Fitness Seller

Ergernis over weren homoleraar

Bij ons op school zijn er ook 2 homo's, altijd lache joh. Ik heb niets tegen homo's en ook nooit iets tegen gehad. Een vriend van mij is ook homo, heerlijk om te ouwehoeren met hem als ik niet weet wat ik aan moet doen :D

Je hebt het mis, homofilie komt voor bij veel diersoorten hoor. En dan nog, wat is dat voor een argument dan?

de Bijbel ziet het als een ziekte; ik vind gewoon dat het niet hoort!

de vrouw heeft een opbergvak, en de man het gereedschap om het daarin op te bergen!
:D

Ik vind het hoog tijd dat we het godsdienstonderwijs maar eens gaan verbieden. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen, maar het is immoreel om kinderen dingen te leren die nergens op zijn gebaseerd. Het is gewoon misdadig om kinderen wijs te maken dat ze in God of Allah moeten geloven omdat ze anders naar de hel gaan. Dat is toch te gek voor woorden? Als ouders dat hun kinderen per se willen aandoen moeten ze dat maar in hun eigen tijd doen imo.

Maar goed, de kans dat CDA en CU dat gaan invoeren is niet echt héél groot. :o

de vrouw heeft een opbergvak, en de man het gereedschap om het daarin op te bergen!

De Bijbel ziet het als een ziekte en jij gaat daarin mee.
Je blijft echt hangen, en is dat omdat je niet door wil denken of omdat je te diep in je geloof vast zit.
En dat vind ik zonde omdat je een aardig persoon bent die veel meer zou kunnen weten.

De bijbel zegt ook,.. ‘Gaat heen en vermenigvuldig u’., hoe letterlijk moet je dat nemen met de overbevolking waar de wereld mee zit?..

De Bijbel is verkracht, en je zou tussen de regels door moeten lezen.
Het is ook maar net hoe je het interpreteerd, en ik ga graag uit van het positieve, niks is er voor niks.
God als buitenstaander maakt geen homo's om ze daarna te vervloeken.
Maar mijn geloof in God is anders dan hoe jij erover denkt.
Jij ziet God meer buiten jezelf, terwijl ik God meer inmezelf zie.
Het is ook meer voelen dan zien.
Eigenlijk laat je je leven door wat een ander je zegt, in dit geval de Bijbel.. en dat is nooit goed.

Een vagina is geen opbergvak,..want je bergt er niks in op.
Je stopt er wat in, en je laat er wat achter, en dat alles is natuurlijk om kinderen te maken.
Vroeger was coïtus als vrijetijd of plezier zwaar taboe, dat mocht echt niet.
Nu slaan we er in door en is geil nog niet geil genoeg.

Geloof, is het niet een mooi iets? :)

Het ligt eraan wat je gelooft.
Geloven kan heel goed zijn.
Ik geloof dat fruit gezond is en tabak niet.
Ik geloof in de liefde en niet in haat,...enz enz.

Bwa, ik kan er nog inkomen. Een homo past toch niet in een katholiek school?

Ik kan daar niet inkomen.
Je kan het ook omdraaien.
Een katholieke school past niet bij een homo.
En zullen genoeg homo leraren zijn die juist zulke scholen mijden om les te geven.
Uiteindelijk hebben die scholen zichzelf ermee..
De kwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit.

Waar gaat het heen met de wereld. Binnenkort mogen pedo's ook geen les meer geven!

Zo kan je nog wel even doorgaan.
Een pedofiel is geen kinderverkrachter terwijl het andersom wel zo is.
En omdat pedo's geen uiterlijke kenmerken hebben zullen ook die anoniem les kunnen geven.
Want als je je daar druk om maakt dan moet je je overal druk om maken.
Ook het vriendje van je kind dat wel eens de hele school kan neermaaien.
Of die leraar homo die wel eens me kind kan aansteken.
Of die marokaanse leraar die amper Nederlands kan...

:roflol:

Ja, lekker flauw antwoord, ik had het natuurlijk niet over geloof in fruit. :rolleyes:

Nee je had het niet over fruit maar wel over geloven.
En ik geloof dat fruit gezonder is.

