Fitness Seller

Enzym houdt pasta-eters slank

Yin Yang

HELLBOY FROM HEAVEN
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
551

Nieuwe schakel in omzetting koolhydraten naar vetten
door: Mariette Bliekendaal
donderdag 19 maart 2009
Muizen die veel rijst, pasta en brood eten blijven slank dankzij een blokkade van het enzym DNA proteïne kinase (DNA-PK). Dit enzym, dat ook DNA-schade repareert, is een essentiële schakel in de enzymketen die koolhydraten uit voedsel omzet in vet.

Onderzoekers van de University of California in Berkeley ontdekten dat het enzym een belangrijke rol speelde, toen zij muizen kweekten waarbij het gen voor DNA-PK was uitgeschakeld. Op een dieet met 70 procent koolhydraten en zonder vet waren deze muizen 40 procent slanker dan de muizen in de controlegroep. Dit komt doordat de muizen geen koolhydraten niet kunnen omzetten in vet.

Het enzym DNA-PK wordt actief als het enzym proteïne fosfatase-1 (PP-1) aangaat. Dat gebeurt als insuline aan de receptoren op de levercellen bindt. DNA-PK activeert op zijn beurt een derde enzym dat genen voor vetsynthese aan het werk zet.

De onderzoekers publiceren hun resultaten vandaag in Cell.

Bron: University of California-Berkeley

Ze zijn lekker bezig met die ontdekkingen tegenwoordig ;)

Handig voor de clean bulk en cut neem ik aan?

• Topic Starter Topic Starter
Wow een reactie en nog wel van Ronniej dank je wel vriend!! Karma komt eraan als mijn buks weer geladen is.:slotje:

Het enige wat je er nu aan hebt is dat die ****ing muisen overal doorheen kunnen ondanks dat ze zich vol vreten.

mooi stukje!

Het spookt hier???

hhmm interessant. eens kijken of ik mijn anabolen cavia ook eens op een rijst dieeetje kan zetten.

Was ik maar een muis :D

En net zo als BIG MAUS worden nee blijf jij maar gewoon sunshine.:D

Ik wil een SMALL MAUS worden, lukt trouwens goed op dit moment,
helaas door 500kcal onder onderhoud te eten:(

Hopelijk blijf ik dan wel goedgehumeurd :D of ik wordt een chagarijnige heks...

Nieuwe schakel in omzetting koolhydraten naar vetten
door: Mariette Bliekendaal
donderdag 19 maart 2009
Muizen die veel rijst, pasta en brood eten blijven slank dankzij een blokkade van het enzym DNA proteïne kinase (DNA-PK). Dit enzym, dat ook DNA-schade repareert, is een essentiële schakel in de enzymketen die koolhydraten uit voedsel omzet in vet.

Onderzoekers van de University of California in Berkeley ontdekten dat het enzym een belangrijke rol speelde, toen zij muizen kweekten waarbij het gen voor DNA-PK was uitgeschakeld. Op een dieet met 70 procent koolhydraten en zonder vet waren deze muizen 40 procent slanker dan de muizen in de controlegroep. Dit komt doordat de muizen geen koolhydraten niet kunnen omzetten in vet.

Het enzym DNA-PK wordt actief als het enzym proteïne fosfatase-1 (PP-1) aangaat. Dat gebeurt als insuline aan de receptoren op de levercellen bindt. DNA-PK activeert op zijn beurt een derde enzym dat genen voor vetsynthese aan het werk zet.

De onderzoekers publiceren hun resultaten vandaag in Cell.

Bron: University of California-Berkeley

:roflol:

Ok, en wat hebben wij bodybuilders hieraan?

Als je het enzym DNA-PK uitschakelt kunnen koolhydraten niet meer in vet worden omgezet, maar hoe schakel je dat enzym uit? (En dan nog niet te spreken over de eventuele bijwerkingen).

En de titel klopt ook niet met de tekst, de titel zou juist moeten luiden "uitschakeling van enzym (DNA-PK) houdt pasta-eters slank".

En wtf is dit voor een zin:
"Dit komt doordat de muizen geen koolhydraten niet kunnen omzetten in vet." GEEN koolhydraten NIET?

Handig voor de clean bulk en cut neem ik aan?

Nee.

Ten eerste is een enzym dat DNA-schade repareert blokkeren vragen om kanker.

Ten tweede speelt de novo lipogenesis een belangrijke rol in ratten, maar in mensen niet of nauwlijks. Mensen hebben hier dus helemaal niets aan.

anders ga je een muis rijst, pasta en brood voeren :x

Wat is daar mis mee?

Terug
Naar boven