Fitness Seller

Even voorstellen [7 weken bezig, 5 foto's]

fp931

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Even voorstellen [7 weken bezig, 5 foto's]

Begin mei besloten om te beginnen met sporten. Er zijn nu zeven weken voorbij.
In het verleden heb ik wel eens wat aan fitness gedaan, maar eigenlijk nooit echt veel, altijd maar weer stoppen na een maand of drie. Tweede ronde deze keer. Ben overigens 35.

Ik ga nu 3x per week waarbij ik een total workout doe.

34sgmdg.jpg

34t9v7m.jpg

6izmut.jpg

wl6qq.jpg

xp7cbc.jpg

Mijn kennis is miniem, er daarom hoop ik hier wat op te steken van ervaringsdeskundigen.

Ik ben 1,89 - rond de 75 kg en ik denk dat ik een vetpercentage heb van 14%.

:)

Laatst bewerkt:
Succes.
Voedingsschema?

• Topic Starter Topic Starter
Dat is juist de reden dat ik hier kom, advies over voeding. :)

Eigenlijk heb ik geen voedingsschema, ik eet alles wat los en vast zit. (en soms eet ik ook niet, sla ik één of twee maaltijden over)

Ik ben een behoorlijke novice op dit gebied. Maar ik lees tegenwoordig de verpakkingen en let op overmatig suiker en ik haal ook geen frituur meer.

Laatst bewerkt:
Dat is juist de reden dat ik hier kom, advies over voeding. :)

Eigenlijk heb ik geen voedingsschema, ik eet alles wat los en vast zit. (en soms eet ik ook niet, sla ik één of twee maaltijden over)

Ik ben een behoorlijke novice op dit gebied. Maar ik lees tegenwoordig de verpakkingen en let op overmatig suiker en ik haal ook geen frituur meer.

Begin maar eens met de sticky's in de voedings sectie!

FLinke V al

Even doorgenomen, heb nu een beter idee wat ik kan eten en wat ik beter niet kan eten.

Tussen elke training rust ik 48 uur. Dan komn ik dus op ongeveer 3 x per weer trainen.

Wat kan ik nu het beste doen? Beetje op mijn eten letten en lekker doortrainen en op een later moment eens kijken of het al de moeite is om het vet weg te branden.

Of, direct al een voedigsschema met behulp van jullie maken en cardio erbij te pakken in of buiten de normale training om. En dan de cardio erbij voor het verbranden van het vet.

Ik begrijp volgens mij ook niet de termen bulken en cutten die hier veelvuldig gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Bulken = boven je onderhoud eten en zo spiermassa (en vet) aanzetten
Cutten = onder je onderhoud eten en zo vet ( en wat spiermassa ) verliezen

Het is dan de kunst om bij het bulken zo min mogelijk vet aan te zetten door 'schoon' te eten, en bij het cuten zo min mogelijk spiermassa te verliezen door hoge eiwitinname en niet te ver onder onderhoud zitten.
Als ik jou was zou ik gaan bulken.

je zit volgens mij eerder rond de 10 % vet hoor

nu is het gewoon kwestie van heel stevig te bulken en te knallen in de gym

succes

Bulken = boven je onderhoud eten en zo spiermassa (en vet) aanzetten
Cutten = onder je onderhoud eten en zo vet ( en wat spiermassa ) verliezen

Het is dan de kunst om bij het bulken zo min mogelijk vet aan te zetten door 'schoon' te eten, en bij het cuten zo min mogelijk spiermassa te verliezen door hoge eiwitinname en niet te ver onder onderhoud zitten.
Als ik jou was zou ik gaan bulken.

Dus dan moet ik eerst gaan berekenen wat ik dan aan 'onderhoud' nodig heb. Dus hoeveel waardes ik nodig heb voor dagelijks leven (werk bv.) en training.

Hoe lang zou dat 'bulken' dan plaats moeten vinden? Hoe lang zou zo'n cycli dan mogen duren, en daarna 'cutten' en voor hoe lang.

Vragen, en nog meer vragen. :D

Idd, dat moet je berekenen en aan de hand daarvan je dagelijkse voeding samenstellen.

Cutten doe je als je jezelf te vet vind worden, net zolang totdat je weer tevreden bent. Is voor iedereen verschillend.

Idd, dat moet je berekenen en aan de hand daarvan je dagelijkse voeding samenstellen.

Cutten doe je als je jezelf te vet vind worden, net zolang totdat je weer tevreden bent. Is voor iedereen verschillend.

