Fitness Seller

Eten -> Sporten.

dJerune

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
21%
Wellicht een heel erg stomme vraag .. Maar ik heb gezocht en ik kan eigenlijk geen antwoord vinden.

Hoe zit het precies met voedsel en je trainingsschema? Ik bedoel veel mensen gaan er standaard van uit dat je 500 boven je onderhoud moet eten en berekenen hun onderhoud dan met een "standaard" formule en daarbij is dus ook een optie om te kiezen uit 1,2,3,4 of zelf 5 keer per week trainen.

Maar stel je voor dat ik 3 keer per week een fullbody workout doe en 2 keer per week ander half uur voetbal dan heb ik waarschijnlijk meer nodig dan iemand die 3 keer per week een split schema doet en 2 keer per week een half uur voetbalt, maar toch heeft hij volgens de formule even veel nodig dan wat ik nodig heb. Aangezien deze persoon ook voor de 5 keer per week trainen gaat kiezen waarschijnlijk.

Is het dan niet zo dat ik in dit geval geen of heel weinig spier aankom en de andere persoon juist wel veel spier aankomt of zelfs vet aanzet?

onderhoud is voor ieder persoon verschillend en zoals jij ook al aangeeft heeft inspanning hier ook mee te maken, deze formules zijn alleen een indicatie.

kom je teveel aan schroef je voeding omlaag, te weinig voeding omhoog.

Terug
Naar boven