dus de hypofise weer op een laag niveau draait en dat clomid de hippothala... :D stof vervangt en dat die dan weer slecht draait nadien .

dus sta je toch weer bij af , ofni ?

Wil gewoon wat bijleren hé ;)
 
Laatst bewerkt:
2hard2die zei:
zullen we een polletje maken?:

wel of geen anti-e in je volgende kuur?

Ik pleit voor iets heel simpels :) Probeer het eens zonder, en staat het je niet aan, doe het dan volgende keer met. As de probs komen zijn ze makkelijk te behandelen met nolva. Dus je hebt niets te verliezen, enkel te winnen.

Daarom dat dit eigenlijk geen discussie is. Niemand heeft iets te verliezen door het te proberen.
 
MrJ zei:
Maar what about het feit dat stootdosissen je Leydigg cellen kunnen beschadigen?

Soulreaver had een tijdje geleden daar wat onderzoeken over neergezet. Of vind jij dat dat mee zal meevallen (als dan niet onderbouwd met andere onderzoeken).

4 shots met 5 dagen tussen is niet zo overdreven als je denkt hoor. Er gebeuren nog dagelijks behandeling met dosissesn van 5000 IU met veel kortere intervals. Dat weten jullie ook wel he, pregnyl wordt nog steeds gemaakt in 5000 en zelfs 10000 IU ampulles. Het draait hem vooral rond het feit dat je niet mag overdrijven met het aantal en voldoende maar niet teveel tijd tussenlaat.

Maar zoals ik al zei, ik heb nog geen onderscheid kunnen maken in de bloedresultaten tussen de ene methode en de andere, dus als je de andere methode prefereert, ga gerust je gang :-) Ik neem telkens bloedresultaten voor de kuur, na 4, 8, 12 en 18 weken.
 
Big Cat zei:
4 shots met 5 dagen tussen is niet zo overdreven als je denkt hoor. Er gebeuren nog dagelijks behandeling met dosissesn van 5000 IU met veel kortere intervals. Dat weten jullie ook wel he, pregnyl wordt nog steeds gemaakt in 5000 en zelfs 10000 IU ampulles. Het draait hem vooral rond het feit dat je niet mag overdrijven met het aantal en voldoende maar niet teveel tijd tussenlaat.

Maar zoals ik al zei, ik heb nog geen onderscheid kunnen maken in de bloedresultaten tussen de ene methode en de andere, dus als je de andere methode prefereert, ga gerust je gang :-) Ik neem telkens bloedresultaten voor de kuur, na 4, 8, 12 en 18 weken.
Tussendoor vraagje , wat is jou beroep eigenlijk ? Arts ofzo ?
 
Little Me zei:
Tussendoor vraagje , wat is jou beroep eigenlijk ? Arts ofzo ?


Big Cat zei:
Momenteel niet. Ik denk dat het na nieuwjaar weer een heel drukke periode gaat worden. Eerst examens (laatste jaar biochemie, dan ben ik officieel biochemist EN Moleculair bioloog :-P) daarna heb ik een stage versierd in het Vlaams instituut voor biotechnologie, een interuniversitair instituut voor wetenschappelijk biotechnologisch onderzoek. Ik ga er drie maanden werken onder Dr.Jody Haigh, in het onderzoek naar de rol van VEGF en FLK-1 in spieren en zenuwen. Werk op transgene muizen en veel histologie en PCR. Net wat ik graag doe. Kiest vrij je uren, weinig protocol en zeer interessant. En wil daar wel wat indruk maken want moest ik daar kunnen gaan werken dan is het elke twee jaar een nieuw onderzoek met nieuwe internationaal bekende projectleiders bij allerhande biotechnologisch onderzoek.

Dan weer examens en dan hopelijk is de trouw gepland voor eind volgende zomer, dus dat brengt ook een en ander met zich mee.

Zoiets
 
Big Cat zei:
4 shots met 5 dagen tussen is niet zo overdreven als je denkt hoor. Er gebeuren nog dagelijks behandeling met dosissesn van 5000 IU met veel kortere intervals. Dat weten jullie ook wel he, pregnyl wordt nog steeds gemaakt in 5000 en zelfs 10000 IU ampulles. Het draait hem vooral rond het feit dat je niet mag overdrijven met het aantal en voldoende maar niet teveel tijd tussenlaat.

Maar zoals ik al zei, ik heb nog geen onderscheid kunnen maken in de bloedresultaten tussen de ene methode en de andere, dus als je de andere methode prefereert, ga gerust je gang :-) Ik neem telkens bloedresultaten voor de kuur, na 4, 8, 12 en 18 weken.

Dat beide methodes effectief zijn is allang bewezen ja, maar hoe weet je nu of je wel of niet je Leydigg cellen beschadigd?

