Fitness Seller

Europese grondwet

Peiling Peiling Europese grondwet, hoe ga je stemmen

• Ik stem voor

Stemmen: 6 12,0%
  • Ik stem tegen

Stemmen: 29 58,0%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 14 28,0%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 1 2,0%

• Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .
reusje20 zei:
het is gewoon eng, er worden geheime diensten opgezet die jou gewoon van je bed mogen lichten als ze je alleen al verdenken , waar gaan we dan heen met ze allen
enig id hoe de 2e wereldoorlog begonnen is ? (40-45 wat een tijd ! )

Het zal hier dan een stuk rustiger worden op het forum :D

On topic: Tegen
Balkenende moet niet zeuren over de brieven die hij stuurt om mensen te overtuigen!
Ik ben eerder benieuwd hoeveel brieven hij krijgt ( uiteraard onderschept worden voordat ze hem uberhaupt al bereiken ) over hoe hij Nederland de vernieling in helpt!
Ze moeten Balkenbende en Mr. Bezuiniging ( Zalm ) het land uitschoppen.
Wat was er gebeurd met PVDA aan de macht laten ze in Den-Haag eerst maar eens luisteren naar wat de burger te zeggen heeft en laten ze dat dan in hemelsnaam uitvoeren!
Ik ben overigens allang blij dat wij onze stem mogen uiten. Als het aan J.P Potter had gelegen waren we al akkoord gegaan!

Tegen, stelletje oplichters dat het zijn.
Aan het gas met die Balkenende.

zou die grondwet niet een sterker europa kunnen betekenen? een die durft opkomen tg de vs? ???

Ik denk dat het alleen maar rottigheid betekend.

faliekant TEGEN, wij minder m8 de rest meer :S dadelijk mogen we nix meer zelf beslissen over onze rechten

Precies het gaat waarschijnlijk de verkeerde kant op dan.

Mars zei:
Tegen, stelletje oplichters dat het zijn.
Aan het gas met die Balkenende.
???

Ik stem iig VOOR. Een daadkrachtiger en unaniemer Europa, dat hebben we nodig in deze tijden van verhoudingen- en machtsverschuiving. Ik heb ook niet zo veel moeite om een beetje macht aan de EU over te dragen. Nederland verliest echt niet zijn eigen identiteit en veel dingen zullen altijd hier worden blijven besloten. De burger heeft nu trouwens ook weinig in te bregen, dus veel zal er niet veranderen.

Er worden hier trouwens veel argumenten tegen de grondwet aangehaald die er helemaal niets mee te maken hebben. Onvrede over de euro, kabinet Balkenende en mogelijke toetreding van Turkije (over de ONDERHANDELINGEN over toetreden beginnen pas over 10 jaar, maar dat terzijden). Als je stemt, stem dan wel omdat je het met het grootste deel van de grondwet wel of niet een bent of stem helemaal niet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ReyMysterio zei:
Wat was er gebeurd met PVDA aan de macht

De PvdA is juist de reden dat we zo in de shit zitten: iedereen die iets meer verdient dan normaal mag wat hun betreft naar het schavot om aldaar te worden kaalgeplukt, we spelen nu de St.Nicolaas en laten een volgende generatie wel betalen, subsidie voor alles, ik noem een paar prominente vaandeldragers die ons een leuke erfenis hebben gegeven:

- Tineke Netelenbos : de verkeerschaos
- Joop den Uijl : een niet te betalen AOW stelsel (AOW is niks mis mee, het is alleen heel dom gefinancierd)
- Ad Melkert : niet tegen z'n verlies kunnen
- Wim Kok : eerst grote bek bij de vakbond en daarna niet meer thuis op dat vlak

enz.

PvdA = Portomonee van de Ander
PvdA = Partij van de Allochtonen

De PvdA is dus ECHT geen alternatief, zeker niet met die Wouter Bos aan het roer, ms. Schijnheil :kots: Het feit dat ze zo veel stemmen zouden krijgen is geen teken van breed draagvlak, het komt simpelweg door het legioen aan AOW'ers, WAO'ers, subsidietrekkers en allochtonen die ze gouden bergen beloven (en ook geven, en wie betaalt dat?)

Enige sociale solidariteit is uiteraard wel op z'n plek maar je kunt ook overdrijven (ten koste van anderen)

Zo, nu gaat het wel weer :D Iemand reageren? :p

Totally agree. Dat wilde ik even zeggen :)

Rhinemann zei:
De PvdA is juist de reden dat we zo in de shit zitten: iedereen die iets meer verdient dan normaal mag wat hun betreft naar het schavot om aldaar te worden kaalgeplukt, we spelen nu de St.Nicolaas en laten een volgende generatie wel betalen, subsidie voor alles, ik noem een paar prominente vaandeldragers die ons een leuke erfenis hebben gegeven:

- Tineke Netelenbos : de verkeerschaos
- Joop den Uijl : een niet te betalen AOW stelsel (AOW is niks mis mee, het is alleen heel dom gefinancierd)
- Ad Melkert : niet tegen z'n verlies kunnen
- Wim Kok : eerst grote bek bij de vakbond en daarna niet meer thuis op dat vlak

enz.

PvdA = Portomonee van de Ander
PvdA = Partij van de Allochtonen

De PvdA is dus ECHT geen alternatief, zeker niet met die Wouter Bos aan het roer, ms. Schijnheil :kots: Het feit dat ze zo veel stemmen zouden krijgen is geen teken van breed draagvlak, het komt simpelweg door het legioen aan AOW'ers, WAO'ers, subsidietrekkers en allochtonen die ze gouden bergen beloven (en ook geven, en wie betaalt dat?)