Jij doelt met geloven dat er oorlogen van komt.
Dan moet je ook goed je zin formuleren.
Want geloven is niet fout, maar de mens die het aanneemt en daaruit handelt is de schuldige :D .

Ik kan daar niet inkomen.
Je kan het ook omdraaien.
Een katholieke school past niet bij een homo.
En zullen genoeg homo leraren zijn die juist zulke scholen mijden om les te geven.
Uiteindelijk hebben die scholen zichzelf ermee..
De kwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit.
.

Homo's leven in een zonde(volgens de bijbel) en als ze het nog accepteren ook , dan is het helemaal mis. Hoe kan je kinderen bijbelshit leren als je zelf niet aan voldoet?
De leraar of directeru vant school had goede argumenten: je neemt toch ook geen leerkracht aan die niet in God gelooft?

Agree met Cyan, wat mij betreft doet de directeur van die school niets verkeerd. De bijbel maakt onderscheid tussen homocoïtusuelen en hetercoïtusuelen, dus doet deze directeur dat ook. Hoe moet hij anders een school leiden waarbij de Bijbel het uitgangspunt is?

De Bijbel ziet het als een ziekte en jij gaat daarin mee.
Je blijft echt hangen, en is dat omdat je niet door wil denken of omdat je te diep in je geloof vast zit.
En dat vind ik zonde omdat je een aardig persoon bent die veel meer zou kunnen weten.

De bijbel zegt ook,.. ‘Gaat heen en vermenigvuldig u’., hoe letterlijk moet je dat nemen met de overbevolking waar de wereld mee zit?..

De Bijbel is verkracht, en je zou tussen de regels door moeten lezen.
Het is ook maar net hoe je het interpreteerd, en ik ga graag uit van het positieve, niks is er voor niks.
God als buitenstaander maakt geen homo's om ze daarna te vervloeken.
Maar mijn geloof in God is anders dan hoe jij erover denkt.
Jij ziet God meer buiten jezelf, terwijl ik God meer inmezelf zie.
Het is ook meer voelen dan zien.
Eigenlijk laat je je leven door wat een ander je zegt, in dit geval de Bijbel.. en dat is nooit goed.

.

ik leef volgens de Bijbel omdat het voor mij een goede handleiding voor het leven is, ik neem het niet letterlijk over maar volgens de 10 geboden en je eigen interpretatie moet je een eind kunnen komen zoals Jezus het bedoeld heeft!

ik heb GOD ook in mijn hart zitten en bid dagelijks of hij mijn hart wil vullen met de Heilige Geest, opdat ik niet zelf domme dingen ga doen.........want je weet: het vlees is en blijft zwak!

lees 1 Johannes 5: .......het liefhebben van GOD's kinderen........, daarmee worden volgens mij geen homo's bedoeld!

;)

.

Homo's leven in een zonde(volgens de bijbel) en als ze het nog accepteren ook , dan is het helemaal mis. Hoe kan je kinderen bijbelshit leren als je zelf niet aan voldoet?
De leraar of directeru vant school had goede argumenten: je neemt toch ook geen leerkracht aan die niet in God gelooft?

Ja ik snap wat je zegt.
Maar toch is het raar om mensen de weigeren op zulke gronden.
Dan is het toch de kwantiteit wat belangrijk is en niet de kwaliteit.
En dat vindt ik jammer.

ik leef volgens de Bijbel omdat het voor mij een goede handleiding voor het leven is, ik neem het niet letterlijk over maar volgens de 10 geboden en je eigen interpretatie moet je een eind kunnen komen zoals Jezus het bedoeld heeft!

ik heb GOD ook in mijn hart zitten en bid dagelijks of hij mijn hart wil vullen met de Heilige Geest, opdat ik niet zelf domme dingen ga doen.........want je weet: het vlees is en blijft zwak!

lees 1 Johannes 5: .......het liefhebben van GOD's kinderen........, daarmee worden volgens mij geen homo's bedoeld!