Deze eerder geposte onderzoeken kon ik terugvinden, voor de rest vond ik nog wat linkjes naar discussies met Nandi op CME, maar die zullen wel bekend zijn neem ik aan. :)

Post Cycle Recovery
Author : SWALE [Contact Author]

Summary : My current best thoughts.

I advise my AAS patients to use small amounts of HCG (250IU to 500IU) on two consecutive days each week, right from the beginning of the cycle. This serves to maintain testicular form and function. It makes more sense to me to keep the horse in the barn, so to speak, then to have to chase it across three counties later on. I am also a big fan of maintaining estrogen within physiological ranges. Both therapies have been shown to hasten recovery.

Any more than 500IU of HCG per day causes too much aromatase activity, and results in destruction of Leydig cells. You are then inducing primary hypogonadism (which is permanent) while treating steroid-induced secondary (hypogonadotrophic) hypogonadism (which is temporary--hopefully).

If 250IU or 500IU on two days each week isn’t enough to stave off testicular atrophy, then I recommend using it more days each week (as opposed to taking larger doses). In fact, I wouldn’t mind having a guy use 250IU per day ALL THROUGH the cycle. Those that have tell me they thus avoid that edgy, burned-out feeling they usually get. They also say they simply feel better each day. Subjective reports, to be sure, but they are hard not to appreciate. Especially when HCG is so inexpensive.

The testes are then ready, willing and able to again produce testosterone at the end of the cycle. LH levels rise fairly rapidly, but endogenous testosterone production is limited by lack of use. I also want to make sure a SERM, such as Clomid or Nolvadex, is at effective serum dosage (around 100mg QD for Clomid, 20-40mg QD for Nolvadex) when serum androgen levels drop to a concentration roughly equal to 200mg of testosterone per week. That is when androgenic inhibition at the HP no longer dominates over estrogenic antagonism with respect to inducing LH production. Of course, if the fellow has been doing Clomid or Nolvadex all along the way (and I now prefer Nolvadex over Clomid, due to the possibility of negative sides from the Clomid), he is all set to simply continue it at the end (no need to switch from one to the other). BTW, I see no evidence of any benefit in using BOTH SERM’s at the same time. I used to think a couple of weeks of the SERM was enough; now I like to see an entire month after the last shot of AAS (and migration of long to short esters as the cycle matures). Tapering the SERM is probably a good idea during the last week, as well.

I want my patients to stop taking HCG within a week after the end of the cycle. The testosterone production it induces will further inhibit recovery, as will using Androgel, or any other testosterone preparation, while in recovery. There is no escaping this, as there is no such thing as a “bridge”. Just because you are not inhibiting the HPTA for the entire 24 hours does not mean you are not suppressing it at all. IOW, you can’t “fool” the body—it is smarter than you are.

I like Arimidex during the cycle (in fact, consider use of an AI while taking aromatisables a necessity) but it ABSOLUTELY should not be used post cycle (even though it has been shown to increase LH production) because the risk of driving estrogen too low, and therefore further damaging an already compromised Lipid Profile, is too great (this also drives libido back into the ground—and we don’t want that, do we?).

All this is meant to get my guys through recovery as fast as possible (the real goal, yes?). So far, all of them who have tried it have reported they are recovering faster than when they have tried other protocols.

[Link niet meer beschikbaar]



Understanding Post Cycle ?T? Recovery

by William Llewellyn


Although steroids suppress testosterone production primarily by lowering the level of gonadotropic hormones discussed above, the big roadblock to a restored HPTA after we come off the drugs is surprisingly not the level of LH itself. This problem is made clearly evident in a study published in Acta Endocrinologica back in 1975(1). Here blood parameters, including testosterone and LH levels, were monitored in male subjects whom were given testosterone enanthate injections of 250mg weekly for 21 weeks. Subjects remained under investigation for an additional 18 weeks after the drug was discontinued. At the start of the study, LH levels became suppressed in direct relation to the rise in testosterone, which is to be expected. Things looked very different, however, once the steroids had been withdrawn (see Figure I). LH levels went on the rise quickly (by the 3rd week), while testosterone barely budged for quite some time. In fact, on average it was more than 10 weeks before any noticeable movement started. This lack of correlation makes clear that the problem in getting androgen levels restored is not the level of LH, but in fact testicular atrophy and desensitization to this hormone. After a period of inactivation the testes have apparently lost mass (atrophied), making them unable to perform the workload required by heightened levels of LH.

1. Effect of long-term testosterone oenanthate administration on male reproductive function: Clinical evaluation, serum FSH, LH, Testosterone and seminal fluid analysis in normal men. J. Mauss, G. Borsch et al. Acta Endocrinol 78 (1975) 373-84

[Link niet meer beschikbaar]
 
Nu ja, geen van beiden zijn absolute wetenschappers. SWALE is een omhooggevallen huisarts die denkt dat ie god's geschenk aan de bodybuilder is (daarom is ie ook van CEM geschopt) en William llewellyn, zijnde wel een man met heel goed inzicht waar ik nog steeds goed mee overeenkom, is boekhouder of zoiets geloof ik.