Enige sociale solidariteit is uiteraard wel op z'n plek maar je kunt ook overdrijven (ten koste van anderen)

Zo, nu gaat het wel weer :D Iemand reageren? :p

:thumbs:

dr. Gonzo zei:
???

Ik stem iig VOOR. Een daadkrachtiger en unaniemer Europa, dat hebben we nodig in deze tijden van verhoudingen- en machtsverschuiving. Ik heb ook niet zo veel moeite om een beetje macht aan de EU over te dragen. Nederland verliest echt niet zijn eigen identiteit en veel dingen zullen altijd hier worden blijven besloten. De burger heeft nu trouwens ook weinig in te bregen, dus veel zal er niet veranderen.

Er worden hier trouwens veel argumenten tegen de grondwet aangehaald die er helemaal niets mee te maken hebben. Onvrede over de euro, kabinet Balkenende en mogelijke toetreding van Turkije (over de ONDERHANDELINGEN over toetreden beginnen pas over 10 jaar, maar dat terzijden). Als je stemt, stem dan wel omdat je het met het grootste deel van de grondwet wel of niet een bent of stem helemaal niet.

Wordt leuk voor de toekomst! Komt er weer een conflict ala. irak, en ze kunnen het weer niet eens worden. De EU is net zo'n flop als de VN. Organisaties met daarin heel erg verschillende regeringen werken gewoon niet. De NAVO is wat anders, aangezien dat uitsluitend op militair vlak opereerd.

Hoe kun je nou zeggen dat de EU en de VN een flop zijn?
Uiteraard valt er veel op beide organisaties aan te merken (het blijft altijd lastig als staten soevereiniteit moeten afdragen), maar ze een flop te noemen is gewoon de feiten negeren.

Welke feiten?

Het feit dat de VN duizenden mensen stelselmatig uit laat roeien terwijl ze toekijken? Het feit dat de EU altijd kibbelt over internationale conflicten en zo uit elkaar vallen?

boogie zei:
Hoe kun je nou zeggen dat de EU en de VN een flop zijn?
Uiteraard valt er veel op beide organisaties aan te merken (het blijft altijd lastig als staten soevereiniteit moeten afdragen), maar ze een flop te noemen is gewoon de feiten negeren.

Het zijn grote subsidieslurpende monsters, waar wij Nederlandse hardwerkende burgers, veel geld voor moeten afdragen.

Finland zit niet in de EU, wat hebben zij niet wat wij wel hebben?

Jordees zei:
Het zijn grote subsidieslurpende monsters, waar wij Nederlandse hardwerkende burgers, veel geld voor moeten afdragen.

Finland zit niet in de EU, wat hebben zij niet wat wij wel hebben?

Om nog maar te zwijgen van zwitserland.

sanniejj zei:
Om nog maar te zwijgen van zwitserland.
Zwitserland is een heel ander verhaal. Die zijn zo rijk omdat daar het bankgeheim bestaat. Daar gaat gigantisch veel zwart geld naar toe. Als ze bij de EU zouden komen moeten ze dat bankgeheim afschaffen.

Alsof het opeens een stuk beter zal gaan met Nederland als we uit de EU stappen. Het zal hier dan juist flink achteruit gaan.

moet me er nog goed in verdiepen, heb dan ook gestemd dat ik het nog niet weet.
mijn gevoel spreekt zich wel uit VOOR.

dr. Gonzo zei:
Zwitserland is een heel ander verhaal. Die zijn zo rijk omdat daar het bankgeheim bestaat. Daar gaat gigantisch veel zwart geld naar toe. Als ze bij de EU zouden komen moeten ze dat bankgeheim afschaffen.

Alsof het opeens een stuk beter zal gaan met Nederland als we uit de EU stappen. Het zal hier dan juist flink achteruit gaan.

Oh ja? Dus je gelooft klakkeloos wat er beweerd wordt door mensen die juist PRO-EU en europese grondwet zijn?

:rolleyes:

Typisch...

Tegen!! :mad:

Ik wordt er schijtziek van hoe Nederland steeds maar weer met hangende pootjes op de stoep in Brussel staat te wachten om zich zo snel mogelijk maar weer achter een nieuw besluit te scharen!

In landen als Denemarken en Zweden kijken ze eerst grondig wat de EU hun! te bieden heeft, en als hun! dan bevalt doen ze pas mee..En zo hoort het!

Daar kunnen wij nog wat van leren.. :thumbup:

Ik hoop dat Nederland weer snel een land met een krachtige identiteit zal worden want we hebben betere tijden gehad..
Maar een vriend laat je nooit zakken, ook niet in moeilijke tijden :thumbup:

Helaas hebben ook de mensen die zich er niet in verdiepen stemrecht.

Democratie is leuk, maar het gros van de stemgerechtigden verdiepen zich helemaal niet in de materie en roepen maar wat. Wilders, want die wil de allochtonen weg hebben. PvdA want die komen op voor de armen. VVD want ik ben rijk en zij zijn voor de rijken. LPF want Pim Fortuyn was echt een goeie. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

En ik zal echt niet beweren dat iedereen die hier voor of tegen stemt, daar niet goed over heeft nagedacht. Maar er zijn écht wel (ook hier) mensen die 'tegen' roepen omdat dat lekker ruig is. Overal maar lekker tegen zijn. Overal maar lekker tegenaan schoppen.

Ik lees echt wel onderbouwde posts. Maar je maakt mij niet wijs dat iedereen er zo over nadenkt.

btw: ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om een oordeel te hebben.

Terug
Naar boven