AndroidHealthClinic

Ervaringen met "niet-bulken" tijdens de kuur....

Big'r

Competitive Bodybuilder
Waardering
21
Elke willekeurige studie over het gebruik van AAS laat zien dat je hier spiermassa door zult pakken terwijl je op onderhoud eet.
Veel middelen laten dan ook nog een gelijktijdige daling in het vet% zien.

Persoonlijk ken ik een ex-wedstijd bodybuilder die nooit bulkt tijdens een kuur, en slechts op onderhoud eet. Ik kan wel zeggen dat hij nog steeds een betere fysiek heeft dan 95% van de mensen op het board. Ook kuurt hij nog steeds op matige hoeveelheden AAS.

Op dit board lees ik praktisch nooit iets over ervaringen van mensen die niet bulken tijdens de kuur. (Ook logjes van cuttingkuurtjes zijn slechts matig aanwezig.)
Wie heeft hier ervaringen mee? In het niet of nauwelijks bulken........

Big'r zei:
Elke willekeurige studie over het gebruik van AAS laat zien dat je hier spiermassa door zult pakken terwijl je op onderhoud eet.
Veel middelen laten dan ook nog een gelijktijdige daling in het vet% zien.

Persoonlijk ken ik een ex-wedstijd bodybuilder die nooit bulkt tijdens een kuur, en slechts op onderhoud eet. Ik kan wel zeggen dat hij nog steeds een betere fysiek heeft dan 95% van de mensen op het board. Ook kuurt hij nog steeds op matige hoeveelheden AAS.

Op dit board lees ik praktisch nooit iets over ervaringen van mensen die niet bulken tijdens de kuur. (Ook logjes van cuttingkuurtjes zijn slechts matig aanwezig.)
Wie heeft hier ervaringen mee? In het niet of nauwelijks bulken........

Dat kan aan veel dingen liggen. Erfelijkheid, gevoeligheid van de receptoren en misschien denkt hij op onderhoud te eten, of word zijn lichaam gedwongen door de steriods om elk grammetje voedsel voor de opbouw en herstel van spiermassa te gebruiken!

• Topic Starter Topic Starter
M@rsel zei:
Dat kan aan veel dingen liggen. Erfelijkheid, gevoeligheid van de receptoren

Yep!

M@rsel zei:
en misschien denkt hij op onderhoud te eten,

Hij eet niet meer tijdens het kuren, en heeft constant een vet% onder de 10 in ieder geval. Hij is intussen ruim boven de 40 jaar en weet echt wel wat hij doet.

M@rsel zei:
of word zijn lichaam gedwongen door de steriods om elk grammetje voedsel voor de opbouw en herstel van spiermassa te gebruiken!

Dat is natuurlijk de hele effectieve werking van AAS.

Ligt eraan wat je onder bulken verstaat? Extreme hoeveelheden voeding tot je nemen?
Om te groeien heb je maar een kleine hoeveelheid extra kcals nodig.
Ik ken genoeg jongens die niet boven de 3500 kcal per dag komen en prima groeien. Naarmate je meer spiermassa hebt heb je natuurlijk meer nodig voor onderhoud en groei.
Ik ken er ook genoeg die 5000 kcal per dag nemen, het hele jaar door eruit zien als een darter en dan in mei extreem gaan cutten en zelfs massa verliezen.

Bulken is naar mijn mening erg achterhaald. Je moet de juiste balans vinden. Als je 10 maanden per jaar je shirt niet durft uit te trekken vanwege je 20% vet doe je als bb'er toch echt iets niet goed. Het gaat bij een bb'er immers toch om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen, symetrisch te blijven bij een vet% waardoor je al je harde werk ook kunt zien? En niet alleen een zo zwaar mogelijk lichaamsgewicht te verkrijgen.

Sportfood.nl zei:
Ligt eraan wat je onder bulken verstaat? Extreme hoeveelheden voeding tot je nemen?
Om te groeien heb je maar een kleine hoeveelheid extra kcals nodig.
Ik ken genoeg jongens die niet boven de 3500 kcal per dag komen en prima groeien.

Goed punt, en ook precies wat ik bedoel. Om normaal gezien een groeiprikkel te geven zul je misschien 500 kcal. boven onderhoud moeten zitten. Tijdens een kuur is de groeiprikkel al enorm door de AAS. Ik doel er inderdaad op dat eten op (of misschien net boven) onderhoud genoeg zou moeten zijn. Wanneer je tijdens de kuur spiermass wint, kun je natuurlijk wel langzaam wat kcal. toevoegen om de nieuw-gewonnen spiermassa ook te voeden.

