MuscleMeat

EU steekt 5,5 miljard euro in kandidaat-lidstaten als Turkije, Kroatië en IJsland

Ehm, de Nederlandse economie is groter dan de Turkse en Nederland is een land met 1/5 van de bevolking van Turkije. Duurt nog wel even voordat Turkije de top 10 haalt, if ever. Gemeten naar het huidige BNP zullen ze het moeten verdubbelen terwijl andere landen ook nog groeien natuurlijk.

klopt niet, dat baseer je dan denk ik op oude cijfers, meest recente zijn deze:

List by the International Monetary Fund (2010)[1]

#16 [Afbeelding niet meer beschikbaar] Turkey 960,511

#21 [Afbeelding niet meer beschikbaar] Netherlands 676,895

ik denk dat leeuwendeel van de bevolking in turkije niet eens bij de EU wilt,
zelf zie ik ook de voordelen niet echt

Ik vraag me eigelijk af wanneer ze de euro gaan afschaffen ...

klopt niet, dat baseer je dan denk ik op oude cijfers, meest recente zijn deze:

List by the International Monetary Fund (2010)[1]

#16 [Afbeelding niet meer beschikbaar] Turkey 960,511

#21 [Afbeelding niet meer beschikbaar] Netherlands 676,895

ik denk dat leeuwendeel van de bevolking in turkije niet eens bij de EU wilt,
zelf zie ik ook de voordelen niet echt

Hangt er vanaf welke lijst je gebruikt nominal GDP of GDP (PPP). Ik gebruikte nomimal GDP.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Eveneens op de lijst van de wereldbank en het CIA factbook.

Jij gebruikt de PPP (purchasing power parity), ik gebruikte de nominale BNP-cijfers

PPP largely removes the exchange rate problem, but has its own drawbacks; it does not reflect the value of economic output in international trade, and it also requires more estimation than GDP per capita. On the whole, PPP per capita figures are more narrowly spread than nominal GDP per capita figures.

Pure naar economische output bekeken kan je beter de nominale BNP-cijfers gebruiken dus.

Die beerput die is opengetrokken blijkt dieper en dieper te worden. Ben benieuwd waar dit straks naartoe gaat. Zo heel veel soeps zit er niet meer in de EU.

Terug
Naar boven