;)

Bidden om de heilige geest gaat er bij niet echt in.
De heilige geest ontvang je door je gedrag en niet door het bidden.
Bidden is niks meer dan tegen jezelf praten...en dat kan voor sommige een goede invloed hebben, alleen sommige slaan daar in door, tot het belachelijke af.
Er is (voor mij) geen oppergod die je naar de hel stuurt of je genade is.
Dat het vlees zwak is daar heb je helemaal gelijk in.
Het is maar net hoe je daar mee omgaat, de ene vind naar een ander kijken al een zonde, terwijl weer andere er totaal geen moeite mee hebben.
Al die regeltjes ik wordt er soms wel eens moe van, terwijl als we allemaal idd aan de 10 geboden zouden doen dan zou het veel vrediger en beter zijn.
En één van de geboden is dat je een ander geen pijn doet,..vreemd gaan, dus zonder het te vertellen geeft pijn.
En is een zonde,.. maar als beide er van af weten, of gewoon een orgie gaan bouwen, dan is dat aan hunzelf en niemand zal ze daar later op aan kijken.
Niet zolang geleden in de flowerpower tijd, was vrije coïtus helemaal hot.
Dan zullen er heel wat zieltjes branden in de hel....dus NOT.

Ik heb dat stuk uit de nieuwe testament even opgezocht en ik kan er ook niet uit opmaken dat homo's worden buitengesloten.
En zelfs als dat er zou staan, dan klopt dat niet en is het verzonnen.
Want vergeet niet de Bijbel mag Gods woord zijn, hij is nog altijd door mensen geschreven.
En je weet hoe mensen kunnen zijn, als ze hun voordeel er mee kunnen halen dan zullen ze dat niet laten, en gaan ze over lijken.
Je hoeft maar één woord te veranderen in een oorspronkelijke tekst en het hele verhaal is anders.
Voorbeeld: roddelen, piet zegt tegen jan de bal is rond en rood, jan roddelt dat weer verder en dan wanneer de roddel door het dorp is gegaan is de bal vierkant en paars met een goud randje.
En dit is dan onschuldig, kan je nagaan hoe ze geschriften kunnen veranderen wanneer het om macht gaat.
De Bijbel heeft veel macht gehad en heeft dat min of meer nog steeds.
Iedereen is Gods kind, God is toch pure liefde en alles wetend?, daar past geen straf, haat, of discriminatie in.
Dus wat voor geloof ook zegt dat vreemdgaanders, homo's,potten,condoomlovers,abortusplegers,hoererij een zonde is, moet zijn hand eerst in de eigen boezem steken. ;)

dat klopt..............maar wel op afstand!

in de Bijbel staat verder ook geschreven dat GOD de mens heeft geschapen: Adam & Eva..................dus niet 2* Adam!!

in de natuur zie je volgens mij ook vrij weinig homofiele diersoorten, of heb ik het mis??

mis. Zelfs op DBB is er laatst nog een thread gepost over een behandeling van homofilie bij schapen.

Je hebt het mis, homofilie komt voor bij veel diersoorten hoor. En dan nog, wat is dat voor een argument dan?

Tja, bewust denken komt ook bij weinig dieren voor...

Een ziekte? Hoe definieer je gezondheid dan? Komop klus, naast hooglied verbleekt je metafoor voor de vagina en coïtus.
Daarnaast:

statenvertaling zei:
Romeinen 1:24-32

24Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; 25Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen. 26Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; 27En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. 28En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; 29Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; 30Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; 31Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; 32Dewelken, daar zij het recht Gods weten,, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Dit is voor zover ik weet een van de meest kernachtige teksten over homofilie. Het geeft een bijbelse kijk op de oorzaak van homofilie.

Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen;
want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; 27En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw

Hoe letterlijk gaan we het allemaal nemen? Wat is het gebruik der nature? Puriteinse voortplanting? Zoenen? Wilde ranzige coïtus met voorbinddildo's en zwepen? -> Buiten het huwelijk vind er sowieso geen 'natuurlijk gebruik' plaats volgens de bijbel. Mocht een homo niet getrouwd zijn, dan is er dus SOWIESO geen sprake van natuurlijk gebruik.
Praktiseren van homocoïtusualiteit wordt sterk veroordeeld in dit bijbelstuk (als in meerdere), je zou dus naar iemands coïtusleven moeten gaan vragen voor de baan? En hoe zit het dan met degene die een slippertje maakt? Of gescheiden is?

