XXL Nutrition

Eten voor het boksen

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hey,

Tijdens het boksen voel ik me soms wat misselijk, niets ergs maar toch een beetje lastig aangezien ik er meestal wel hard tegenaan ga.

Door slechte planning eet ik dus soms veel te kort voor de training, en als je dan nog klappen op je buik krijgt tijdens het sparren voel je zo je laatste maaltijd die nog in je buik zit :D

Maargoed ik ga dus nu aan een schema werken dus:

Hoe lang zou ik voor het boksen moeten eten?
Wat zou ik moeten eten? Moet deze maaltijd een beetje verschillend zijn tegenover de andere maaltijden?
Is het goed om bijvoorbeeld fruit ofzo net voor et trainen te eten?

Grtz

Zou ik niet doen "eten voor het boksen".
Op trainingsdagen at ik vroeger altijd om 3 uur wat en ging om 5 uur thaiboxen trainen.
Half zeven ging ik weer eten.

wat el hombre zegt: Eet ongeveer 1.5 / 2 uur van te voren een 'normale' maaltijd.

En pak gewoon banaantje 30 minuten voordat je gaat boksen. En dan doe je na je training gewoon een volledige maaltijd.

succes

ik eet meestal 2 uur voor me training, nergens last van; ZOLANG je maar niet niets doet..(B.V; na het eten op de bank hangen/slapen/Watdanook:P)
Gewoon desnoods even naar de winkel lopen voor een pak suiker doet al meer voor je dan je dan denkt :)

• Topic Starter Topic Starter
Oké, 2 uur lijkt me idd een goede timing ;), dat laat me wel een tijdje zonder voedsel 4 uur ongeveer, maar ik neem aan dat dit ok is

Oké, 2 uur lijkt me idd een goede timing ;), dat laat me wel een tijdje zonder voedsel 4 uur ongeveer, maar ik neem aan dat dit ok is

Zolang je het daarna goed aanvult, is het geen probleem..

Je eet voor het boksen genoeg energie, waarmee je wel 4 uur zonder eten kunt.
Daarna een deftige maaltijd en het komt goed ;)

kan eventueel 10 gr bcaa oplossen in je flesje drank voor spierafbraak tegen te gaan... en dit tijdens de training uitdrinken ..

Zo hou je je lichaam uit katabole toestand ;)

brinta + banaan werkt prima voor mij

Ik eet altijd 1.5-2 u voor training normaal eten. en dan iets voor training nog een banaan of een appel of een koek.

Eten voor het sporten is gewoon k*t, ik pak dan alleen lichte maaltijden zoals een banaan of soms een whey shake.

Tja, dat hangt meer af van je metabolisme en puur gewoonte. Voor gewichttraining eet ik meestal een volledige maaltijd (vb. 125gr rijst met 150-200gr kipfilet) ongeveer 45min op voorhand, vechtsport 1uur15min, anders krijg ik honger alvorens ik ga trainen en dat werkt zowel mentaal als fysiek heel verslappend.

Probeer gewoon wat minder te eten. Fruit is zeker goed, maar eerder als aanvulling. Te vroeg eten voor een training is heel katabool.

Tja, dat hangt meer af van je metabolisme en puur gewoonte. Voor gewichttraining eet ik meestal een volledige maaltijd (vb. 125gr rijst met 150-200gr kipfilet) ongeveer 45min op voorhand, vechtsport 1uur15min, anders krijg ik honger alvorens ik ga trainen en dat werkt zowel mentaal als fysiek heel verslappend.

Probeer gewoon wat minder te eten. Fruit is zeker goed, maar eerder als aanvulling. Te vroeg eten voor een training is heel katabool.

Oh? bron?

yep. je spijsvertering vertraagd aanzienlijk bij zware fysieke inspanningen waardoor de peristaltische bewegingen en ook opname van voedingsstoffen stagneren en je het gevoel hebt of je een baksteen in je buik hebt zitten. Het misselijke gevoel zijn de beginselen van de anti-peristaltische bewgingen wat ongeveer zoveel inhoud als dat je lichaam het voedsel via de andere kant er weer uit wil gooien. Verder zijn te veel voedingsstoffen die tijdens de training worden opgenomen ook niet goed. Je lichaam neemt op de een of andere manier het makkelijkste de voedingsstoffen op tijdens rust. Dus inspanning en voedingsstoffen tegelijk geeft krampen en spontane verlies in kracht, omdat je lichaam de voedingsstoffen aan het opnemen is en niet tegelijkertijd voor de inspanning kan zorgen. Wat kleine koolhydraten tijdens de traing (suiker) geeft weer energie, maar ook daarvan weer niet teveel anders ben je niet meer vooruit te branden

1,5 tot 2 uur is prima ;)

Terug
Naar boven