Sportfood.nl zei:
Bulken is naar mijn mening erg achterhaald. Het gaat bij een bb'er immers toch om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen en niet een zo zwaar mogelijk lichaamsgewicht te verkrijgen?

My idea!

Ben het niet eens met de stelling dat bulken achterhaald is. Als ik tijdens een kuur meer eet (en dan echt meer dus), kom ik meer aan en kan ik zwaardere gewichten pakken, dan dat ik net boven onderhoud eet en me de hele tijd "leeg" voel. Met die zwaardere gewichten boor ik toch echt nieuwe spiervezels aan en groei ik. Kijk dat het vet en vocht weer weg moet worden getraind is logisch en kost een hoop tijd en nog meer werk, maar bulken is de moeite zeker waard. De pro's blijven toch ook niet het hele jaar door op onderhoud staan?! Degene die het meest vooruit gaan zijn de bulkers, naar mijn weten...Wees geen eeuwige ecto en train hard en zwaar, vreet als een paard en groei!!!

Ik vind dat je in je bulk niet boven de 10 a 12 % moet uitkomen, vanuit wedstrijd oogpunt bekeken! Ga je boven dit % zal er gewoon teveel afmoeten waardoor je uiteindelijk ook weer extra spiermassa zal verliezen!

Roy zei:
Ben het niet eens met de stelling dat bulken achterhaald is. Als ik tijdens een kuur meer eet (en dan echt meer dus), kom ik meer aan en kan ik zwaardere gewichten pakken, dan dat ik net boven onderhoud eet en me de hele tijd "leeg" voel. Met die zwaardere gewichten boor ik toch echt nieuwe spiervezels aan en groei ik. Kijk dat het vet en vocht weer weg moet worden getraind is logisch en kost een hoop tijd en nog meer werk, maar bulken is de moeite zeker waard. De pro's blijven toch ook niet het hele jaar door op onderhoud staan?! Degene die het meest vooruit gaan zijn de bulkers, naar mijn weten...Wees geen eeuwige ecto en train hard en zwaar, vreet als een paard en groei!!!

Vanuit het standpunt van een echte bodybuilder heb je denk ik wel gelijk. Je zult ongetwijfeld meer massa (ook meer spiermassa) pakken wanneer je bulkt, en de krachttoename zal ook sterker zijn.

Ik denk wel dat het ook te maken heeft met het doel wat je wilt bereiken. Wanneer je bij een test-only of test-deca kuurtje (in beide gevallen in totaal 500 mg AAS) als beginner niet bulkt, zul je een kilo of 5-6 spiermassa kunnen overhouden en misschien ook nog 1-1,5 kg vet verliezen.
Wanneer je met een zelfde kuur wel bulkt, zul je 8-12 kg massa kunnen overhouden, maar hier zit dan wel weer 1-3 kg vetmassa bij. Hangt er dus maar net van af wat je doel is en hoeveel vetmassa je bereidt bent om te gainen.

Ikzelf zou al tevreden zijn met 5 kg spiermassa. Voor een bodybuilder p*ssy-massa, maar vanuit mijn perspectief (nog geen kuur gehad die aansloeg en al > 1 jaar tegen een dikke grens aan die ik zelfs met flink bulken en wisselende trainingsschema's niet overwin), zou het al een wereld van vooruitgang zijn.

Maar iemand die ambities heeft om echt HUGE te worden, en die niet dik is, kan waarschijnlijk beter wel bulken, ja.

Mr. B.I.G. zei:
Ik vind dat je in je bulk niet boven de 10 a 12 % moet uitkomen, vanuit wedstrijd oogpunt bekeken! Ga je boven dit % zal er gewoon teveel afmoeten waardoor je uiteindelijk ook weer extra spiermassa zal verliezen!

Even voor de duidelijkheid: Bedoel je 10-12% lichaamsvet waarboven je niet meer moet bulken of bedoel je een stijging in kcal. van 10-12% boven onderhoud tijdens het bulken?

Ik denk dat iedereen blij is met 5kg spiermassa, heb je wel eens 5kg biefstuk vast gehad?