De oplettende lezer zal het wellicht niet ontgaan zijn dat ik een stukje van de bijbeltekst een beetje groter heb gemaakt en een aantal woorden wat heb aangedikt en een vrolijk tintje heb gegeven. (dit omdat mensen ook altijd dingen beter begrijpen als je op hun manier communiceert :D)

En daarbij citeer ik:

[QUOTE=Lucas 6,39-42 splinter en balk verhaal.]

Hij zei hun ook een gelijkenis. Kan een blinde een blinde leiden? Vallen dan beiden niet in een kuil?
Geen leerling staat boven den leraar; slechts de goedgevormde leerling zal als zijn leraar zijn.
Hoe ziet ge de splinter in het oog van uw broeder, en de balk in uw eigen oog ziet ge niet?
Of hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter trekken uit uw ogen, en de balk in uw eigen oog ziet ge niet? Huichelaar, trek eerst de balk uit uw eigen oog; dan zult ge zien, hoe ge de splinter uit het oog van uw broeder moet trekken.

Bron : Petrus Canisius bijbelvertaling
[/quote]
Mag hopen dat het genoeg is.

Tegenover overheersing van de ene persoon op de andere zijn er in de bijbel zoveel andere passages gebouwd dat het onmogelijk houdbaar is tegen rationele redevoering binnen de grenzen van de bijbel.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik alleen al vanuit die gedachte kots op dergelijke benaderingen van een probleem. Ik lees nergens dat ze er met elkaar voor hebben gebeden. Daar staan in de bijbel nog veeel meer voorbeelden van.

Daarnaast is dit gewoon de crusher van al dergelijke beweringen.

[COLOR=#222222 zei:
Johannes 3:16-17[/color]] God’s ultieme bewijs voor Zijn liefde is de vergeving van de zonden die elk van ons heeft begaan. “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden

Ik ben bewust van mn geloof afgestapt. Ik ken het de christelijke wereld naar mijn idee aardig goed en heb wel vaker gezien waar dergelijke stellingnames toe kunnen leiden. Ik wens dat niemand toe. (wat niet wil zeggen dat er vanuit veel kerken niet ook veel goede zaken naar voren komen. Maar dit is wel iets waar ik persoonlijk knetterlijp van word.)

Ik vind het hoog tijd dat we het godsdienstonderwijs maar eens gaan verbieden. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen, maar het is immoreel om kinderen dingen te leren die nergens op zijn gebaseerd. Het is gewoon misdadig om kinderen wijs te maken dat ze in God of Allah moeten geloven omdat ze anders naar de hel gaan. Dat is toch te gek voor woorden? Als ouders dat hun kinderen per se willen aandoen moeten ze dat maar in hun eigen tijd doen imo.

Maar goed, de kans dat CDA en CU dat gaan invoeren is niet echt héél groot. :o

Mja, ik heb christelijk onderwijs gevolgd, geen last van gehad hoor. De meesten in mijn klas geloofden sowieso niet en hun ouders veelal ook eigenlijk niet. (muv kerst) Ik was een van de weinigen die iedere zondag in de kerk zat. School was gewoon behoorlijk goed en kreeg een goede naam in een niet zo heel goede buurt.

Agree met Cyan, wat mij betreft doet de directeur van die school niets verkeerd. De bijbel maakt onderscheid tussen homocoïtusuelen en hetercoïtusuelen, dus doet deze directeur dat ook. Hoe moet hij anders een school leiden waarbij de Bijbel het uitgangspunt is?

Als je zo nauwelijks kritisch naar bijbelteksten gaat kijken kom je voor veeeeel meer problemen te staan.

;)

Alle slechte overdenkingen komen uit het hart. Zie verder opgeleukte quote hierboven

Terug
Naar boven