Beiden verdienen wat nuance. :-)

Er is weinig rechtstreeks onderzoek, enkel veel vaag onderzoek dat beide methode wat staaft. Maar ik durf met een gerust hart zeggen dat ik beide methode verscheidene malen heb toegepast, en telkens volledig herstel binnen 7 weken na de laatste shot (ook rekening houdende dat ik NOOIT nandrolone of iets toelaat in de laatste 2 weken van een kuur en zo)
 
Dus een ieders persoonlijke keuze als jij het 'beschadigen van de Leydigg cellen' argument niet valide genoeg gestaaft vindt. :)
 
Big Cat zei:
Ik pleit voor iets heel simpels :) Probeer het eens zonder, en staat het je niet aan, doe het dan volgende keer met. As de probs komen zijn ze makkelijk te behandelen met nolva. Dus je hebt niets te verliezen, enkel te winnen.

Daarom dat dit eigenlijk geen discussie is. Niemand heeft iets te verliezen door het te proberen.


Zal ik doen, ik wilde eigenlijk volgende kuur femara als anti-e gaan proberen, ( heb tot nu toe alleen proviron gebruikt) maar zal het toch maar zonder proberen. Ik hou nolva wel bij de hand en zal kijken of ik zonder problemen door mijn kuur kom.

Ik begrijp verder dat je niet zo'n hoge pet op heb van IGF-1 ?, hoewel ik dit juist een erg interesante ontwikkeling vind. (sorry, voor het of-topic gaan)
 
MrJ zei:
Dus een ieders persoonlijke keuze als jij het 'beschadigen van de Leydigg cellen' argument niet valide genoeg gestaaft vindt. :)

Er is in ieder geval fenotypisch niets van te merken bij standaard 12 on/12 off.
 
2hard2die zei:
Ik begrijp verder dat je niet zo'n hoge pet op heb van IGF-1 ?, hoewel ik dit juist een erg interesante ontwikkeling vind. (sorry, voor het of-topic gaan)

Niet met de huidige IGF-1 en L3-IGF1's. Nee. Zeker niet. Zie ook voorgaande threads en reacties.

Wat niet wil zeggen dat je alle info omtrent IGF's en hun rol in anabole ontwikkeling daarom moet vergeten, vanuit alle oogpunten blijft dit een sleutelpunt in maximale groei. Maar IGF-1 spuiten is geen goede toepassing van die kennis.
 
Big Cat zei:
Er is in ieder geval fenotypisch niets van te merken bij standaard 12 on/12 off.

In dat geval zou ik uit gemakzucht kiezen voor de oude methode en dus voor 4 stootdosissen van 2500IU. :)
 
Ruff-E zei:
In dat geval zou ik uit gemakzucht kiezen voor de oude methode en dus voor 4 stootdosissen van 2500IU. :)

Ik doe meestal 3000/3000/1500/1500, om de 5 dagen. Handig ook omdat je doosjes kunt kopen met 3 ampullen van 1500, twee doosjes zijn dan genoeg.

Is ook de enige reden waarom ik vasthoud aan de oude methode, gemakzucht.
 
Big Cat zei:
Ik doe meestal 3000/3000/1500/1500, om de 5 dagen. Handig ook omdat je doosjes kunt kopen met 3 ampullen van 1500, twee doosjes zijn dan genoeg.

Is ook de enige reden waarom ik vasthoud aan de oude methode, gemakzucht.
je lijkt me dan ook niet de persoon die gemakzucht boven lichamelijke veiligheid zou stellen , dus zullen we daar waarschijnlijk nog niet teveel Leydig mee kapot maken
 
Big Cat zei:
Nu ja, geen van beiden zijn absolute wetenschappers. SWALE is een omhooggevallen huisarts die denkt dat ie god's geschenk aan de bodybuilder is (daarom is ie ook van CEM geschopt) en William llewellyn, zijnde wel een man met heel goed inzicht waar ik nog steeds goed mee overeenkom, is boekhouder of zoiets geloof ik.

Beiden verdienen wat nuance. :-)

Er is weinig rechtstreeks onderzoek, enkel veel vaag onderzoek dat beide methode wat staaft. Maar ik durf met een gerust hart zeggen dat ik beide methode verscheidene malen heb toegepast, en telkens volledig herstel binnen 7 weken na de laatste shot (ook rekening houdende dat ik NOOIT nandrolone of iets toelaat in de laatste 2 weken van een kuur en zo)

Wat je hier verteld over nandrolone niet toe te laten in de laatste 2 weken,geldt dit ook voor trenbolone?
 
Denk het niet. Denk dat BC doelt op de lange ester bij Deca en niet dat het een 19-nortestosteron is. :)
 
Back
Naar boven