Slayerizer
Novice
- Waardering
- 0
Oke, na een paar weken hier wat rondgekeken en veeeeel gelezen te hebben, zal ik me maar eens voorstellen.
Ik ben een 20 jarige kerel uit de Noorderkempen. Ik train nog maar een goede 4 weken. Mijn sportachtergrond is 0,0 ! Ik ben dan ook altijd een zwaarlijvig kind geweest en een maand of 4 geleden had ik daar even genoeg van. Dus dan heb ik maar van de 1 op de andere dag (nuja, heb wel wat research gedaan voor ik begon) beslist dat ik mijn leven ging beteren.
Stap 1: Zo ben ik begonnen met alle snoepgoed, suikerdranken, fastfood en alle andere zooi af te zweren.
Missie geslaagd !
Stap 2: Aangezien mijn conditie nogal beschamend was.... Beginnen met conditie opbouwen. Met zo'n leuk schematje in 10 weken tijd 30 minuten leren joggen. Ondertussen al een behoorlijke conditie opgebouwd ! Ook met behulp van de goeie ouwe fiets natuurlijk.
Missie geslaagd !
Met deze 2 dingen ben ik van 103 kilo naar een goede 83-85 kilo gegaan. Een hele hoop vet opgebrand, maar waarschijnlijk ook wat spier. Dus dan komen we aan stap 3
Krachttraining.
Ik ben dus nog maar 4 weken bezig en heb een trainingschema van de leraar in de fitness gekregen. Spreekt voor zich dat het allemaal basis is enzo. Maar je moet ergens beginnen eh !
Ik wil hier wel mijn voedingsschema even zetten. Ik heb het van de basis van 1 van Riggard's schema's, en dan zo verder aangepast in dat excel bestand totdat ik aan mijn dagelijkse behoefte kwam. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden
06.30: 750 ml magere melk + 50 gr. havermout + 1 appel
10.00: 500 ml magere melk (of yoghurt) + 50 gr. havermout
12.00: 50 gr. zilvervliesrijs + 150 gram kipfilet + 1 appel
14.30: 150 gr. tonijn met wat mayo + zilveruitjes/augurk
17.00: avondeten zonder aarappel/rijst/...
19.00: 125 gr. rundergehakt
21.30: 250 gr. kwark + 250 ml magere melk
Met dit alles kom ik aan +- 2550 kcal en +- 35% eiwet; +- 40% KH en 25 % vet. Voor mijn BMR heb ik ongeveer 3150 kcal uitgerekend. Dit heb ik - 20 procent gedaan om vet te verliezen en kom ik dus op +- 2520 kcal.
Ik train momenteel 4 keer per week. Zowel krachttraining als uiteraard cardio. Voor de rest ga ik nog wel eens een rondje lopen of fietsen en een keertje gaan zwemmen gebeurd ook wel eens.
Groeten
Mijn trainingsschema:
Borst: Chest press machine: 3*12 reps 30 kilo
Rug: Lat machine pulldown: 3*12 reps 40 kilo
Rug: Slant board: 2*15 reps
Schouders: Military press machine: 3*12 reps 20 kilo
Biceps: Preacher curl machine: 3*12 reps 30 kilo
Triceps: Pushdown: 3*12 reps 15 kilo
Benen: Leg curl: 3*12 reps geen idee hoeveel kilo want de cijfertjes zijn eraf
Benen: Leg extention: 3*12 reps idem als bij leg curl. (niet zo'n probleem, want de gym is nu een week gesloten omdat alle krachttoestellen worden vernieuwd. Dus dan is het in orde)
Kuiten: Seated calf raise: 3*12 reps 25 kilo
Buik: Crunches voor de bovenste, onderste en schuine buikspieren: 2*15 reps
ik weet niet of het er een beetje goed uitziet voor een beginner. Door een beetje te 'spelen' heb ik wel gemerkt dat ik bij zo goed als alles een pak hoger in gewicht kan, maar dan houd ik het (logischerwijs) geen 3*12 reps vol. Als het niet te druk is begin ik na mijn schema gewoon opnieuw maar dan met zwaardere gewichten en maar 3*6 reps
Het valt me wel op dat mijn schouders enorm zwak zijn.mijn rechterschouder zegt ook elke keer 'knak' dus mss moet ik daar eens mee naar de dokter ofzo. Doet opzich geen pijn, maar gezond is het niet en heb er de dag nadien wel last van. Daarom dat ik daar ook niet echt zwaardere gewichten durf pakken.
Ik ben een 20 jarige kerel uit de Noorderkempen. Ik train nog maar een goede 4 weken. Mijn sportachtergrond is 0,0 ! Ik ben dan ook altijd een zwaarlijvig kind geweest en een maand of 4 geleden had ik daar even genoeg van. Dus dan heb ik maar van de 1 op de andere dag (nuja, heb wel wat research gedaan voor ik begon) beslist dat ik mijn leven ging beteren.
Stap 1: Zo ben ik begonnen met alle snoepgoed, suikerdranken, fastfood en alle andere zooi af te zweren.
Missie geslaagd !
Stap 2: Aangezien mijn conditie nogal beschamend was.... Beginnen met conditie opbouwen. Met zo'n leuk schematje in 10 weken tijd 30 minuten leren joggen. Ondertussen al een behoorlijke conditie opgebouwd ! Ook met behulp van de goeie ouwe fiets natuurlijk.
Missie geslaagd !
Met deze 2 dingen ben ik van 103 kilo naar een goede 83-85 kilo gegaan. Een hele hoop vet opgebrand, maar waarschijnlijk ook wat spier. Dus dan komen we aan stap 3
Krachttraining.Ik ben dus nog maar 4 weken bezig en heb een trainingschema van de leraar in de fitness gekregen. Spreekt voor zich dat het allemaal basis is enzo. Maar je moet ergens beginnen eh !
Ik wil hier wel mijn voedingsschema even zetten. Ik heb het van de basis van 1 van Riggard's schema's, en dan zo verder aangepast in dat excel bestand totdat ik aan mijn dagelijkse behoefte kwam. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden

06.30: 750 ml magere melk + 50 gr. havermout + 1 appel
10.00: 500 ml magere melk (of yoghurt) + 50 gr. havermout
12.00: 50 gr. zilvervliesrijs + 150 gram kipfilet + 1 appel
14.30: 150 gr. tonijn met wat mayo + zilveruitjes/augurk
17.00: avondeten zonder aarappel/rijst/...
19.00: 125 gr. rundergehakt
21.30: 250 gr. kwark + 250 ml magere melk
Met dit alles kom ik aan +- 2550 kcal en +- 35% eiwet; +- 40% KH en 25 % vet. Voor mijn BMR heb ik ongeveer 3150 kcal uitgerekend. Dit heb ik - 20 procent gedaan om vet te verliezen en kom ik dus op +- 2520 kcal.
Ik train momenteel 4 keer per week. Zowel krachttraining als uiteraard cardio. Voor de rest ga ik nog wel eens een rondje lopen of fietsen en een keertje gaan zwemmen gebeurd ook wel eens.
Groeten
Mijn trainingsschema:
Borst: Chest press machine: 3*12 reps 30 kilo
Rug: Lat machine pulldown: 3*12 reps 40 kilo
Rug: Slant board: 2*15 reps
Schouders: Military press machine: 3*12 reps 20 kilo
Biceps: Preacher curl machine: 3*12 reps 30 kilo
Triceps: Pushdown: 3*12 reps 15 kilo
Benen: Leg curl: 3*12 reps geen idee hoeveel kilo want de cijfertjes zijn eraf
Benen: Leg extention: 3*12 reps idem als bij leg curl. (niet zo'n probleem, want de gym is nu een week gesloten omdat alle krachttoestellen worden vernieuwd. Dus dan is het in orde)
Kuiten: Seated calf raise: 3*12 reps 25 kilo
Buik: Crunches voor de bovenste, onderste en schuine buikspieren: 2*15 reps
ik weet niet of het er een beetje goed uitziet voor een beginner. Door een beetje te 'spelen' heb ik wel gemerkt dat ik bij zo goed als alles een pak hoger in gewicht kan, maar dan houd ik het (logischerwijs) geen 3*12 reps vol. Als het niet te druk is begin ik na mijn schema gewoon opnieuw maar dan met zwaardere gewichten en maar 3*6 reps

Het valt me wel op dat mijn schouders enorm zwak zijn.mijn rechterschouder zegt ook elke keer 'knak' dus mss moet ik daar eens mee naar de dokter ofzo. Doet opzich geen pijn, maar gezond is het niet en heb er de dag nadien wel last van. Daarom dat ik daar ook niet echt zwaardere gewichten durf pakken.
Laatst bewerkt:

noorderkempen dat kan niet ver van mij af zijn