@on-topic: Ik denk dat als je tijdens een kuur op onderhoud eet en niet bulkt zeker zeer goede gains kan maken. Uiteraard gelden er of-cycle andere regels en denk ik dat je wel boven onderhoud moet eten om te groeien..

Wat voor winst zou dat opleveren dan? Geldbesparing? Tijdwinst?

Roy: :thumb:

Roy zei:
Ben het niet eens met de stelling dat bulken achterhaald is. Als ik tijdens een kuur meer eet (en dan echt meer dus), kom ik meer aan en kan ik zwaardere gewichten pakken, dan dat ik net boven onderhoud eet en me de hele tijd "leeg" voel. Met die zwaardere gewichten boor ik toch echt nieuwe spiervezels aan en groei ik.

Precies, maar daar heb je echt geen extreme hoeveelheden voedsel voor nodig.
Als je mijn post goed leest dan staat er ook dat je meer moet eten dan alleen onderhoudsfase. Waar het mij om gaat is het ongezonde, ongelimiteerde vreten, dat een extreme belasting voor je lichaam zorgt (bijv. maag)
Sommige bodybuilders zien er het hele jaar door ongezond vet uit met dikke penzen. Ze hebben vetpercentages waarbij extreme belasting wordt gelegd op hart en bloedvaten. Aan een 'gewoon' iemand met dit soort vetpercentages zou je zeggen dat ie snel af moet vallen omdat het een gezondheidsrisico vormt en bij een bb'er is het dan ok omdat het de bulk heet?

Dus ja, meer eten. Meer verstandig eten. Maar dat vreten tot je kotst mentaliteit vind ik echt getuigen van niet weten hoe het lichaam werkt en een ongezonde manier van de sport bedrijven. Keep it real.;)

ik ga mee met Roy maar kan me ook heel goed in bas z'n post vinden.. naarmate je vordert in de sport vind je vanzelf uit wat werkt voor jou.. en kies je een methode waarmee jij vooruitgang boekt... en dat kan in principe voor iedereen anders zijn.. er loopt er bij mij ook een rond op de sportschool die kuurt maar echt een waardeloos dieet heeft en als ik met hem over voeding begin te praten ik altijd met een zucht en vragende ogen wegloop maar toch loopt die gast altijd met een enorm laag vetpercentage en een aardige massa rond die hij year round weet te behouden (aan de andere kant maakt hij niet van jaar tot jaar opmerkelijke vorderingen meer.. maar hij is dan ook al een jaar of 40)

ECLIPSE zei:
ik ga mee met Roy maar kan me ook heel goed in bas z'n post vinden.. naarmate je vordert in de sport vind je vanzelf uit wat werkt voor jou.. en kies je een methode waarmee jij vooruitgang boekt... en dat kan in principe voor iedereen anders zijn.. er loopt er bij mij ook een rond op de sportschool die kuurt maar echt een waardeloos dieet heeft en als ik met hem over voeding begin te praten ik altijd met een zucht en vragende ogen wegloop maar toch loopt die gast altijd met een enorm laag vetpercentage en een aardige massa rond die hij year round weet te behouden (aan de andere kant maakt hij niet van jaar tot jaar opmerkelijke vorderingen meer.. maar hij is dan ook al een jaar of 40)

Ieder heeft idd ook z'n eigen strategie Eclipse. Alleen veel jonge jongens volgen blindelings de adviezen van de Pro's op uit tijdschriften en van horen zeggen. Ze vergeten hierbij dat de Pro's ook constant medisch begeleid worden, dus bloeddruk, cholestorol waarden, lever functies ed worden constant in de gaten gehouden worden. Ik vind dat je gezondheid boven elke toename van spiermassa gaat. Dus voordat je gaat gebruiken, extreem gaat bulken, extreem gaat cutten etc, zorg dat je goed voorgelicht bent en weet wat je doet en hoe je de eventuele risico's in ieder geval beperkt houdt.

Sportfood.nl zei:
Ieder heeft idd ook z'n eigen strategie Eclipse. Alleen veel jonge jongens volgen blindelings de adviezen van de Pro's op uit tijdschriften en van horen zeggen. Ze vergeten hierbij dat de Pro's ook constant medisch begeleid worden, dus bloeddruk, cholestorol waarden, lever functies ed worden constant in de gaten gehouden worden. Ik vind dat je gezondheid boven elke toename van spiermassa gaat. Dus voordat je gaat gebruiken, extreem gaat bulken, extreem gaat cutten etc, zorg dat je goed voorgelicht bent en weet wat je doet en hoe je de eventuele risico's in ieder geval beperkt houdt.