Naar mijn mening heb ik nu al te veel vet verhoudingsgewijs lichaamsbouw. Ik heb behoorlijk wat zitten wat je kunt zien op foto 3. Ook aan de voorkant van mijn buik heb ik, als ik het vastpak een aantal centimeters zitten.

Ok als jij dat vind dan ga je eerst cutten.-

Tussen elke training rust ik 48 uur. Dan komn ik dus op ongeveer 3 x per weer trainen.

Volg je een fullbody schema?

Je hebt gewoon een gemiddeld vetpercentage. Als je flink gaat cutten nu zul je mager worden. Tegenwoordig is dat de hype (abs, chickies, jeweetzelluf;)) maar ziet er niet uit. Als jij flink wat massa erbij hebt bij dat vetpercentage ziet het er gewoon bruut uit.

Laatst bewerkt:
Succes ouwe!

Volg je een fullbody schema?

Je hebt gewoon een gemiddeld vetpercentage. Als je flink gaat cutten nu zul je mager worden. Tegenwoordig is dat de hype (abs, chickies, jeweetzelluf;)) maar ziet er niet uit. Als jij flink wat massa erbij hebt bij dat vetpercentage ziet het er gewoon bruut uit.

Ben net thuis van een dagje zon en een festival. Ik weet niet wat ik volg eigenlijk. Ik zal morgen even mijn schema overzetten uit mijn telefoon. Ik maak voor elke training een aparte excel sheet aan op mijn telefoon/pda. En hier hou ik het aantal kg, reps en korte aantekeningen bij van hoe de progressie was met de vorige trainingssheet. Mijn korte termijn doel was (is) eerst drie maanden trainen, beetje in vorm komen, en dan eens kijken hoe ik dan verder ga.

Laatst bewerkt:
Voornamelijk doe ik nu fitness toestellen.

Ik begin met 7 minuten roeien als opwarmer. (elke training doe ik er een minuut bij)

Dan hebben we een optrekmachine staan met een contra gewicht. Contra gewicht staat op 15 kg. Laatste training 6 reps gedaan.

> lat pull wide grip 63,63,63/7,5,5
> leg curl 84,84,84/8,8,8
> pec fly 63,63,63/8,8,6
> shldr press 40,40,40/8,7,7
> leg extension 98,98,98/8,7,7
> seated row 70,70,70/8,8,8
> ab machine 55,55,55/8,8,8
> pec fly reverse 56,56,56/7,7,5
> arm curl 40,40,40/8,8,6
> lat pull narrow 63,63,63/8,8,8

xcable voor borst 40,40/8,10

en als laatste een dip (zonder contra gewicht) om de training af te sluiten waarbij ik zo diep als mogelijk ga totdat ik niet meer omhoog kom. Laatste training haalde ik 10x.

Dit is wat ik de laatste training gedaan heb. Het systeem wat ik hanteer is dat mijn te behalen range tussen de 6-8 reps moet zitten. Haal ik 3 sets van 8 reps, dan gewichtje hoger waarbij ik dan 3x 6 reps moet halen bij de volgende training.

Volgorde wordt niet altijd aangehouden, is maar net wanneer een toestel vrij is.

Dit is mijn schema'tje voor het moment. Echte been oefeningen zitten er niet bij, op een enkele na (leg extension). 7 weken geleden ervoor gekozen om die voorlopig even niet op te nemen om te kijken hoe mijn knieën het doen. Heb namelijk operaties gehad aan beide knieën. Maar ik ga ze er wel binnenkort bij doen aangezien ik het idee heb dat het wel gaat als ik voorzichtig ga opbouwen.

Commentaar en tips met onderbouwing zeer welkom. :)

Laatst bewerkt:
Het is belangrijk, zeker als beginner, je te focussen op compound oefeningen. En probeer zoveel mogelijk met losse gewichten te werken. Bouw je schema rondom de volgende oefeningen:

- Squat
- Deadlift
- Benchpress
- Bent over row
- Pull ups

Dit zijn goede oefeningen voor massa.

Het is belangrijk, zeker als beginner, je te focussen op compound oefeningen. En probeer zoveel mogelijk met losse gewichten te werken. Bouw je schema rondom de volgende oefeningen:

- Squat
- Deadlift
- Benchpress
- Bent over row
- Pull ups

Dit zijn goede oefeningen voor massa.

Pull ups en bent over row (dumbull) zijn te doen voor me. Squat, deadlift moet ik even over informeren bij sportschoolhouder, of dat verstandig is in mijn situatie. Benchpress wordt ook lastiger aangezien ik solo train. Dus geen trainingspartner die kan helpen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven