MuscleMeat

Ergernis over weren homoleraar

Wat ik niet begrijp is dat nog steeds zoveel mensen waarden hechten aan dingen die heeeel lang geleden verzonnen zijn. En al zou een gedeelte waar zijn, so what? We zijn individuen en maken onze eigen keuzes, waarom gebruiken zoveel mensen dan een oud boek als leidraad? Misschien omdat ze te zwak zijn om een eigen persoonlijkheid te vormen, bang voor een eigen mening en te anticiperen in deze wereld?

:shut:

de Bijbel ziet het als een ziekte; ik vind gewoon dat het niet hoort!

de vrouw heeft een opbergvak, en de man het gereedschap om het daarin op te bergen!
:D

Fijne intepretatie van de bijbel. Laat dan maar eens zien waar staat dan homo's eigenlijk zieke hetero's zijn.........letterlijk dan hè! Lukt niet.

Daarnaast vind ik wel dat iemand die een eigen bedrijf heeft zelf moet kunnen bepalen welke werknemers daar werken......homo's, hetero's, vrouwen, mannen, jong, oud, blanken, bruinen, zwarten, gelen.

Ik moet er niet aan denken dat ik geen onderscheid zou mogen maken. Misschien wil ik wel geen homo's of mannen in mijn bedrijf......lekker mijn eigen keuze zou ik zeggen. Hetzelfde geldt andere groepen. Het is MIJN bedrijf, IK bepaal wie er werkt. Terugkomend op die school, zij hadden hem wel van te voren moeten vragen naar zijn geaardheid als dat een probleem zou zijn geweest......maar dat mag niet in Nederland :mad:

Fijne intepretatie van de bijbel. Laat dan maar eens zien waar staat dan homo's eigenlijk zieke hetero's zijn.........letterlijk dan hè! Lukt niet.

Daarnaast vind ik wel dat iemand die een eigen bedrijf heeft zelf moet kunnen bepalen welke werknemers daar werken......homo's, hetero's, vrouwen, mannen, jong, oud, blanken, bruinen, zwarten, gelen.

Ik moet er niet aan denken dat ik geen onderscheid zou mogen maken. Misschien wil ik wel geen homo's of mannen in mijn bedrijf......lekker mijn eigen keuze zou ik zeggen. Hetzelfde geldt andere groepen. Het is MIJN bedrijf, IK bepaal wie er werkt. Terugkomend op die school, zij hadden hem wel van te voren moeten vragen naar zijn geaardheid als dat een probleem zou zijn geweest......maar dat mag niet in Nederland :mad:

bedankt voor je karma, maar de tekst waar je om vraagt heb ik ook gepost. :D. Het gaat om de tekst uit de brief aan de Romeinen. De bijbel is idd duidelijk over de gedachte over homocoïtusualiteit en spreekt ervan als een gruwel. Dat is dan God's woord, niet dat van zijn volgelingen, die dienen er naar te leven. Jammer dat ze God willen spelen.

Ja, je hebt deels gelijk. Ik had ook niet moeten schrijven "bijbel" maar "god's woord". Je hebt een stuk overgenomen uit de brieven van Paulus waarin dit staat geschreven nadat Paulus de Romeinen voor het eerst heeft bezocht. Het is dus wel degelijk van een volgeling van Jezus die dit roept. Niet god zelf. Dat is dus al de eerste interpretatie van wat god gedacht moet hebben.

Overigens zijn er verderop zelfs doodverwensingen te vinden aan het adres van mensen die er homofiele activiteiten op na houden. Toch zeggen veel Christenen nog steeds dat god alles en iedereen lief heeft en genadig is.........:(

Ja, je hebt deels gelijk. Ik had ook niet moeten schrijven "bijbel" maar "god's woord". Je hebt een stuk overgenomen uit de brieven van Paulus waarin dit staat geschreven nadat Paulus de Romeinen voor het eerst heeft bezocht. Het is dus wel degelijk van een volgeling van Jezus die dit roept. Niet god zelf. Dat is dus al de eerste interpretatie van wat god gedacht moet hebben.

Overigens zijn er verderop zelfs doodverwensingen te vinden aan het adres van mensen die er homofiele activiteiten op na houden. Toch zeggen veel Christenen nog steeds dat god alles en iedereen lief heeft en genadig is.........:(

Klopt bro. Is dus ook afhankelijk van hoe je tegen de bijbel aankijkt. Voor christenen verliest het imo wel een heleboel als het niet gezien wordt als het door God bepaalde woord.

Wat betreft de genade. Mja, ik postte daar een ander vers over en de zin waarmee de bijbel eindigt zegt daar ook het een en ander over.
Blijft dat de bijbel niet meer dan een wijs verhaaltjesboek is.

Heb er net nog een korte discussie over gehad met mijn vrouw, zij gelooft dus wel. Binnen de kerk is het ook weer ieder voor zich of je het woord van een discipel mag zien als gods woord. Als ze er daar al niet uit kunnen komen, hoe gaan wij dat dan doen op een BB forum? :D

Voor eenieder die nog wat meer wil weten internetbijbelcursus.nl - gratis online bijbelcursus - Kennismakings en verdiepingscursus.

Om met een wijsheid van Loesje te spreken;
"Wanneer wordt georganiseerde religie nou eens verboden".

Terug
Naar boven