AndroidHealthClinic

Shocking News EU: kansarme importbruid weren mag niet

NEEEEEE!!! daar gaat mijn russianbride!!!! :janken:

Op basis van de mogelijkheid om anderen ook in hun bestaan te voorzien, niks mis mee. Parasieten zijn er al genoeg in Nederland.

Nee, op basis van hun inkomen. Natuurlijk stelt je inkomen grenzen aan wat je kunt doen en laten. Maar het is een kwestie van prioriteiten wat je dan met dat geld doet: kinderen onderhouden doen mensen in Nederland óók van een minimum of zelfs bijstandsniveau en sommigen slagen daar heel goed in. Daar vind ik het inkomen geen goede graadmeter voor.

Als het inkomen een echte graadmeter is van de mogelijkheid om anderen in hun bestaan te voorzien, dan zouden dergelijke grenzen voor meer zaken moeten gelden: zoals kinderen krijgen.

Toch vreemd dat een vrij verkeer van goederen en kapitaal voor niemand een probleem vormt en als "rechtvaardig" wordt gelabeld, terwijl mensen (de essentie van rechtvaardigheid) binnen een strak plichtendiscours worden gedwongen.
Toont weer netjes dat liberalisme als ideologie 1 grote inconsequente farce is waar de massa nog altijd te gemakkelijk intrapt, vooral diegenen die wel het geluk hebben om in een welvaartsstaat geboren te zijn.

• Like
Waarderingen: gmt
Mensen rechten toekennen op basis van hun inkomen...

Wat is er mis met een schifting doorvoeren aan de poort. Als je maar duidelijk genoeg bent lijkt het me geen probleem om totaal kanslozen uit te sluiten van een komst naar Nederland. Er wordt geen asiel aangevraagd maar verblijf bij de partner, als die partner zelf amper het hoofd boven water kan houden waarom moet de maatschappij opdraaien voor de partnerkeuze van degene die hier al woont? Maar goed de EU denkt daar klaarblijkelijk anders over, gezellig iedere kansarme binnenhalen. Het recept voor een volgende crisis. Of denkt iemand serieus dat er werk gevonden kan worden door degenen die amper de taal spreken en vaak een agrarische achtergrond hebben?

Ach, je gaat over zulk soort dingen pas echt goed nadenken als je zelf zo'n importbruid ontmoet. Zolang ik geen importbruid heb maakt het me vrij weinig uit.

Integratie lijkt zo een hopeloze zaak te worden, en het gedrocht van de EU helpt een handje mee. Ook schrikbarend om te zien hoeveel immigranten ieder jaar ons land binnen komen. Er komt een tijd en dat stort het hele sociale stelsel als een kaartenhuis in elkaar.

Eigenlijk is dit nog de makkelijkste voorwaarde voor het "importeren" van een bruid. Vroeger, toen je 140% van de minimuminkomen moest verdienen om iemand te mogen "importeren" begon men gewoon een eigen bedrijfje en stond er gewoon op papier dat hij 150 % van het minimumloon verdiende. Oké, je betaalt een tijdje lang meer belasting doordat je je inkomen hoger opgeeft dan hij werkelijk is, maar je omzeilt daarmee wel de voorwaarde.

De grote struikelblok is de inburgeringscursus. Men moet alvorens in Nederland te komen een meerdelige toets maken, waaronder een voor de Nederlands taal en grammatica. Deze wordt vaak niet succesvol afgerond waardoor de bruid toch geen toegang krijgt tot Nederland :P..

De grote struikelblok is de inburgeringscursus. Men moet alvorens in Nederland te komen een meerdelige toets maken, waaronder een voor de Nederlands taal en grammatica. Deze wordt vaak niet succesvol afgerond waardoor de bruid toch geen toegang krijgt tot Nederland :P..

Alleen de grootste dombo's halen die cursus niet, als je je naam kan opschrijven heb je al 10 van de 16 benodigde punten. Als die cursus een struikelblok is dan zal het helemaal een struikelblok worden als de eisen omhoog gaan. De enige mogelijkheid nu nog om semi en hele analfabeten buiten de deur te houden.

16 punten is nog steeds hemeltergend laag, ze zouden het best op 37 punten mogen stellen. Daar begint niveau A2 en dan kan je jezelf al een beetje redden als je naar Nederland komt. Daarna het verplicht stellen om niveau B2 te halen binnen 5 jaar en je hebt een stuk kansrijkere groep dan momenteel. Nu is A2 binnen 5 jaar (in feite 3 jaar) een verplichting.

Wat is er mis met een schifting doorvoeren aan de poort.

Dat is geheel afhankelijk van op basis waarvan je die schifting uitvoert.

Als je maar duidelijk genoeg bent lijkt het me geen probleem om totaal kanslozen uit te sluiten van een komst naar Nederland. Er wordt geen asiel aangevraagd maar verblijf bij de partner, als die partner zelf amper het hoofd boven water kan houden waarom moet de maatschappij opdraaien voor de partnerkeuze van degene die hier al woont?

Zie ook mijn vorige reply; het is nog steeds een toekennen van rechten op basis van inkomen, en dat is dus wel een probleem - afhankelijk van je kijk op mensen, dat zal ik toegeven. Persoonlijk ben ik van mening dat je als maatschappij dan een verantwoording naar die mensen toe hebt. Zowel vanuit liberaal als sociaal oogpunt vind ik het uitsluiten op basis van hun inkomen dus aanvechtbaar.

Het is geen probleem voor een drugsverslaafde prostitué om een kind te krijgen, maar de kansarme vrouw uit een 'exportbruidenland' moet van minimaal 20% boven minimum worden bekostigd. (sic) Dat is meten met twee maten.

Maar goed de EU denkt daar klaarblijkelijk anders over, gezellig iedere kansarme binnenhalen. Het recept voor een volgende crisis. Of denkt iemand serieus dat er werk gevonden kan worden door degenen die amper de taal spreken en vaak een agrarische achtergrond hebben?

Nee. Dat is een probleem. Maar het doel heiligt niet alle middelen. Overigens vind ik het een goed gebruik om de cijfertjes te laten zien die de bewering bevestigen dat de 120% regeling effectief is in het verlagen van het aantal importbruiden. Als ik kijk naar CBS.nl dan ben ik benieuwd hoe het gevoerde beleid zich verhoudt dat dalingen en stijgingen van het aantal geïmmigreerde vrouwen.

Terug
Naar boven