- Waardering
- 51
- Lengte
- 2m
- Massa
- 110kg
Splendid zei:Helaas hebben ook de mensen die zich er niet in verdiepen stemrecht.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Splendid zei:Helaas hebben ook de mensen die zich er niet in verdiepen stemrecht.

Democratie is leuk, maar het gros van de stemgerechtigden verdiepen zich helemaal niet in de materie en roepen maar wat. Wilders, want die wil de allochtonen weg hebben. PvdA want die komen op voor de armen. VVD want ik ben rijk en zij zijn voor de rijken. LPF want Pim Fortuyn was echt een goeie. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
En ik zal echt niet beweren dat iedereen die hier voor of tegen stemt, daar niet goed over heeft nagedacht. Maar er zijn écht wel (ook hier) mensen die 'tegen' roepen omdat dat lekker ruig is. Overal maar lekker tegen zijn. Overal maar lekker tegenaan schoppen.
Ik lees echt wel onderbouwde posts. Maar je maakt mij niet wijs dat iedereen er zo over nadenkt.
btw: ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om een oordeel te hebben.
Heb je er ooit bij nagedacht hoe de wereld er uit zou zien bij afwezigheid van een internationaal orgaan?sanniejj zei:Welke feiten?
Het feit dat de VN duizenden mensen stelselmatig uit laat roeien terwijl ze toekijken? Het feit dat de EU altijd kibbelt over internationale conflicten en zo uit elkaar vallen?
Klopt, en dat is een logisch gevolg van de democratie. In een democratie heeft iedereen evenveel recht om een stem uit te brengen. Jong of oud, slim of dom, dik of dun, arm of rijk, homo of hetero, christen of moslim of atheïst, etc etc etc.exarchos zei:Waarom moet iedereen zich laten gelden door middel van een 'onderbouwende argumentatie' volgens jou?
Deze manier van stemmen is inherent aan het houden van een referendum, dan moet je deze mensen niets kwalijk nemen maar juist de diegene die verantwoordelijk zijn voor het houden van een referendum
De gemiddelde burger is een meelopende slaaf, die een handtekening gaat zetten onder een ongelezen contract...

wazzup zei:Alle grote partijen zijn voor, de enige partij die een beetje formaat heeft die tegen is is de SP... dus iedereen die hier tegen is is het eens met de SP![]()