Precies, het is zo individueel allemaal, er is geen pijl op te trekken wat dat betreft. Maar niet iedereen heeft die begeleiding voorhanden en dan ga ik zeker met je mee wanneer je zegt dat je gezondheid (als amateur zeg maar) voorgaat.
Topbodybuilding is nou eenmaal niet gezond!!

idd.. daarom moeten we er simpelweg naar streven het zo 'gezond mogelijk' te houden.. of we nu amateur of prof zijn ;) leuk dit soort discussies :D

Ikzelf geloof het meest in niet bulken tijdens de kuur.
Het is inderdaad persoonsgebonden hoe het uitpakt.

Vorige week begonnen met een cutting cycle.Persoonlijk geloof ik ook niet in die vreselijk hoge hoeveelheden as die ik hier wel eens voorbij zie schuiven.

zit momenteel op 300mg tren ac p/w (is wel van med request,volgens de test van onze vrienden van necedo,op 149mg per ml)
40mg turniabol ed,200mg boldone p/w en 100mg(ja je leest het goed) test prop p/w
Mijn calorie iname is beperkt tot 9 boterhammen,wat kwark,blikje tonijn en rijst met kip,verdeelt over 6a7 maaltijden p/d.

Ik ben vorige week begonnen met 103 kilo,nu 6 dagen later weeg ik 105kg vol en hard (neem per 2 dagen 0,5mg liqidex).BF 10,8%

Veel mensen zullen zeggen,die gast spoort niet.Je moet vreten,voor mij gaat dit gewoon niet op.Als ik op onderhoud eet en mijn as relatief laag hou,gaat het bij mij als een speer.Vorig jaar pakte ik met 300mg test prop en 200 deca per week 15 kilo.Nogmaal dit is gewoon per individu verschillend.

toen ik 20 jaar geleden met de as begon,begon ik ook met kleine hoeveelheden.

Ik ben maar 1.65m,dus die kiloos tonen wel.Nu ben ik 40 en nog steeds hou ik mijn iname met kal en as zo laag mogelijk.Een maatje van mij moet beginnen met onbijt met 20 boterhammen met kipperagout (braak) om een paar kilo te pakken op 50mg dianabol p/d............iedereen reageert anders

krieltje zei:
Ikzelf geloof het meest in niet bulken tijdens de kuur.
Het is inderdaad persoonsgebonden hoe het uitpakt.

Vorige week begonnen met een cutting cycle.Persoonlijk geloof ik ook niet in die vreselijk hoge hoeveelheden as die ik hier wel eens voorbij zie schuiven.

zit momenteel op 300mg tren ac p/w (is wel van med request,volgens de test van onze vrienden van necedo,op 149mg per ml)
40mg turniabol ed,200mg boldone p/w en 100mg(ja je leest het goed) test prop p/w
Mijn calorie iname is beperkt tot 9 boterhammen,wat kwark,blikje tonijn en rijst met kip,verdeelt over 6a7 maaltijden p/d.

Ik ben vorige week begonnen met 103 kilo,nu 6 dagen later weeg ik 105kg vol en hard (neem per 2 dagen 0,5mg liqidex).BF 10,8%

Veel mensen zullen zeggen,die gast spoort niet.Je moet vreten,voor mij gaat dit gewoon niet op.Als ik op onderhoud eet en mijn as relatief laag hou,gaat het bij mij als een speer.Vorig jaar pakte ik met 300mg test prop en 200 deca per week 15 kilo.Nogmaal dit is gewoon per individu verschillend.

toen ik 20 jaar geleden met de as begon,begon ik ook met kleine hoeveelheden.

Ik ben maar 1.65m,dus die kiloos tonen wel.Nu ben ik 40 en nog steeds hou ik mijn iname met kal en as zo laag mogelijk.Een maatje van mij moet beginnen met onbijt met 20 boterhammen met kipperagout (braak) om een paar kilo te pakken op 50mg dianabol p/d............iedereen reageert anders

1.65m en 105kg? Dan moet je er beestachtig uitzien. FOTO'S!!! :D

mwoh,ken nowel wat kilootjes.Als je een chickie was mog je wel komme kijken
:D

Terug
Naar boven